شناسهٔ خبر: 28709657 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

ارتفاع موج دریای عمان بیش از ۲ متر/گرد و غبار کنارک را فرا گرفت

زاهدان - رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: گرد و غبار میزان دید افقی در ایستگاه هواشناسی کنارک را به ۵ هزار متر کاهش داد.

صاحب‌خبر -

علی ملاشاهی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در شبانه روز گذشته وزش باد قابل توجهی در سواحل چابهار و کنارک نداشتیم اما گرد و غبار کیفیت هوای این شهرها را تحت تأثیر قرار داد و آسمان کنارک و با شدت کمتر چابهار را غبارآلود کرد.

وی ادامه داد: آب‌های دریای عمان همچنان تحت تأثیر فعالیت طوفان حاره ای «لوبان» مواج و متلاطم است به نحوی که در شبانه روز گذشته ارتفاع موج دریا در نزدیک سواحل چابهار به ۲۱۳ سانتی متر رسید.

ملاشاهی افزود: با توجه به ادامه فعالیت طوفان در عرض ۱۵ درجه، لازم است کشتی های فرا ساحل به ویژه در عرض جغرافیایی ۱۴.۷ تا ۱۵ درجه شمالی تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت احتمالی را اتخاذ کنند.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هم اکنون پدیده قابل توجهی در چابهار وجود ندارد، اضافه کرد: بر اساس خروجی مدل های هواشناسی از فردا به تدریج از ارتفاع موج در دریای عمان کاسته می شود.

وی گفت: آسمان بنادر چابهار، زرآباد، تنگ، کنارک و جاسک در ۱۱ ساعت پیش رو صاف، گاهی غبار آلود است و پیش بینی می شود بیشینه سرعت وزش باد در این نواحی به حدود ۳۰ کیلومتر بر ساعت برسد. ارتفاع موج نیز بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ سانتی متر در نوسان خواهد بود.

نظر شما