شناسهٔ خبر: 28782137 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

لاهوتی:

دولت در محفل های غیررسمی افزایش قیمت حامل های انرژی در سال ۹۸ را مطرح کرده است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه دولت در محفل های غیررسمی بحث افزایش قیمت حامل های انرژی در لایحه بودجه ۹۸ را مطرح کرده است، گفت: این موضوع باید با تدبیر انجام شود چرا که هرگونه افزایش قیمتی باعث ایجاد شوک در جامعه می شود.

صاحب‌خبر -

 

«مهرداد لاهوتی» در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد احتمال افزایش قیمت حامل های انرژی گفت: برای سال 97 قطعا افزایش قیمت حامل های انرژی را نخواهیم داشت اما دولت در محفل های غیررسمی ای مسئله را که در لایحه بودجه 98 پیشنهاد افزایش قیمت حامل ها را خواهد آورد را مطرح کرده است.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مشابه این پیشنهاد دولت در لایحه بودجه 97 نیز مطرح کرد اما بنا به دلایلی مجلس آن را نپذیرفت اما گویا در پیش نویس لایحه بودجه 97 که در حال تهیه است این موضوع را مطرح کردند که این مسئله در زمان خودش قابل بررسی است که آیا ما نیاز به افزایش قیمت حامل های انرژی داریم یا نه.

 

لاهوتی با بیان اینکه در حال حاضر 30 درصد بنزین کشور قاچاق می شود، گفت: درست است که ما قاچاق سوخت را داریم ولی از آن طرف نیز باید شرایط جامعه را در نظر بگیریم چرا که هرگونه افزایش قیمت حامل های انرژی باعث تورم و گرانی می شود و تا به منطق قوی در این زمینه نرسیده ایم نباید آن را اجرایی کنیم.

 

وی بیان کرد: ممکن است آقایان استدلال کنند که ما یارانه می دهیم و یارانه سوخت را فقط ثروتمندان استفاده می کنند و باید به همین دلیل سوخت را سهمیه بندی کرد ولی ما معتقدیم این موضوع ممکن است شوک بدی را به جامعه با توجه به شرایط معیشتی مردم ایجاد کند.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر مردم از لحاظ معیشتی در تنگنا هستند و بدون تدبیر و اندیشه نمی شود افزایش قیمت ها را داشت. افزایش قیمت سوخت باعث بالا رفتن کرایه حمل و نقل می شود و همین مسئله بر قیمت سایر کالاها نیز تاثیرگذار است البته ممکن است دولت بگوید این مسئله را مدیریت می کنم ولی تجربه نشان داده است که نتوانسته است این مسایل را به خوبی مدیریت کند./

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما