شناسهٔ خبر: 28792461 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

پرونده‌خاشقجي؛ پمپئو وارد عربستان شد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - وزير خارجه آمريکا براي گفت وگو با مقامات عربستان درباره پرونده ناپديد شدن روزنامه‌نگار و نويسنده منتقد رژيم سعودي وارد رياض شده است.
به گزارش پارس‌تودي به نقل از خبرگزاري فرانسه؛ «مايک پمپئو»، وزير خارجه آمريکا روز سه‌شنبه پس از ورود به فرودگاه رياض مورد استقبال «عادل الجبير»، وزير خارجه عربستان قرار گرفت.
پمپئو به درخواست «دونالد ترامپ» رئيس جمهور آمريکا به عربستان رفته و قرار است، با «سلمان بن عبدالعزيز» پادشاه عربستان ديدار و گفت وگو کند.
«جمال خاشقجي» روزنامه‌نگار و نويسنده منتقد آل سعود سه‌شنبه (10مهرماه) پس از ورود به کنسولگري عربستان در استانبول ترکيه ناپديد شد.
رسانه‌ها چند روز بعد گزارش دادند خاشقجي در داخل کنسولگري عربستان به قتل رسيده و جسدش به خارج از کنسولگري منتقل شده است.
گزارش: آخرين اطلاعات درباره سرنوشت خاشقجي
عربستان سعودي که متهم به دست داشتن در ناپديد شدن خاشقجي شده است، گزارش‌ها در اين‌باره را رد کرده است.
ترامپ نيز پس از چند روز با حمايت از رياض در اين پرونده، روز گذشته اعلام کرد: وزير خارجه آمريکا را براي بررسي اين موضوع به عربستان مي‌فرستد.
در هيمن راستا؛ «عبدالباري عطوان»، سردبير روزنامه راي اليوم در واکنش به سفر پمپئو به رياض در يادداشتي نوشت: آمريکا که بارها از عربستان باج‌خواهي کرده، صورتحسابي براي حمايت از اين کشور در پرونده خاشقجي تهيه کرده است.
عطوان تاکيد کرد: "نمي‌دانيم ترامپ در ازاي بيرون بردن عربستان از اين بحران با کمترين ضرر و زيان، چه مبلغي مي‌گيرد، اما پيش‌بيني مي‌کنيم اين مبلغ بيش از صد‌ها ميليارد دلار باشد و احتمالا مايک پمپئو، وزير خارجه آمريکا، در سفرش به رياض «صورتحسابي» را که شامل جزئيات اين مبلغ است با خود به عربستان مي‌برد."
116/120
کليدواژه امريکا عربستان جمال خاشقجي

نظر شما