شناسهٔ خبر: 28773405 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت جهاد کشاورزی | لینک خبر

افزایش راندمان انتقال آب کشاورزی خراسان شمالی به 44 درصد

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی، چهارمین جلسه هم اندیشی مسئولین بخش کشاورزی با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با موضوع منابع آب استان و روش‌های سازگاری باکم آبی باحضور دکتر یوسفی رئیس محترم سازمان ومعاونین، مدیران و مشاوران محترم رئیس سازمان و مدیران کل دستگاه‌های تابعه در محل سالن کشاورز سازمان برگزار شد.

در این جلسه رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی اعلام کرد: یکی از اولویت‌های استان در حوزه کشاورزی ارتقاء بهره‌وری در آب است و بیشترین اعتبارات اعم از ملی و استانی به حوزه آب اختصاص دارد که با عنایت به تخصیص اعتبارات دولت تدبیر و امید راندمان انتقال آب کشاورزی از 35 درصدد به 44 درصد افزایش یافته است که این میزان در پایان برنامه ششم توسعه تا 60 درصد افزایش قابل پیش‌بینی است.

* ابلاغ و تخصیص 350 میلیارد تومان اعتبارات از سفر رهبری به جهاد کشاورزی خراسان شمالی

یوسفی گفتند : 350 میلیارد تومان اعتبارات از سفر رهبری به جهاد کشاورزی خراسان شمالی ابلاغ و تخصیص یافت که 150 میلیارد تومان از این اعتبارات تملکی و 200 میلیارد تومان تسهیلاتی بود که در زمینه های آب و خاک ، عشایری و دام عشایری پروژهایی انجام شد.

وی همچنین خاطرنشان کردند: ساختمان‌های دامپزشکی و آزمایشگاه های تخصصی مربوطه از محل ابلاغ و تخصیص اعتبارات سفر رهبری به افتتاح خواهند رسید.

یوسفی بیان کردند: 60 میلیارد ریال اعتبار از اعتبارات سفر مقام معظم رهبری جهت توسعه نوغانداری در بجنورد ، رازوجرگلان ، گرمه و جاجرم ، مانه و سملقان ابلاغ شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در ادامه خاطرنشان کردند: در بخش آب و خاک با اجرای پروژه های لایروبی قنوات و ایجاد استخرها و بندهای انحرافی که منجر به استحصال 57 میلیون متر مکعب آب در استان و باعث بهبود آبیاری 16 هزار هکتار اراضی در سطح استان شد که شاهد تثبیت اشتغال برای 8500 خانوار هستیم.

وی تصریح کرد: 73 درصد اشتغال‌های ثبت شده در سامانه کارا مربوط به کشاورزی است که 69 درصد از این طرح ها در کمیته فنی تایید شدند که معادل 70 درصد کل طرح های مصوب استان می‌باشد که 46 درصد مربوط به بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: 1270 طرح کشاورزی و عشایری به بانک های عامل معرفی شده اند که مبلغ 997 میلیارد ریال اعتبار برای این طرح‌ها در نظر گرفته شده که معادل 57 درصد کل طرح‌های مصوب استان و 63 درصد از نظر تسهیلات استانی است.

یوسفی افزود: 775 میلیارد ریال تسهیلات به 1143 طرح توسط بانک‌های عمل استان پرداخت شده که معادل 59 درصد تعداد طرح های استانی و 75 درصد سهم ریالی پرداختی استان الست که پیش‌بینی می‌شود 1886 نفر اشتغال ایجادشود که معادل 63 درصد از کال سامانه کارا است.

وی همچنین از تدوین کتاب مهر ماندگار با موضوع مصوبات سفر مقام معظم رهبری در راستای جهاد کشاورزی خراسان شمالی خبر دادند.

نظر شما