شناسهٔ خبر: 28794799 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

بهمن ماه سال جاری؛

برگزاری مرحله استانی همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی در بجنورد

رییس دانشکده علوم قرآنی بجنورد از برگزاری مرحله استانی دوازدهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی در بهمن ماه سال جاری در مرکز خراسان شمالی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت الاسلام رحیم مهدوی پور، رییس دانشکده علوم قرآنی بجنورد امروز سه شنبه (24 مهرماه) در جمع خبرنگاران در خصوص دوازدهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی گفت: مرحله استانی این همایش بهمن ماه، مرحله کشوری اسفندماه و مرحله بین المللی در فروردین ماه سال ۹۸ و به همت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم کشور برگزار می شود.

 

وی از اعلام فراخوان مقاله این همایش خبر داد و با عنوان اینکه هر ساله عنوان خاصی برای این همایش در نظر گرفته می شود، موضوع کلان امسال را «قرآن کریم و ایمان به وعده‌های الهی» نام برد که در پنج محور و موضوع اصلی و 100 ریز موضوع فراخوان شده است.

 

وی، پنج محور اصلی این همایش را مفاهیم و مبانی نظری ایمان به وعده‌های الهی، ماهیت و قلمرو ایمان به وعده های الهی، عوامل و راهکارهای تحقق ایمان به وعده‌های الهی، آثار و نتایج و دستاوردهای ایمان به وعده های الهی و موانع و چالش های ایمان به وعده های الهی معرفی کرد.

 

حجت الاسلام مهدوی پور آخرین مهلت ارسال مقالات را سی ام آذرماه سال جاری اعلام کرد و گفت: همه علاقه‌مندان و پژوهشگران می‌توانند برای حضور در این همایش، پژوهش های خود را در سایت  www.iqro.ir ثبت کنند.

 

رییس دانشکده علوم قرآنی بجنورد، در خصوص فعالیت این دانشکده هم با بیان اینکه این دانشکده از سال ۸۶ فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون 9 دوره فارغ التحصیل داشته ایم، گفت: تا کنون بیش از ۲۸۰ دانش آموخته از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.

 

حجت الاسلام مهدوی پور، تعداد دانشجویان ورودی امسال را ۲۰۰ نفر معرفی کرد که در چهار رشته تفسیر قرآن کریم، تربیت مربی قرآن، علوم و معارف قرآن و علوم قرآن و حدیث مشغول به تحصیل هستند.

 

 

نظر شما