شناسهٔ خبر: 28749814 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فرماندار شادگان خبر داد

مسمومیت روده‌ای 15 نفر از اهالی روستای وسطانیه دارخوین / علت در دست بررسی است

فرماندار شادگان گفت: 15 نفر از اهالی روستای وسطانیه بخش دارخوین روز گذشته دچار مسمومیت روده‌ای شدند.

صاحب‌خبر -

سعید حاجیان سعیدی امشب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان، اظهار کرد: 15 نفر از اهالی روستای وسطانیه بخش دارخوین روز گذشته دچار مسمومیت روده‌ای شدند که پس از اطلاع از موضوع، مرکز بهداشت بلافاصله تیم پزشکی دارخوین را به منطقه اعزام کرد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته نیز شاهد مسمومیت در همین منطقه بودیم، بیان کرد: علت اصلی این مسمومیت‌ها رعایت نکردن بهداشت در منطقه است که جوی‌های روباز و نبود سیستم فاضلاب از عوامل مهم ایجاد این آلودگی‌ها هستند.

وی افزود: جهت سرکشی و بررسی میدانی مشکلات به همراه دهیار منطقه به روستای وسطانیه خواهیم رفت تا چاره ای جهت رفع این مشکل پیدا کنیم.

فرماندار شادگان ضمن تکذیب مسمومیت بر اثر آلودگی آب اشامیدنی، بیان کرد: اعلام آب آشامیدنی به عنوان منبع آلودگی روستای وسطانیه صحیح نیست و پایین بودن میزان کلر در آب آشامیدنی منطقه دخالتی در مسمومیت این افراد نداشته است.

وی گفت: آب آشامیدنی حدود 12 روستا در منطقه به طور مشترک از یک رینگ تأمین می‌شود و سلامت اهالی روستاهای دیگر، ادعای آلوده بودن آب را رد می‌کند.

حاجیان با اشاره به اینکه وسطانیه یک روستای طولی هست، بیان کرد: معمولا در روستاهای طولی مشکل افت فشار آب در انتهای روستا بوجود می‌آید و اهالی 7 خانواری که دچار مسمومیت شدند در انتهای روستا زندگی می‌کنند؛ همچنین به دلیل خشکسالی، برخی اهالی از آب آشامیدنی برای احشام نیز استفاده می‌کنند که این مسئله باعث کمتر شدن آب در انتهای روستا شده است.

وی افزود: این موضوع را امروز به من اعلام کردند که البته با همکاری خانوارهای ابتدای روستا و تامین تجهیزات برای پمپاژ آب حل می‌شود.

فرماندار شادگان همچنین با تکذیب خبر انتقال بیماران به بیمارستان اهواز، گفت: رئیس مرکز بهداشت و تیم پزشکی در سرکشی روز گذشته و امروز، داروهای مورد نیاز افراد مسموم شده را در اختیار آنها قرار دادند و حال عمومی آنها خوب گزارش شده است.

وی ادامه داد: رئیس مرکز بهداشت و اکیپ پزشکی دارخوین به محل رفته‌اند و نمونه برداری‌ها انجام شده است و نتیجه نمونه چند روز آینده مشخص می‌شود تا علت را به طور قطع بیان کنند ولی نظر فعلی آنها این است که آلودگی روده‌ای داشتند.

حاجیان ضمن اعلام برخورد با عاملین حادثه، گفت: چیزی که در ظاهر مشخص است در منطقه آهک پاشی صورت نگرفته و یا کم صورت گرفته است که باعث شده، آلودگی آن مکان خودش را بیشتر نشان دهد و جان اهالی را تهدید کند.

وی افزود: افت فشار آب و آلودگی در منطقه باید زودتر گزارش می‌شد و به ما اطلاع می‌دادند که شاهد مسمومیت همشهری‌های خود نباشیم.

انتهای پیام/ن

نظر شما