شناسهٔ خبر: 28799842 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

اولین زبانکده نابینایان در آمل افتتاح شد

آمل - اولین زبانکده نابینایان استان مازندران با حضور جمعی از مسئولان شهرستان آمل افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

کبری اسفندیاریان رئیس اداره بهزیستی شهرستان آمل عصر سه شنبه در مراسم افتتاح زبانکده نابینایان با بیان اینکه این زبانکده جزو دومین زبانکده نابینایان کشور محسوب می‌شود، افزود: آمل جزو دومین شهری در کشور محسوب می شود که این زبانکده را راه اندازی کرد.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۲۰ نابینا و کم بینا در شهرستان آمل شناسایی و از خدمات سازمان بهزیستی استفاده می کنند، گفت: بیش از ۳۰ نابینا و کم بینا تعیین سطح شدند و در این زبانکده آموزش خواهند دید.

اسفندیاریان با اشاره به اینکه در آمل بیش از هفت هزار معلول شناسایی و از خدمات سازمان بهزیستی بهره مند می شوند، ادامه داد: یکی از دغدغه های مهم ما تامین دارو برای این قشر است و امروزه بیماری اوتیسم رو به افزایش است.

وی اظهار کرد: هزینه درمان اوتیسم برای خانواده بیمار بسیار بالا است اما این خانواده برای درمان فرزندان خود با عشق و علاقه تلاش و کوشش می کنند.

اسفندیاران به عدم مهارت زندگی برای دختران و پسران اشاره کرد و گفت: بسیاری افراد قبل از زندگی مشترک هیچگونه مهارت زندگی ندارند و بعضی از زوجین با توجه به این موضوع و عدم ارتباط موفق با خانواده همسر دچار چالش می‌شوند.

نظر شما