شناسهٔ خبر: 28780421 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چهار پلیس در حمله به یک مرکز پلیس شهر آتن زخمی شدند

آتن - ایرنا - بر اثر حمله به یک مرکز پلیس واقع در مرکز شهر آتن، چهار نفر از نیروهای امنیتی این مرکز زخمی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش بامداد سه شنبه ایرنا به نقل از بیانیه پلیس شهر آتن، تعدادی افراد ناشناس نیروهای امنیتی مستقر در یکی از مراکز پلیس واقع در منطقه 'امونیا' را مورد حمله قرار دادند.
پلیس مرکزی شهر آتن دوشنبه شب اعلام کرد: حدود 30 نفر با بمب دست ساز (کوکتل مولوتف) به یکی از پاسگاه های مرکزی شهر آتن حمله کرده که بر اثر این حمله تعداد 4 نفر از نیروهای پلیس به شدت زخمی و به بیمارستان ارتش انتقال داده شدند.
به گزارش پلیس شهر آتن، خسارت فراوانی به یک اتوبوس ویژه پلیس و تعداد زیادی از خودروهای پارک شده و مغازه های نزدیک محل این حمله وارد شده است.
براساس گزارش پلیس شهر آتن، به علت شدت حملات، نیروهای امنیتی قادر به دستگیری هیچ یکی از مهاجمان نگردیدند ولی تحقیقات برای یافتن عاملان این حملات با دقت ادامه خواهد یافت.
افزایش حملات به نیروهای امنیتی در مرکز شهر آتن باعث نگرانی شدید مسئولان دولتی و ساکنین مرکز شهر آتن گردیده است زیرا با ادامه این روند مردم نگران امنیت جان و مال خود هستند.
نیروهای کمکی برای متفرق کردن مهاجمان بلافاصله وارد عمل شدند و با استفاده از گاز اشک آور پس از یک ساعت درگیری توانستند، آنان را از محل دور کنند و مهاجمان فرار کردند.
احزاب سیاسی یونان مدت هاست که با انتقاد از عملکرد دولت چپگرای یونان در قبال اینگونه اقدامات، دولت را به ناتوانی کنترل اوضاع و تامین امنیت شهروندان متهم می کنند و میخواهند که اقدامات جدی برای مقابله با فعالیت این افراد از سوی نیروهای امنیتی و وزارت حفاظت شهروندان صورت گیرد.
پلیس یونان این افراد را آنارشیست ها (هرج و مرج طلبان) قلمداد می کند که همانند هرج و مرج طلبان دیگر کشورهای اروپایی با حاکمیت قانون مخالف هستند.
افراد نقابدار از سال 1974 میلادی یعنی از زمانی که دمکراسی در یونان حاکم گردیده است، به مجرد مشاهده تجمع نیروهای امنیتی آنان را مورد حمله قرار می دهند و از آن زمان تاکنون کسی از آنان دستگیر و محاکمه نگردیده است.
سبد**اروپام**462**1379

نظر شما