شناسهٔ خبر: 28763857 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بهزیستی 50 درصد حقوق معلولان شاغل در صنایع را پرداخت می کند

اردبیل - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: 50 درصد حقوق معلولان شاغل در واحدهای تولیدی و صنعتی را بهزیستی متقبل شده و پرداخت می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، بهزاد ستاری روز دوشنبه در آیین گرامیداشت روزجهانی عصای سفید افزود: همچنین بیمه افراد معلول شاغل در کارگاه ها و کارخانه های تولیدی را نیز به طور کامل بهزیستی پرداخت می کند.
وی اظهار داشت: بیشتر روشندلان این استان دارای مدرک دانشگاهی و بیکار بوده و انتظار می رود دستگاه های اجرایی بر اساس قانون جامع حمایت از معلولان سهم سه درصد اشتغال معلولان و سهم 25 درصد نابینایان در استخدام را رعایت کنند.
ستاری بیان کرد: متاسفانه این قانون در ادارات به خوبی اجرا نمی شود و می بایست مدیران دستگاه های اجرایی اشتغال معلولان و نابینایان را بیشتر مد نظر قرار دهند.
او با بیان اینکه معلولیت نابینایی قابل پیشگیری است، اضافه کرد: 60 درصد اختلالات نابینایی قابل درمان و 20 درصد هم قابل پیشگیری هستند.
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل ادامه داد: طرح سنجش بینایی و پیشگیری از تنبلی چشم همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل هم هر سال آبان ماه اجرا می شود.
ستاری گفت: پارسال در استان اردبیل با پوشش 92 درصد از جامعه هدف بیش از 70 هزار کودک سه تا هفت ساله معاینه شده و تنبلی چشم 508 کودک شناسایی و تحت درمان قرار گرفتند.
وی با اشاره به افزیش بیش از سه برابری مستمری افراد تحت پوشش بهزیستی افزود: امسال همه معلولان در استان از مستمری برخوردار شده و کسی در نوبت پذیرش قرار ندارد.
وی اظهار داشت: با اجرای صحیح قانون جامع حمایت از حقوق معلولان بیش از 80 درصد مشکلات این قشر حل خواهد شد.
او از پرداخت سه میلیارد و 800 میلیون ریال به هیات های ورزشی مرتبط با معلولان توسط بهزیستی استان خبر داد و بیان کرد: بهزیستی برای توسعه ورزش و ایجاد نشاط معلولان از کارهای فرهنگی، هنری و ورزشی این قشر حمایت می کند.
تجلیل از روشندلان موفق، پخش کلیپ، اجرای سرود توسط روشندلان و خواندن دکلمه، مداحی و اجرای موزیک توسط آنها از دیگر بخش های این آیین بود.
بر اساس آمارهای موجود 52 هزار نفر دارای معلولیت در استان اردبیل شناسایی شده که 20 هزار نفر از این افراد از جمله بیش از هزار نابینا و کم بینا زیرپوشش سازمان بهزیستی هستند.
6130/6016

نظر شما