شناسهٔ خبر: 28799548 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

تحولات میدانی جنوب سوریه؛

صدها تروریست داعش در درگیری با رزمندگان سوری به هلاکت رسیدند+ تصاویر

صدها تن از عناصر گروه تروریستی داعش در درگیری با رزمندگان سوری در محور منطقه «تلول الصفا» به هلاکت رسیدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  صاحب نیوز؛ نیروهای مردمی و ارتش سوریه در ادامه عملیات خود در محور غربی استان دمشق و هم‌مرز با استان السویداء، عملیات گسترده و وسیعی را در محورهای غربی، شمال غربی و جنوب غربی منطقه «تلول الصفا» علیه عناصر مخفی داعش آغاز کردند.

رزمندگان سوری با پشتیبانی جنگنده‌ها و یگان موشکی ارتش موفق شدند بخش وسیعی از منطقه کوهستانی «جروف الصخریه» در تلول الصفا را تحت کنترل خود دربیاوردند.

رزمندگان در این عملیات گسترده توانستند، ده‌ها دره، غار، تونل‌های حفرشده را تحت کنترل خود دربیاوردند و شمار زیادی از تروریست‌های داعش را کشته و زخمی کنند.

رزمندگان سوری همچنین موفق شدند تعداد زیادی از تک‌تیراندازان داعش در منطقه را به هلاکت رسانده و مقادیر زیادی تجهیزات نظامی را به غنیمت گیرند.

هم‌زمان جنگنده‌ها و یگان موشکی ارتش، به‌صورت مستمر در حال شناسایی مقرهای داعش هستند و آن‌ها را مورد هدف قرار می‌دهند تا پاک‌سازی مناطق را برای رزمندگان آسان‌تر کنند.

از سوی دیگر یگان متخصص سوری بعد از آزادسازی وارد مناطق شده‌اند و در حال امن سازی مناطق از تله‌های انفجاری هستند.

منابع میدانی اعلام کردند: تروریست‌های داعش موجود در منطقه در دو ماه گذشته، حدود 260 تن از عناصر خود را در درگیری با رزمندگان سوری ازدست‌داده‌اند و ده‌ها تن دیگر زخمی شده‌اند.

تروریست‌های داعش در چند روز گذشته بارها حمله‌ای را علیه ایستگاه‌های نیروهای سوری در مناطق تازه آزادشده انجام داده‌اند که در تمام این حمله‌ها با شکست روبرو شده‌اند و شمار زیادی از عناصر خود را ازدست‌داده‌اند.

بر اساس اعلام رسانه‌های سوری، تروریست‌های داعش در حال حاضر حدود 290 کیلومترمربع از منطقه تلول الصفا را تحت اشغال خوددارند.

عملیات رزمندگان سوری در این منطقه کوهستانی به دلیل وجود ده‌ها کوه، دره، غار، تونل، تله‌های انفجاری، وجود تک‌تیراندازان داعش و … با کندی انجام می‌شود.

منطقه تلول الصفا در غرب استان دمشق واقع‌شده و به دلیل داشتن ارتباط با استان‌های «درعا، السویداء، حمص» و مرز کشور اردن، از اهمیت بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/

نظر شما