شناسهٔ خبر: 28774481 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت جهاد کشاورزی | لینک خبر

استان آذربایجان شرقی از حوزه های موفق در دامپزشکی است

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، سرکار خانم دکتر زهرا ساعی در همایش گرامیداشت روز ملی دامپزشکی که در اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود: استان آذربایجان شرقی به لحاظ اینکه در کریدور غربی کشور واقع شده و همجوار با کشورهای همسایه است بیشتر از سایر استانها در معرض تهدید بیماریهای دام و طیور قرار دارد.

وی ادامه داد: آذربایجان شرقی در حوزه سرمایه گذاری هم بعد از صنعت نفت از مهم ترین حوزه های سرمایه گذاری در کشور است.

ساعی با خاطرنشان ساختن این نکته که 49 درصد بیماریها بین انسان و دام و طیور مشترک است، گفت: در بحث صادرات، محصولات دامی باید با مهر و امضای قرنطینه دامی ممهور و بهبود شاخص های صادرات را دارا باشند، در این راستا می توان از پتانسیل کشورهای همجوار بهره برد.

نماینده مردم شهرستان سراب نیز در این راستان گفت: اکثر بیماریها منشاء حیوانی دارند و حیوانات به عنوان مخزن انواع بیماریها تلقی می شوند، بیش از 800 نوع بیماری مشترک بین دام و طیور و انسان وجود دارد.

دکتر یوسف داودی با تاکید بر این نکته که بیماری آنفولانزا باید کنترل شود، ادامه داد: اگر این بیماری کنترل نشود فاجعه انسانی به بار خواهد آمد، دامپزشکان و خانواده هایشان همیشه در معرض ابتلاء به انواع بیماریها قرار دارند.

نظر شما