شناسهٔ خبر: 28777658 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

پیام مشکوک پلی استیشن را از کار می‌اندازد

آی‌تی ‌ایران : طبق گزارش‌ها تعداد زیادی از دارندگان پلی‌استیشن ۴ در پلت‌فرم ردیت و دیگر شبکه‌های اجتماعی یک پیام حاوی کاراکترهای عجیبی دریافت کرده‌اند که موجب کرش کردن کنسول پلی‌استیشن می‌شود. در برخی موارد این کرش کردن‌ها تا حدی پیچیده شده که کاربران برای بازگردانی دستگاه به حالت نرمال مجبور به ریست فکتوری کردن کنسولشان شده‌اند.

صاحب‌خبر -

چنین باگ‌هایی در گذشته در پلت‌فرم‌های موبایل دیده شده که در آنها یکسری پیام‌های حاوی کاراکترهای خاص موجب تغییر عجیب عملکرد دستگاه می‌شوند. اگر این گزارش‌ها حقیقت داشته باشند مطمئنا سونی سریعا دست به کار خواهد شد و یک فرم‌ور جدید منتشر می‌کند تا این ایراد را برطرف کند. در کل شرکت سونی همواره تمایل دارد آپدیت‌های جدید را جهت ارتقای عملکرد و امن‌تر کردن کنسول‌های خود منتشر کند. حال قبل از اینکه سونی بخواهد اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهد می‌توانید قدم‌های زیر را برای جلوگیری از دریافت این پیام‌ها و بروز اشکال در کنسولتان دنبال کنید. اگر چنین پیامی دریافت کردید، آن را از طریق اپلیکیشن اندروید و آی‌اواس «PlayStation Messages» سونی حذف و سعی نکنید آن را مستقیما از طریق کنسولتان حذف کنید.

در برخی از گزارش‌ها آمده حذف این دسته از پیام‌های مشکوک از طریق اپلیکیشن سونی برای جلوگیری از بروز اختلال در کنسول کافی است. اپلیکیشن پلی‌استیشن۴ سونی را می‌توانید به‌صورت رایگان برای اندروید و آی‌اواس دانلود کنید. دریافت پیام از طرف غریبه‌ها را محدود کرده و فقط از طرف دوستانتان پیام دریافت کنید. این کار را هم از طریق ورود به این لینک و انتخاب گزینه Friends Only در بخش ویرایش تنظیمات پیام‌ها می‌توانید انجام دهید و هم می‌توانید در تنظیمات کنسولتان به آدرس Account Management>Privacy Settings بروید.  سپس گزینه Personal Info را انتخاب کرده و در این قسمت هم گزینه Friends Only را انتخاب کنید تا دیگر پیامی از طرف کاربران غریبه دریافت نکنید.

دیتابیس جدید برای سیستم پلی‌استیشن۴ بسازیم

اگر کنسول شما هم ناخواسته دچار این حمله شده و پس از حذف پیام هنوز هم کنسولتان به خوبی عمل نمی‌کند، بهتر است کنسولتان را در حالت «Safe Mode» قرار دهید و دیتابیس جدید بسازید. این پروسه تاثیری روی دیتاهای ذخیره شده شما نخواهد داشت. اگر شما هم چنین پیامی دریافت کرده‌اید، انجام این مراحل مطمئنا روش خوب و صحیحی برای بازگردانی وضعیت سیستم کنسولتان به حالت قبلی خواهد بود.

نظر شما