شناسهٔ خبر: 28757137 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

جریان امام حسین علیه السلام روز به روز پررنگ تر و قوی تر می شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به استقبال رو به رشد از اجتماع عظیم اربعین، خاطرنشان کرد: جریان امام حسین علیه السلام جریانی است که هر چه جلوتر می رود پررنگ تر، قوی تر و پویاتر می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، بعد از ظهر امروز(23مهر)در بازدید از دفتر موقت کنسولگری عراق در کرمان در سخنانی برنامه ریزی مجموعه حج و زیارت استان و دفتر بعثه مقام معظم رهبری و هماهنگی و همراهی ایشان را نکته قابل توجهی خواند.

 

وی افزود: آنچه جالب است اینکه برادران عراقی و ایرانی در کنار هم هستند مثل اینکه از کشور واحد و شهر واحد برنامه ریزی می کنند و آن شخصیتی که همه اینها را اینقدر به هم وصل کرده و در کنار هم قرار داده خود حضرت ابا عبدالله علیه السلام وعشق به حسین و زائر حسین است.

 

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه امروز اربعین تبدیل به نهضت جهانی شده؛ بیان داشت: از اقصی نقاط جهان همه می خواهند خود را به این راهپیمایی عظیم برسانند و در اربعین، کربلا باشند.

 

وی درباره استقبال خوب مردم نسبت به سال گذشته از این پدیده جهانی اظهار داشت: دو مسئله خیلی تاثیر گذار است؛ اول اینکه جریان امام حسین علیه السلام جریانی است که هر چه جلوتر می رود پررنگ تر، قوی تر و پویاتر می شود؛ شما مقایسه کنید سال های اولی که این جریان راه افتاد که هر سال افزایش داشته و جریانی است که رو به رشد است.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمان دومین عامل اثرگذار در این استقبال را «زمان شناسی» مردم خواند و گفت: همانطور که در دشمن، امسال تبلیغ کرد محرم کم رنگ است اما مردم آن را پررنگ تر برگزار کردند، اربعین هم چنین است.

نظر شما