شناسهٔ خبر: 28725772 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

آئین بزرگداشت روز "حافظ" به همت پژوهشسرای منطقه 19 برگزار شد.

حنیف نیا :"حافظ" یکی از پیشران های قدرتمند فرهنگی ایران بوده و خواهد بود.

بزرگداشت روز حافظ به همت پژوهشسرای آموزش و پرورش منطقه 19 تهران برگزار شد .

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه 19 تهران، به همت پژوهش سرای منطقه 19 و با سخنرانی حنیف نیا مدیر آموزش و پرورش این منطقه به مناسبت 20 مهر ماه آئین بزرگداشت روز "حافظ" در آمفی تئاتر بوستان ولایت برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش منطقه 19 تهران در این مراسم حافظ را یکی از پیشران های قدرتمند فرهنگی مردم و سرزمین ایران از گذشته تا به امروز دانست و گفت:مردم ایران قرن هاست که در زیر سایه ی فرهنگ و جهان معنای حافظ زیسته، بالیده و پیش آمده اند.

حنیف نیا گفت: حافظ در اشعارش به دلیل تاثیر کلام وحی و الهام از تعالیم ناب اسلامی و مفاهیم گرانسگ قرآنی به سان همدلترین ، همدم ترین و محرمترین هنرمندی می ماند که فارغ از هر رنگ و نژاد، فرهنگ و طبقه ای در کنار دل مخاطبش می نشیند و با او سخن می گوید.

وی در ادامه سخنان خویش با اشاره به توصیف های شاعران و نویسندگان مطرح اروپایی چون ساموئل جانسون، فردریک یوکنر و یوهان گوته به علاقه وافر حافظ نسبت به ائمه اطهار علیهم السلام اشاره کرد و گفت: قیام اباعبدالله الحسین (ع) و اعتقاد به ظهور حضرت ولی عصر (عج) به زیباترین شکل ممکن در غزل شماره 94 دیوان حافظ به تصویر کشده شده است.

وی در پایان سخنانش گفت: حافظ زنده است و در شعرهایش با ما سخن می گوید و راز ماندگاری حافظ در همین همدلی و همنشینی اش با ماست. وی افزود: حافظ با ما از دردها و تلخکامی های زندگی می نالد، با ما بر ستمگران می تازد و با ما آرزومندست که طرحی نو در جهان افکنده شود، تا دور فلک با ظهور حضرتش بر منهج عدل استوار شود.

نظر شما