شناسهٔ خبر: 28778506 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

با حضور مسولان فرهنگی و هنری/

نمایش محیطی «نقطه رهایی» اجرا شد

همزمان با برنامه های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب نمایش محیطی نقطه رهایی، در ضلع شمالی مصلی تهران به صحنه رفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، مراسم افتتاحیه و نخستین اجرای نمایش محیطی «نقطه رهایی» شامگاه دوشنبه ۲۳ مهر با حضور حجت‌الاسلام علی‌اکبر ابوترابی فرد؛ امام جمعه موقت تهران، حجت الاسلام دکتر حبیب رضا ارزانی؛ دبیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد، سعید اوحدی؛ رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و جمعی از مدیران شهری و مسئولان لشکری و کشوری برگزار شد.

 

این نمایش  محیطی قرار است به مدت ده شب تا دوم آبان ماه در ضلع شمالی مصلی تهران به اجرا برود.

 

در واقع نمایش نقطه رهایی روایتی متفاوت از دفاع مقدس است که در آن با نوآوری در نحوه ارائه مضمون و فضاسازی دوران دفاع مقدس، روایتی از حضور یک رزمنده در جبهه‌های دفاع مقدس را به تصویر می‌کشد.

 

در این نمایش سعی شده است تا با استفاده از جلوه‌های ویژه، انفجار، تیراندازی، نور و صدا، فضای جبهه‌های جنگ برای بازدیدکنندگان تداعی شود.

 

نمایش محیطی  نقطه رهایی در ۱۲ بخش گوناگون با حضور بیش از ۶۰ بازیگر در فضایی به وسعت ۱۰ هکتار اجرا می‌شود.

 

نمایش محیطی نقطه رهایی  به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و گروه جهادی چشمه کوثر و با همکاری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، مصلای امام خمینی (ره) مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، اورژانس تهران، سازمان خدمات شهری شهرداری تهران، سپاه محمد رسول الله (ص) تهران، نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ستاد اقامه نماز جمعه غرب تهران، سازمان زیباسازی شهر تهران و شهرداری منطقه ۳ به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی به صحنه می رود.

 

 

 

نظر شما