شناسهٔ خبر: 28772411 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت جهاد کشاورزی | لینک خبر

فعالیت 6.5 میلیون زن روستایی و عشایری در بخش کشاورزی/2500 صندوق خرد زنان روستایی تاکنون تشکیل شده است

صاحب‌خبر -

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: 10 میلیون زن روستایی و عشایری در عرصه‌های تولیدی کشور وجود دارند که از میزان 6.5 میلیون نفر در بخش کشاورزی فعالند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، دکتر کاظم خاوازی در دومین همایش ملی بزرگداشت روز جهانی زنان روستایی و عشایری که صبح امروز در سالن فجر سازمان تحقیقات برگزار شد، با تبریک روز 19 اکتبر روز جهانی زن روستایی به تمام زنان روستایی و عشایری کشور، اظهار داشت: این قشر از جامعه که بخش نامریی و خاکستری اقتصاد روستاها هستند، تاثیرگذاری بسیار زیادی در اقتصاد خانوارها در بخش کشاورزی دارند.

وی افزود: دستیابی به بخش کشاورزی دانش‌محور و پایدار تنها با توجه به منابع انسانی امکان‌پذیر است که بخشی از این منابع انسانی در اختیار وزارت جهادکشاورزى و بخشی در دل عرصه‌های تولیدی روستاهاست.

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی به توجه ویژه وزارت جهاد کشاورزی به نقش زنان در بخش کشاورزی اشاره و تصریح کرد: حضور صندوق‌های خرد زنان روستایی و عشایری فعال در بخش کشاورزی شاهد این امر است به طوری که تا سال گذشته یکهزار و 500 صندوق خرد در کشور راه‌اندازی شده است.

وی افزود: در حال حاضر 2 هزار و 500 صندوق خرد زنان روستایی در کشور تشکیل شده است که تقریبا 80 هزار زن روستایی در این صندوق‌ها مشغول فعالیت هستند.

خاوازی بیان کرد: فعالیت صندوق‌های روستایی و عشایری با پشتکار، استقامت و انسجام اجتماعی و به همت وزارت جهاد کشاورزی در حال اجراست به طوری که از این صندوق‌ها تقریبا 20 صندوق شهرستانی تشکیل شده که در مرز ورود به فعالیت‌های بسیار بزرگ در بخش کشاورزی قرار دارند.

وی اظهار امیدواری کرد: در سال آینده 2 هزار صندوق به صندوق‌های خرد زنان روستایی کشور اضافه شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی، آموزش زنان روستایی و عشایری را یکی دیگر از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی در خصوص کسب و کار برشمرد و افزود: برای اجرای این امر با بهترین متخصصان کسب و کار مشاوره شده و تعداد زیادی مربی برای آموزش نسل آینده، تربیت شده است.

وی افزود: افزایش سطح تحصیلات زنان در روستاها می‌تواند مکملی بر حرکات و توفیقات بخش کشاورزی برای خدمت‌رسانی به زنان روستایی و عشایری کشور باشد و وزارت جهاد کشاورزی، سازمان تات و دیگر سازمان‌های وابسته در خدمت این حرکت بزرگ اجتماعی در کشور است.


نظر شما