شناسهٔ خبر: 28694941 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جمعه موقت یاسوج:

ترویج پناه بردن به آمریکا، خیانت به ملت و کشور است

امام جمعه موقت یاسوج، گفت: ترویج اینکه راهی جز پناه بردن به آمریکا نداریم، خیانت به کشور، نظام و ملت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام سیدامان الله حسینی صدر، امام جمعه موقت یاسوج ظهر امروز (۲۰ مهر) در خطبه های نماز عبادی، سیاسی این هفته با بیان اینکه هفتم صفر سالروز شهادت امام حسن مجتبی (علیه السلام) است، اظهار داشت: مورخین نیز ۲۸ صفر را روز شهادت این امام بزرگوار عنوان کرده اند.

 

وی با بیان اینکه امام حسن مجتبی (علیه السلام) دوران سختی را پشت سر گذاشت، گفت: این امام در جنگ های نهروان و صفین تلاش های بسیاری کرد و در میدان های نبرد از ستون های مستحکم در دوران پیامبر (صل الله علیه وآله وسلم) بود.

 

حسینی صدر این امام همام را بازوی توانمندی برای پدر بزرگوارشان دانست و اضافه کرد: یکی از مهم ترین حوادث زندگی امام حسن(علیه السلام) همان صلحی بود که صورت گرفت.

 

خطیب جمعه موقت یاسوج با اشاره به اینکه در این زمان زمینه برای قیام امام حسن مجتبی (علیه السلام) فراهم نبود، ادامه داد: جنگ های جمل، صفین و نهروان مردم را در میدان نبرد خسته کرده بود و آمادگی برای مقابله با دشمن را نداشتند، ضمن اینکه جامعه با عناصر متضاد رو به رو بود، اما دشمنان آنها با تزویر نقشه کشیده و ضربه بزرگی بر پیکر لشکر امام حسن (علیه السلام) زدند.

 

وی با بیان اینکه خوارج نیز در هر دو طرف اردوگاه، جنگ را واجب دانسته و حمایت صد درصدی از امام انجام نمی دادند و زمینه را برای تصمیم گیری مبارزه جدی با معاویه تنگ و سخت کرده بود، ابراز داشت: مسلمانان غیر غرب نیز به عنوان دیگر گروه جامعه در آن زمان، عقیده ثابتی نداشتند و زمینه فراهم نبود.

 

حسینی صدر از اینکه ترکیب جمعیتی سپاهیان امام این گونه بود و در لشکر امام حسن (علیه السلام) خوارج، افراد فرصت طلب، سودجو و افرادی نیز برای غنایم جنگی حضور داشتند سخن به میان آورد و اظهار داشت: افراد دو دل و شکاک در لشکر امام حسن (علیه السلام) حضور داشتند و این عوامل باعث شد امام صلح را انتخاب کند.

 

امام جمعه موقت یاسوج یادآور شد: برخی نیز در لشکر به دلیل عوامل قومی و قبیله ای حضور پیدا می کردند و هدف مقدس نداشتند، اگر لشکر امام مخلص بودند، بدون شک امام در آن دوران قیام می کرد.

 

وی در خطبه دوم نماز عبادی، سیاسی این هفته به مناسبت های پیش رو اشاره کرد و گفت: روز دوم صفر، مصادف با بزرگداشت حافظ و روز ورود اسرا به شام بوده که ماجراهای غم انگیزی نیز اتفاق افتاد.

 

حسینی صدر در ادامه، به روز استاندارد اشاره کرد و گفت: کالاهای ما باید استاندارد باشند.

 

خطیب جمعه موقت یاسوج شهادت شهید محراب، آیت الله اشرفی اصفهانی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: در دهه شصت جنایت هایی انجام و شخصیت های بزرگی را شهید کردند، شهدایی که می توانستند در پیشبرد اهداف ما موثر باشند.

 

وی با بیان اینکه شهدای محراب شخصیت های قابل توجه و مورد اطمینان امام (رضوان الله تعالی علیه) بودند، اضافه کرد: سردار شهید شوشتری زحمات بسیاری در منطقه سیستان و بلوچستان کشید.

 

حسینی صدر به سالروز تشکیل عقیدتی، سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: اجرای شریعت اسلامی و مباحث عقیدتی، سیاسی از وظایف این سازمان است.

 

خطیب جمعه موقت یاسوج ارتش را جدا از مباحث عقیدتی ندانست و ابراز داشت: عقیدتی، سیاسی نقش موثری در تربیت جوانان نیروهای مسلح دارد و همیشه امام توصیه می کنند که «نیروهای مسلح نباید از مسیر اسلام خارج شوند».

 

وی گفت: در میادین نبرد به ویژه در هشت سال دفاع مقدس دیدیم که استحکام عقیدتی بود که ما را پیروز کرد نه سلاح های مدرن، چرا که ما از تجهیزات نظامی عقب بودیم.

 

حسینی صدر با اشاره به اینکه سازمان بسیج و سپاه حرکت مناسبی انجام داد که مقتضی این زمان بود، گفت: بیش از ۷۰۰ هزار بسیجی در سراسر کشور تجمع کردند که از این تعداد، 100 هزار بسیجی در ورزشگاه آزادی حضور پیدا کرده و رهبر انقلاب، سخنرانی قابل توجهی داشتند.

 

امام جمعه موقت یاسوج تاکید کرد: در سخنرانی مقام معظم رهبری نکات مهمی بیان شد از جمله اینکه معظم له فرمودند: «دشمنی آمریکا با ایران به ‌دلیل شعار مرگ بر آمریکا نیست، بلکه آنها از اقتدار و قدرت نظام جمهوری اسلامی ناراحت هستند که منافعشان را به خطر انداخته است» .

 

وی اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران در دنیا، رشد کشور و اینکه ایران در سنگرهای کلیدی حکمرانی می کند را از دلایل نگرانی دشمنان دانست.

 

حسینی صدر از اینکه رهبری در زمینه مذاکره با آمریکا هشدار داد و امام (رضوان الله تعالی علیه) نیز قبلا این موضع را بیان کردند سخن به میان آورد و تاکید کرد: ایشان معتقد بودند « بحث مذاکره که مطرح می شود، خیانت به کشور است» و رهبری معتقد است «دشمن می خواهد ملت را به این نتیجه برساند تنها راه حل مشکل کشور، تسلیم شدن است».

 

خطیب جمعه موقت یاسوج گفت: رهبر معظم انقلاب بیان کردند «آمریکا باید یک سیلی دیگر از مردم ایران با شکست جنگ اقتصادی بخورد و می خورد که به لطف خدا مردم ایران تحریم ها را شکست می دهند و شکست تحریم ها شکست آمریکاست»‌.

 

وی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب با حوانان نیز صحیت هایی داشت و به آنها توصیه کردند «شرایط را درک کنند، اگر این شرایط را درک نکنیم ممکن است تصمیمات اشتباه بگیریم».

 

حسینی صدر رسانه ها را نیز مورد تاکید رهبر انقلاب دانست و ابراز داشت: جنگ تمام عیار اقتصادی و رسانه ای دو جنگ مورد توجه رهبر انقلاب است و ترویج اینکه راهی جز پناه بردن به آمریکا نداریم، خیانت به کشور، نظام و ملت است.

 

امام جمعه موقت یاسوج با اشاره به اف ا تی اف، گفت: ۱۳۰ نماینده با این لایحه مخالف هستند، تنها دلیلی که بقیه موافقت کردند این بود، بهانه دست آمریکا برای تحریم های جدید ندهیم.

 

وی گفت: نطام جمهوری اسلامی در این لایحه ملزم به ارائه اطلاعات مهم اقتصادی به خارج  از کشور است که نیاز به توضیح دارد.

 

حسینی صدر گفت: مهارت تعریف کنوانسیون از تروریست با قانون اساسی ماست این دو تعریف کاملا متضاد هستند، صمن اینکه گروهی در آمریکا می خواهند تروریست را معرفی کنند .

 

نظر شما