شناسهٔ خبر: 28693386 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

مصاحبه کارلوس کی روش راجع به نتایج ضعیفش در رئال مادرید: سه اشتباه بزرگ داشتیم

امیر رضایی

کارلوس کی روش در مصاحبه ای جدید از سختی های دوران حضورش روی نیمکت مربیگری رئال مادرید صحبت کرده است.

صاحب‌خبر -

طرفداری - کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی ایران در دوران حضورش روی نیمکت رئال مادرید، روزهای سختی را گذراند و از این دوران به خوبی یاد نمی کند.

به گزارش AS، کی روش در مصاحبه با رسانه پرتغالی تریبونا اکسپرس، از دلایل دوران ناموفق و سختش در سانتیاگو برنابئو پرده برداشت. کی روش در ژوئن 2003 به عنوان سرمربی کهکشانی ها انتخاب شد. او فصل را خوب شروع کرد و توانست با این تیم قهرمان سوپر کاپ اسپانیا شود اما طولی نکشید که روزهای بد از راه رسیدند. هواداران و مسئولین تیم، از سبک و تاکتیک بازی او رضایت نداشتند و همین عامل باعث شد که پس از 10 ماه حضور روی نیمکت رئال مادرید، کنار گذاشته شود.

شش ستاره کهکشانی و پاوون در دفاع

 کی روش در خصوص ستاره ها و سیاست باشگاه رئال مادرید گفت:

خورخه والدانو وقتی به من گفت "ما به یک مربی نیاز داریم که پروژه مان را رهبری کند و شما همان مردی هستید که دنبالش هستیم" من اصلا احساس فریب یا اینکه دروغ شنیده ام را حس نکردم. زمانی که شما از رئال مادرید پیشنهاد دریافت می کنید، بدون هیچ مکثی ابتدا پیشنهاد را قبول می کنید و سپس به آینده فکر می کنید. اما پروژه ای که رئیس باشگاه برای من توضیح داد با عملشان متفاوت بود. در زمان مربیگری من، رئال مادرید یک باشگاه بود که فقط بازیکنانش را به تیم های دیگر می داد نه تیمی که ستاره کهکشانی جذب کند. در اصل هدف باشگاه از فروش بازیکنانش، پرداخت کسری ها و بدهی های باشگاه بود. وقتی من پیشنهاد رئال مادرید را قبول کردم، آنها از شش ستاره کهکشانی، ماکه له له و فرناندو مورینتس را فروختند و فقط پاوون را در دفاع به عنوان بازیکن کهکشانی در اختیار داشتم. 

رفتن مورینتس و ماکه له له 

بعد از دیدار سوپر کاپ اسپانیا که قهرمان شدیم به مورینتس گفتم "سه شنبه می بینمت" او گفت "سه شنبه؟ خبر ندارید؟ من به موناکو قرض داده شدم." در آن لحظه هیچ ایده ای در سرم نبود. بعد از آن من در نظر داشتم تا ایوان هلگرا را به عنوان دفاع وسط بازی دهم چون ماکه له له را داشتم اما کمی بعد او هم به چلسی انتقال داده شد چون فروش پیراهن او زیاد نبود. مجبور شدم دیوید بکام را جای او بگذارم. پست اصلی بکام وینگر راست بود ولی زمانی که او به رئال مادرید آمد، آن پست را لوئیس فیگو پر کرده بود.

کی روش ادامه داد:

مشکلات در مادرید فراتر از این ها بود. ما کاپیتان تیم یعنی فرناندو هیرو را از دست داده بودیم و باید دنبال جایگزین برای او می گشتیم. باشگاه به دنبال گابریل میلیتو بود و تا پای امضای قرارداد با او هم رفتند ولی بعد از تست پزشکی این انتقال صورت نگرفت. بعد از آن من لوئیزائو، مدافع برزیلی بنفیکا و په په را پیشنهاد دادم اما قدمی برداشته نشد. چند سال بعد باشگاه بابت خرید په په 30 میلیون یورو پرداخت کرد.

سه اشتباه بزرگ

من در دوران حضورم روی نیمکت رئال مادرید، سه اشتباه بزرگ کردم. نخریدن میلیتو، فروش مورینتس و ماکه له له سه اشتباه بزرگی بود که مسئولان باشگاه و من انجام دادیم. اشتباهی که باعث شد همه چیز برای من و حتی سه یا چهار مربی بعد از من خراب شود. این اشتباهات به ضرر باشگاه هم شد که مجبور شدند برای رفع این مشکلات میلیون ها یورو هزینه کنند. اما من پشیمان نیستم. اگر یک بار دیگر هم رئال مادرید به من پیشنهاد بدهد، باز هم قبول خواهم کرد. چون تشکیل تیمی از بازیکنان برجسته و ستاره در کنار بازیکنان جوان و رشد دادن آنها، ایده و چالش جالبی خواهد بود.

نظر شما