شناسهٔ خبر: 28713450 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

15یمنی در بمباران دو اتوبوس حامل آوارگان شهید شدند

تهران- ایرنا- 15 یمنی در جریان بمباران دو دستگاه اتوبوس حامل آوارگان یمنی در استان الحدیده توسط جنگنده های متجاوز عربستانی شهید و 20 تن دیگر زخمی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه شبکه خبری المسیره ، جنگنده های عربستانی روز شنبه طی دو نوبت دو اتوبوس حامل آوارگان یمنی در آزاد راه المصبریه در شهر جبل راس در استان الحدیده را بمباران کردند.
بر پایه این گزارش 35 شهید و مجروح این بمباران به چند بیمارستان و مرکز درمانی در الحدیده منتقل شدند.
حمله به اتوبوس های حامل آوارگان و دانش آموزان یمنی یکی از اهداف جنگنده های پیشرفته سعودی است
و تاکنون شمار زیادی اتوبوس مورد اصابت این جنگنده ها قرار گرفته است.
در جریان حمله به اتوبوس دانش آموزان ابتدایی در مرداد ماه سال جاری 54 کودک کشته و 70 نفر زخمی شدند.
هواپیماهای متجاوز عربستانی روز گذشته نیز مخازن آب در جزیره کمران در استان الحدیده را هدف حملات خود قرار دادند.
متجاوزان عربستانی در اگوست / مرداد گذشته 10 چاه و مخزن آب در جزیره کمران را بمباران کردند که بر اثر آن آب آشامیدنی 800 خانواده یمنی قطع و خانواده ها مجبور به کوچ از خانه و دیار خود شدند .
هواپیماهای متجاوز سعودی از پنجشنبه گذشته تاکنون مناطق مختلف استان الحدیده را هدف حملات وحشیانه خود قرار داده است.
وزارت بهداشت یمن روز پنجشنبه گذشته از کشته و مجروح شدن شمار زیادی افراد غیر نظامی در حمله هوایی و دریایی ائتلاف متجاوز عربی به بیمارستان الدریهمی در الحدیده ( غرب ) این کشور خبر داد.
در این حمله که توسط جنگنده های ائتلاف و ناوهای جنگی آن مستقر در دریای سرخ انجام گرفت، ساختمان بیمارستان و مرکز ارایه خدمات به مادران باردار و کودکان الدریهمی کاملا تخریب شد.
عربستان و امارات از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.
تجاوز عربستان و امارات به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 16 هزار یمنی بی گناه و ویرانی زیر ساخت های این کشور شده است.
مشکلات تغذیه کودکان و مادران با اطفال شیرخوار ، کمبود و گرانی مواد غذایی ، سوء تغذیه و گسترش وبا از عمده مشکلات مردم یمن در طول چهار سال گذشته و از زمان آغاز تجاوزهای سعودی است.
تاکنون شمار زیادی از سازمان های مدافع حقوق بشر خواستار پایان این تجاوز شده اند ولی ریاض در سایه حمایت های امریکا و کمک های تسلیحاتی واشنگتن به حملات خود به مردم بی دفاع یمن ادامه می دهد.
خاورم** 1453*1436*

نظر شما