شناسهٔ خبر: 28744909 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

ماتويدي: امباپه تمامي ويژگي‌هاي لازم براي کسب توپ طلا را دارد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- هافبک يوونتوس به تحسين جمعي از هموطنان خود پرداخته است.
به گزارش آريا، به باور بليز ماتويدي، هموطنش کيليان ام باپه بالاخره روزي توپ طلا را کسب خواهد کرد.
به گزارش FFT، ام باپه فصل گذشته به پاري سن ژرمن کمک کرد تا به سه گانه‌اي داخلي دست يابد و همچنين به عنوان بهترين بازيکن جوان جام جهاني 2018 برگزيده شد. ماتويدي در يک نشست خبري در مورد اين بازيکن 19 ساله گفته است:
او در بين نامزدهاي کسب توپ طلاست، پس مي‌تواند اين جايزه را برنده شود. با وجود سن کمش، او نشان داده که بازيکن بسيار خوبي است. چيزي که او در زمين بازي به نمايش مي‌گذارد، خيلي چشمگير است. ما در تمرينات هم شاهد اين موارد هستيم. بسيار خوشحاليم که با او کار مي‌کنيم. قصد ندارم مدعي خاصي را براي توپ طلا نام ببرم چون نمي‌خواهم در گروه‌مان دشمني براي خود بتراشم. اميد است بهترين فرد برنده شود. اما ام باپه تمامي ويژگي‌هاي لازم براي کسب توپ طلا در سال جاري يا در آينده را دارد.
رافائل واران هم سال خوبي را همراه با رئال مادريد پشت سر گذاشت و همراه با تيمش قهرمان اروپا شد. ماتويدي او را در زمره برترين مدافعان دنيا طبقه بندي مي‌کند.
رافائل فصل بسيار خوبي داشت. او برنده ليگ قهرمانان شد. او يک قهرمان دنياست و اين برايش خوب است. او يکي از نامزدهاي کسب جايزه توپ طلا است. اگر نامزده شده است، پس يعني استحقاق اين عنوان را دارد. در حال حاضر يکي از بهترين مدافعان دنيا است و اگر به عملکرد چند سال اخير او نگاه کنيم، شايد حتي بهترين باشد. اما مدافعان بزرگ ديگري هم هستند. در هر صورت او دوران حرفه‌اي خيلي خوبي داشته است؛ حتي اگر با پايان فاصله زيادي داشته باشد. او هنوز جوان است. رافائل تا همين جا هم افتخارات زيادي کسب کرده اما هنوز فرصت اين را دارد تا به خصوص همراه با تيم ملي، بيش از اين هم برنده شود.
ماتويدي همچنين رسانه‌هاي فرانسه را به شکيبايي در قبال عملکرد عثمان دمبله دعوت کرد. اين بازيکن که در سال 2017 با انتقالي 105 ميليون يورويي به بارسلونا نقل مکان کرد، هنوز نتوانسته است در اسپانيا به طور مستمر نمايش‌هايي درخشاني داشته باشد. ماتويدي در مورد دمبله اظهار داشت:
نمي‌خواهم بگويم (دمبله) با مشکلات بزرگي رو به رو است؛ او همانند هر فرد ديگري برخي کارها را به خوبي انجام مي‌دهد و برخي هم را نه. او جوان است و ما انتظار بالايي از او داريم چون استعداد زيادي دارد. اما نمايش‌هاي او براي ما لذتبخش بوده است. هنوز مي‌تواند بهتر شود ولي همه همين طور هستند. با تجربه‌ترين بازيکنان تيم مي‌توانند توصيه‌هايي براي او داشته باشند. عثمان در باشگاهي است که به او اجازه پيشرفت کردن را مي‌دهد. اگر عملکردش را با سال قبل مقايسه کنيم، وارد سطح جديدي شده است. در باشگاهي همچون بارسلونا که رقابت بالايي جريان دارد، او شروع خوبي داشت. آينده پيش روي عثمان قرار دارد. نبايد خيلي در مورد او سخت بگيرد. هنوز هم مي‌تواند کارهاي بزرگي انجام بدهد. او مطمئنا به ما کمک خواهد کرد.  



نظر شما