شناسهٔ خبر: 28772731 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: بانک ورزش | لینک خبر

مهدی فنونی‌زاده در گفت‌وگو با بانک ورزش:

پک «میراث» مملکت‌مان است، کی‌روش برای فوتبال ما چه کار کرده؟/ فتحی یک استقلالی به تمام معنا است

صاحب‌خبر -

بانک ورزش - مهدی فنونی زاده به اتفاقات روزهای اخیر فوتبال ایران واکنش نشان داده است؛ از مناظره طباطبایی و فتحی تا صحبت‌های جنجالی دستیار کی‌روش.


پیشکسوت استقلال در خصوص وضعیت فعلی این تیم به خبرنگار بانک ورزش گفت: استقلال دگرگونی بزرگی داشت چون چند بازیکن خوبش را از دست داد و به همین خاطر در حال حاضر با شرایط آرمانی فاصله دارد. باید این تیم جوان را حمایت کرد. این بازیکنان احتیاج به زمان دارند تا در تیم حا بیفتند.


فنونی زاده در ادامه گفت: شفر مربی خوب و بزرگی است اما باید مقداری باهوش تر عمل کند چون امسال در لیگ برتر همه تیم ها خوب شده اند و تیم دست و پا بسته ای وجود ندارد. به نظر من با تلاش و تمرین بیشتر، تیم ‌به وضعیت بهتری خواهد رسید.


پیشکسوت استقلال در مورد دو بازی پشت سر هم‌ با تیم سایپا گفت: سایپا تیم گردن کلفت و خیلی خوبی است. فرد بزرگی بالای سر این تیم است. علی دایی مسئولیت هر تیمی را برعهده گرفته تیم خوبی را درست کرده است. من فکر می کنم با شرایط فعلی کار تیم شفر جلوی سایپا گره بخورد مگر اینکه در این مدت تعطیلات با تمرین شرایط بهتری در تیم ایجاد کنند.


فنونی زاده در خصوص مناظره فتحی و طباطبایی و حرف‌هایی که بین‌ این دو رد و بدل شد گفت: فتحی جزو خانواده استقلال است. او را چندین سال است می شناسم منتها عده‌ای از رفقا و همبازیان ما، چه پیش از ما و چه پس از ما، توقعات بیش از اندازه دارند. من چند سالی که استقلال بازی کردم فکر می کنم بیشترین افتخار را به دست آوردم، الان باید بروم به باشگاه استقلال بگویم به من پست بدهید؟ متاسفانه برخی از رفقای ما دوست دارند فقط در راس کار باشند.

 

او در ادامه اظهار داشت: به نظر من فتحی یک استقلالی به تمام معناست. فتحی زمانی که کمیته انضباطی بود با من رفاقت داشت. الان این دلیل نمی شود چون با من 20سال رفیق است بروم باشگاه بگویم آقای فتحی من را بگذار سرکار. اگر صلاح دانستند کمک می گیرند، صلاح نداستند، ما بازهم از بیرون تا جایی که می توانیم کمک تیم می کنیم. همیشه استقلالی بودیم و همیشه استقلالی هستیم. اگر استقلالی هستیم باید به این تیم کمک کنیم و همیشه برایش آرزوی موفقیت داشته باشیم.


فنونی زاده در مورد اینکه این دو نفر بر سر جدایی تیام اختلاف نظر داشتند، گفت: کسی که مدیر باشگاه استقلال است مطمئن باشید از ما آگاهی بیشتری دارد. شما نمی توانید به یک بازیکن چند میلیارد بدهید به یک بازیکن500 میلیون. با اینکار سیستم تیم به هم می خورد. من که بیرون نشستم نمی توانم فتوا بدهم که 5میلیارد بدهید فلانی را بیاورید. بهتر است بگذاریم فتحی کار خودش را بکند. اگر میشود کمکش کنیم و اگر نه، حداقل او را تخریب نکنیم. اگر واقعا طرفدار استقلال هستیم، هرکسی مدیرعامل باشگاه شد باید از او حمایت کنیم تا نتیجه خوب بگیرد.

 

بازیکن اسبق تیم‌ملی فوتبال در خصوص اختلاف بین کادر فنی تیم بزرگسالان و امید، گفت: من در جواب دستیار کی روش می گویم شما چه گلی به سر فوتبال ما زدید با اینکه سالیانه پول زیادی از فوتبال ایران می گیرید؟ کی‌روش یک مقام آورده که دستیارش پشت سر حمیداستیلی که بزرگ فوتبال ماست اینگونه صحبت می کند؟ چرا به خودشان اجازه می‌دهند هرکسی را که دلشان می خواهد تخریب کنند و به او توهین کنند؟ حمید استیلی برای خودش شخصیتی دارد. بازیکن ملی ما بوده است.


فنونی زاده در ادامه گفت: بلاخره ممکن است هر تیمی از تیم ضعیف‌تر شکست بخورد. فوتبال همین است. دلیل ندارد که یک ‌نفر از آن طرف دنیا بیاید و بازیکن بزرگ فوتبال ملی ما را تخریب کند.از مسئولان فدراسیون خواهش دارم، با این مسائل برخورد کنند و اجازه ندهند بازیکنان بزرگ ما اینگونه تخریب شوند.


هافبک سال‌های دور تیم ملی در خصوص استفاده مشترک از ساختمان پک گفت: اگر چیزی برای تیم ملی است، برای تیم ملی نونهالان، نوجوانان، جوانان و امید هم هست. دو سال دیگر همین بازیکنان امید به تیم بزرگسالان می آیند. آن ها آینده فوتبال ما هستند. سرمایه های ما هستند. باید به آن ها رسیدگی شود. باید به تیم جوانان و نوجوانانمان نگاه مثبت داشته باشیم. اگر قرار است آینده درخشان داشته باشیم.


فنونی زاده اضافه کرد: کی روش مگر برای فوتبال ما چه کار کرده است؟ جلوی ضعیف ترین تیم آسیا هم قرار می گیرد سیستمش 0-2-8 است! عقب بایستیم شاید فرجی شد و یک گل زدیم. بعد می‌نشینند بازیکنان بزرگ ما را اینطور خراب می کنند. دستیار کی روش سرخود نمی تواند صحبت کند. مطمئن باشید صحبت های خود کی روش بوده است. واقعا اگر سیرک نبود آن‌ها الان اینجا نبودند. سالی چندمیلیارد پول می گیرند و این هم وضع فوتبال تیم ملی ماست. 8نفر دفاع و 2نفر هافبک، جلو هم یا علی مدد! هرچه پیش آید خوش آید!


پیشکسوت فوتبال ایران در ادامه گفت: ما چه در آسیا و چه در جهانی، جلوی کدام تیم حمله ای بازی کردیم؟ هرتیمی را بردیم یک هیچ بردیم. در تهران سوریه جنگ زده را نتوانستیم ببریم. بدون گل خورده آمدیم و دو گل به ما زدند. نزدیک بود حتی بازی را ببازیم! کی روش چه تاجی به سر فوتبال این ممکلت زده که خودش و دستیارانش اینگونه توهین می کنند؟


او در ‌پایان گفت: کی‌روش می گوید پک میراث من است. فکر می کنم در آخر سند این ساختمان را به نامش کنند و بعد که خیالش راحت شد از ایران برود! این ساختمان میراث او نیست. میراث مملکتمان است. میراث فوتبال ماست. باید جوانان ما که پشتوانه فوتبال ما هستند از امکانات آن استفاده کنند.

 

نظر شما