شناسهٔ خبر: 28781430 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

اختلاف میان کلیساهای ارتدوکس بالا گرفت

مسکو - ایرنا - کلیسای ارتدوکس روسیه ارتباطش را با کلیسای ارتدوکس استانبول به طور کامل قطع کرد چرا که این کلیسا که خود را رهبر کلیساهای ارتدوکس جهان می داند به درخواست کلیسای ارتدوکس اوکراین مبنی بر داشتن استقلال رای از روسیه، پاسخ مثبت داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش بامداد سه شنبه ایرنا، اسقف ایلاریون رئیس اداره روابط خارجی کلیسای ارتدوکس روس این تصمیم را در شورای عالی کلیسای ارتدوکس روس به نام «سینود» اعلام کرد و گفت که هرگونه رابطه با کلیسای استانبول (موسوم به کلیسای ارتدوکس قسطنطنیه) قطع می شود.
سینود کلیسای ارتدوکس روس به ریاست پاتریارک کریل رهبر این کلیسا در مینسک پایتخت بلاروس تشکیل جلسه داده بود و اسقف ایلاریون درباره این اقدام توضیح داد: این تصمیمی اجباری بود چرا که سینود با توجه به اقدام اخیر کلیسای ارتدوکس قسطنطنیه چاره دیگری نداشت.
رئیس اداره روابط خارجی کلیسای ارتدوکس روس در همین حال ابراز امیدواری کرد که کلیسای استانبول در تصمیم خود برای اعطای استقلال به کلیسای ارتدوکس اوکراین تجدید نظر کند.
کلیسای ارتدوکس استانبول که از لحاظ تاریخی بیشترین سابقه را در بین کلیساهای ارتدوکس در سطح جهان دارد، بتازگی تصمیم گرفت استقلال کلیسای ارتدوکس اوکراین را به رسمیت بشناسد.
این کلیسا چندی پیش نمایندگانی را در اوکراین منصوب کرد که خشم کلیسای ارتدوکس روسیه را برانگیخت چرا که آنها بیش از 300 سال بود که کنترل کلیساهای ارتدوکس در اوکراین را در دست داشتند.
کلیسای ارتدوکس روس، تمامی کلیساهای ارتدوکس در روسیه، بلاروس و اوکراین و نیز کلیساهایی در قزاقستان، چین و کشورهای اروپایی و آمریکا را تحت کنترل خود داشت.
شبد**اروپام*391*1346**1379

منبع: ایرنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما