شناسهٔ خبر: 28779001 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رئيس شوراي شهر تهران:

افشاني اعلام کرد اجازه تضعيف شهرداري را نمي دهد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- رئيس شوراي شهرتهران گفت: در جلسه امروز هم‌انديشي اعضاي شوراي شهر با شهردار تهران،تمامي اعضاي شورا صحبت کردند و در خصوص انتصابات و تغيير و تحولات نيز صحبت شد. شهردار هم اعلام کرد تا آخرين لحظه قاطعانه در شهرداري مديريت خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا، محسن هاشمي در حاشيه آغاز نود و سومين جلسه علني شوراي شهر تهران، ري و تجريش در جمع خبرنگاران در خصوص جلسه هم‌انديشي صبح امروز اعضاي شورا با شهردار تهران گفت: ما امشب با نمايندگان تهران در مجلس شوراي اسلامي جلسه‌اي داريم و به همين دليل جلسه هم‌انديشي امروز مقداري طولاني شد و اعضاي شورا صحبت‌هايي با افشاني شهردار تهران در خصوص موارد مختلف داشتند.
وي گفت: موضوع ديگري که در جلسه هم‌انديشي مطرح شد بحث انتصابات جديد بود که براي بعضي از اعضا مورد سؤال شده بود.
هاشمي افزود: در ادامه جلسه هم‌انديشي نيز مواردي که بايد امشب با نمايندگان مجلس مطرح شود تدوين شد و در خصوص اينکه قانون منع به‌کارگيري بازنشستگان مشمول شهردار تهران نيز مي‌شود يا نه و اينکه چگونه استفساريه از مجلس دريافت کنيم، بحث شد.
رئيس شوراي شهر تهران درباره جلسه امشب اعضاي شوراي شهر تهران با ليست اميد مجلس شوراي اسلامي گفت: هر دو ماه يک‌بار اعضاي شورا با نمايندگان تهران در مجلس جلسه دارند و در جلسه امشب درباره تثبيت مديريت در شهرداري تهران مواردي مطرح مي‌شود و اين جلسه نيز در شورا برگزار خواهد شد.
وي درباره اقدامات شوراي شهر تهران درخصوص رفتن افشاني از شهرداري گفت: ديروز همراه با الويري رئيس شوراي عالي استان‌ها با لاهوتي رئيس فراکسيون شهري در مجلس جلسه‌اي برگزار شد و با معاون جديد عمراني وزير کشور نيز جلسه‌اي داشتيم که اعلام کردند از ديوان محاسبات نامه آمده که شهردار جزو ليست بازنشستگان خواهد بود ولي از اداره حقوقي دولت هنوز نامه‌اي در اين خصوص به وزير کشور ارسال نشده است و ما منتظر نظر خانم جنيدي در اين خصوص هستيم.
هاشمي گفت: در صورتي که معاونت حقوقي رياست جمهوري نظر خود را اعلام کند، با وزير کشور صحبت خواهيم کرد که هرچه سريع‌تر نظر نهايي در مورد ماندن يا رفتن افشاني را اعلام کند تا از مجلس نيز استفساريه بگيريم.
رئيس شوراي شهر تهران اظهار داشت: افشاني بارها تأکيد کرده است که يک ساعت هم نمي‌خواهد غيرقانوني در اين پست حضور داشته باشد و در صورتي که رسماً اعلام شود، وضعيت شهردار تهران نيز تعيين تکليف خواهد شد.
 رئيس شوراي شهر تهران با بيان اينکه در اين جلسه موضوع تغييرات در شهرداري نيز مطرح شد، خاطرنشان کرد: شهردار تهران اعلام کرد در برخي از موضوعات، اختلاف‌نظراتي با آقاي ميرزايي داشتند که ممکن است در روند بررسي برنامه پنج ساله نيز کار به درستي انجام نشود. در اين جلسه افشاني تأکيد کرد اجازه تضعيف شهرداري را نمي‌دهد و نمي‌گذارد به دليل حاشيه‌هاي ايجاد شده، شهرداري دچار بلبشو شود، تا لحظه آخر قاطعانه عمل خواهد کرد، بر پاي تصميم‌گيري‌هاي خود خواهد ايستاد و اگر صلاح بداند بر اساس اختيارات خود، تغييرات را انجام مي‌دهد.

نظر شما