شناسهٔ خبر: 28794986 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مسابقات ملی مناظره دانشجویی غرب کشور به ایستگاه پایانی رسید

نمایندگی چهارمحال و بختیاری

مرحله منطقه‌ای هفتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی غرب کشور به ایستگاه پایانی رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سیروس رضایی ۲۴ مهرماه در آیین فینال و اختتامیه این دوره از مسابقات، اظهار کرد: ۹۶ تیم از چهارمحال و بختیاری در مرحله استانی هفتمین دوره مناظره دانشجویی از اسفندماه سال گذشته تا تیرماه امسال با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی افزود: مرحله منطقه‎‌ای مسابقات ملی مناظره دانشجویی غرب کشور با حضور ۱۶ تیم از ۹ استان به مدت سه روز در مرحله مقدماتی، یک چهارم نهایی، رده‌بندی و فینال به میزبانی جهاد دانشگاهی واحد چهارمحال و بختیاری در دانشگاه شهرکرد برگزار شد.

رضایی ادامه داد: از ۱۶ تیم حاضر در این مسابقات، سه تیم به مرحله کشوری راه یافت که مرحله کشوری مسابقات، اسفندماه امسال برگزار خواهد شد.

در ادامه معاون فرهنگی دانشگاه شهرکرد با اشاره به ضرورت تقویت جهاد دانشگاهی و تاکید مقام معظم رهبری بر تقویت برنامه‌های جهاد دانشگاهی، گفت: جهاد دانشگاهی در هر جا لازم بوده بدون هیچ چشم داشتی ورود پیدا کرده است.

حمیدرضا عزیزی با اشاره به برگزاری هفت دوره مناظره دانشجویی از سوی جهاد دانشگاهی، تاکید کرد: جهاد دانشگاهی استان تلاش می‌کند فرهنگ گفت و گو و مناظره را به صورت مستند و بر اساس اصول علمی در دانشگاه نهادینه کند.

عزیزی گفت: اگر بتوان این فرهنگ را بر اساس منطق و علم در دانشگاه‌ها که دانشجویان آن سکاندار مسئولیت‌های آینده کشور هستند نهادینه کرد یکی از رسالت‌های اصلی جهاد دانشگاهی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته چهارمحال و بختیاری از لحاظ تعداد تیم‌های شرکت‌کننده در مناظرات رتبه نخست را کسب کرد، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی در راستای نهادینه کردن این فرهنگ در جامعه تلاش می‌کند و دانشگاه‌ها می‌توانند تعداد تیم‌های مناظره کننده خود را افزایش دهند.

معاون فرهنگی دانشگاه شهرکرد در ادامه اضافه کرد: چهارمحال و بختیاری از لحاظ فرهنگی و منابع طبیعی بسیار غنی است و بر خلاف نظر کسانی که این استان محروم است، محروم نبوده زیرا استانی که محروم باشد فرهنگ آن ضعیف است.

وی ادامه داد: بالا بودن تعداد تیم‌های شرکت کننده نشان از تعامل بالایی است که در این استان وجود دارد.

عزیزی بر راه‌اندازی دبیرخانه مناظرات در دانشگاه شهرکرد تاکید کرد و گفت: امید است سال آینده چهارمحال و بختیاری با تعداد تیم‌های بیشتر میزبان مناظرات دانشجویی در مرحله کشوری باشد تا تمامی استان‌ها با چهارمحال و بختیاری آشنا شوند.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان باید این را مدنظر قرار دهند که هر چه تبادل فرهنگی بیشتر باشد تعامل و تحمل افراد در جامعه افزایش می‌یابد که از این طریق می‌توان معضلات اجتماعی که در جامعه وجود دارد را کاهش داد.

به گزارش ایسنا، گروه «سروش رازی» از استان کرمانشاه، گروه «راه سبز امید» از استان اصفهان و گروه «کاپا» از استان فارس به ترتیب سه تیم راه یافته به مرحله کشوری هستند که مورد تقدیر قرار گرفتند، همچنین از داوران این مسابقات تقدیر شد.

انتهای پیام

نظر شما