شناسهٔ خبر: 28698442 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افزایش آمار بلایای طبیعی در جهان در پي گرم شدن زمين

کارشناس برنامه غذایی جهانی سازمان ملل: چنانچه گرمای زمین دو درجه افزایش پیدا کند 189 میلیون انسان دیگر نیز با کمبود مواد غذایی روبرو خواهند شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما از وين؛ کمیته بین المللی صلیب سرخ جهانی اعلام کرد: به دلیل تغییرات آب وهوایی شمار فجایع طبیعی از سال 1970 تا کنون چهار برابر شده است.
"الحاج اس سی" دبیر کل فدراسیون جهانی صلیب سرخ و هلال احمر گفت: از سال 1970 سازمان های امدادگر شمار سالانه فجایع طبیعی را بین هشتاد تا صد مورد که با تغییرات آب و هوایی مرتبط بوده اند به ثبت رسانده اند و در سال گذشته این امار به چهارصد مورد افزایش پیدا کرده است.
همچنین؛ گرنوت لگاندا که از کارشناسان برنامه غذایی جهانی سازمان ملل متحد است با هشدار به عواقب تغییرات آب و هوایی گفت: چنانچه گرمای زمین دو درجه افزایش پیدا کند 189 میلیون انسان دیگر نیز با کمبود مواد غذایی روبرو خواهند شد.
به گفته این کارشناس، در صورت افزایش چهار درجه ای حرارت زمین شمار کسانی که با کمبود مواد غذایی روبرو خواهند بود از مرز یک میلیارد تن خواهد گذشت. وی می گوید که تغییرات آب وهوایی موجب شده است سالانه بیش از 22 میلیون انسان سرزمین خود را ترک کنند.

نظر شما