شناسهٔ خبر: 28790219 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین خبرداد؛

صدور دفترچه بیمه همگانی برای 135هزار نفر در قزوین

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین از صدور دفترچه بیمه همگانی برای 135هزار نفر در شهرستان های استان خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ دکتر قاسم بهرامی مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که بمناسبت هفته بیمه سلامت(27مهر تا 3آبان) برگزارشد با اشاره به اجرای طرح بیمه سلامت همگانی رایگان در استان قزوین گفت: با اجرای این طرح برای بیش از 135هزار نفر از ثبت نام شدگان در شهرهای قزوین، آبیک، تاکستان و البرز دفترچه بیمه همگانی صادر شده است.

دکتر بهرامی اذعان کرد: تاکنون 460هزار و 16 نفر از آحاد مختلف مردم (روستائیان 243هزار و 609نفر، صندوق کارکنان دولت 65هزار و 71نفر، سایر اقشار 13هزار و 138نفر، ایرانیان 2725نفر و بیمه سلامت همگانی 135هزار و 617نفر) تحت پوشش این بیمه قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: همچنین دفترچه روستایی بصورت رایگان جهت ساکنین شهرهای زیر 20هزارنفر جمعیت صادر شده است.

این مقام مسئول گفت: دفترچه بیمه خویش فرما(ایرانیان) با 50درصد تخفیف صادر می شود که صاحبان این دفترچه ها می توانند بدون سیستم ارجاع به بخش های درمانی مراجعه کنند.

دکتر بهرامی عنوان کرد: 582نفر از بیماران خاص در سطح استان تحت پوشش این بیمه قرار دارند و همچنین عقد قرارداد با بیش از 90درصد مراکز درمانی و پاراکلینیکی در سطح استان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: رعایت تعرفه های مصوب دولت در بخش خصوصی توسط کلیه موسسات سرپایی و موسسات بستری و جلوگیری از ایجاد پدیده زیرمیزی در استان اقدامی بوده که در این اداره کل انجام شده است.

این مقام مسئول تحت پوشش قراردادن کلیه روستائیان مطابق سیستم ارجاع بدون دریافت حق بیمه(رایگان) به تعداد 243هزار و 609نفر و راه اندازی میز خدمت به منظور بهینه کردن خدمات از شهریور سال 1390 و ارائه خدمت در حداقل زمان ممکن را از دیگر اقدامات این اداره کل برشمرد.

وی ادامه داد: راه اندازی باجه بانک رفاه در داخل اداره کل جهت تسهیل در امور جاری بیمه شدگان و موسسات و کارکنان، پذیرش و رسیدگی مکانیزاسیون نسخ سرپایی پزشکان، آزمایشگاه ها و پرتو پزشکی، طرح اینترنتی تائید نسخ دارویی در کلیه داروخانه های استان جهت کاهش بار مراجعه بیمه شدگان نیز اقداماتی بوده که جهت رفاه حال بیمه شدگان صورت گرفته است.

این مقام مسئول با اشاره به اجرای نرم افزار درآمد اینترنتی و اخذ اظهارنامه های ادارات از طریق اینترنت گفت:همچنین با دفاتر پیشخوان دولت جهت ارائه خدمت بیمه گری در سطح استان به منظور افزایش سطح دسترسی بیمه شدگان به دفاتر صدور دفترچه در  7دفتر (آوج، آبگرم، ارداق، دانسفهان، بیدستان، معلم کلایه و اسفرورین) قرارداد عقد شده است.

وی ترویج و انجام رایگان زایمان طبیعی در بیمارستان های مشمول طرح تحول نظام سلامت و کاهش پرداخت های بیماران در زمان بستری و رساندن فرانشیز بستری بیماران به 10درصد واقعی را از دیگر اقدامات این اداره کل برشمرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: پوشش بیمه درمان روستائیان و شهرهای زیر 20هزار نفر استان بصورت رایگان و عقد قرارداد با پزشک خانواده و ماما در مراکز بهداشتی درمانی روستایی نیز صورت گرفته است.

وی در خاتمه تحت پوشش قرارگرفتن 188 قلم مربوط به داروهای بیماران خاص و نازایی و افزایش تعهدات در سال 93 برای 376 قلم داروی بیماران خاص با برندهای متفاوت را؛ از دیگر اقدامات این اداره کل برشمرد.

 

نظر شما