شناسهٔ خبر: 28752183 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

سرپرست معاونت هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی:

تدابیر لازم برای رفاه زائرین پیاده افغانی اربعین اندیشیده شود

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت:تدابیر لازم در خصوص تامین رفاه کاروان های پیاده اربعین افغانستان باید اندیشیده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، سید جواد حسینی یکشنبه شب در هشتمین جلسه ستاد  استانی اربعین حسینی (ع) در شهرستان تایباد اظهار کرد:حرکت کاروان های  پیاده، فراتر از بُعد معنوی و مذهبی آثار سیاسی در سطح بین ‌المللی و منطقه‌ای  نیز دارد واعزام با شکوه و وحدت آفرین برادران اهل سنت و تشیع با برادری و اتحاد درکنار یکدیگر، عامل مهمی برای تخریب جریانات منفی و کم رنگ کردن آثارتبلیغاتی  رسانه های بیگانه و توطئه دشمنان خواهد بود.

وی افزود:باتوجه به عبور ۲۵ هزار زائر ازمرز زمینی دوغارون درسال گذشته و احتمال افزایش تعداد کاروان های زیارتی به کربلای معلی از این مرز باید فرهنگ میزبانی در شهرهای مرزی و در استقبال  مردمی از زائران  کشور افغانستان در مرزهای ایران نیز  نهادینه شود.

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی ادامه داد:باید تدابیر لازم در خصوص تامین رفاه کاروان های پیاده از کشور افغانستان و زائران کربلای معلی اندیشیده انجام شود و با ارتقاء خدمات رسانی  بستر رضایتمندی آنان را فراهم کنیم و ستاد اربعین استان اعم از دستگاههای اجرائی، ستادهای مردمی و نهادهای انقلابی، باید آمادگی کامل  در  این خصوص را داشته باشند.

وی گفت:ارائه خدمات  مطلوب  برای تسهیل تردد و همکاری بیشتر شرکت های خدماتی برای جابه جایی زائران امر بسیار مهمی است. مرز دوغارون به عنوان مهم ترین مرز مسافری شرق کشور، آماده استقبال و پذیرائی از کاروان های زیارتی افغانستانی متقاضی حضور دراربعین حسینی (ع) است.

منبع: مهر

انتهای خبر/

نظر شما