شناسهٔ خبر: 28752046 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

وزیر دفاع:

اجازه نمی دهیم برخی دنیا را به سمت نزاع ببرند

وزیر دفاع گفت: جهان شاهد بود که ایران چگونه حسن نیت خود را در بحران ساختگی هسته‌ای نشان داد و برغم عهدشکنی آمریکا خویشتن‌داری و صبر پیشه کرد چرا که جمهوری اسلامی دولتی مسئولیت‌ پذیر و خواهان صلح و تعهدات بین‌المللی است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مراسم اختتامیه چهارمین کنگره آسیا پاسفیک صبح امروز با حضور امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و جمعی دیگر از مقامات کشوری و لشکری در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد.
امیر سرتیپ امیر حاتمی گفت: ملت ما یکی از بزرگترین قربانیان جنگ‌های ناجوانمردانه و استفاده از سلاح‌های شیمیایی، بمب‌های شیمیایی، سلاح‌های ممنوعه و انواع مین‌ها و بمب‌ها بوده است.
 
 
وی تصریح کرد: این تلخی‌ها جدای از لطمات اجتماعی، لطمات روحی و روانی نیز دارد؛ همچنین بخشهای درمانی نیز هزینه‌های سنگینی را برای درمان این افراد پرداخته و می‌پردازند؛ لطماتی که بر پیکره جامعه ما وارد شده است.
امیر حاتمی تصریح کرد: آنچه مهم است همکاری ما با همدیگر برای درمان و کاهش درد مصدومان و لطمات روحی و روانی خانواده آنها است چرا که ما معتقدیم همه بشریت باید دست به دست هم دهند تا دردها تسکین شود.
 مقام ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اعلام کرد: همه جهان باید با تمام کشورهایی که قصد دارند با جنگ‌طلبی بر طبل جنگ بکوبند مقابله جدی کنند و اجازه ندهند که برخی کشورها با یاغی‌گری دنیا را به سمت نزاع، خشونت و جنگ ببرند.
وی گفت: در این روزها ما شاهد قانون‌گریزی برخی کشورها هستیم که بدون توجه به امنیت جهانی خودخواهانه قراردادهای جهانی را زیر پا می‌گذارند.
امیر حاتمی ادامه داد: جمهوری اسلامی نشان داده است دولتی مسئولیت‌پذیر و خواهان صلح و تعهدات بین‌المللی و قدرتمند در دفاع از خویش است اما آمریکایی‌ها به دلیل انتخاب استقلال سرزمین‌مان ، ایران را تحریم می‌کنند که برخلاف اصول بشری و انسانی است و با توسل به تروریست‌های اقتصادی مانع‌تراشی می‌کنند حتی در تهیه فرایند داروها.
وی گفت: اگر جهان در مقابل چنین قانون‌شکنان ایستادگی نکند ما شاهد ظهور دوباره هیتلرهای جدیدی در جهان خواهیم شد که فجایع جدیدی می‌آفرینند.
وزیر دفاع همچنین گفت: ایران تجارب زیادی در زمینه درمان مصدومان شیمیایی دارد و آماده است آن را به کشور‌های دیگر منتقل کند.
امیر سرتیپ «امیر حاتمی» در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از مسائل مهم که همواره نیرو‌های مسلح به آن توجه داشته اند، رسیدگی به مصدومان جنگ‌هاست، اظهار داشت: رسیدگی به مصدومان جنگ همواره برای وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح مهم بوده و کاری بشردوستانه است.
وی افزود: کمک به مصدومان جنگ برای وزارت دفاع یک وظیفه مهم است و در بخش خدمات درمانی اقدامات مهمی را تاکنون داشته است، به عنوان مثال در زمینه ارائه خدمات به جانبازان و تامین و تولید تجهیزات لازم برای درمان مصدومان جنگ تلاش‌های خوبی صورت گرفته است.
 

نظر شما