شناسهٔ خبر: 28691661 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه پنجشنبه تا صبح جمعه

تهران- ایرنا- درخواست سازمان ملل از عربستان برای همکاری درباره سرنوشت خاشقچی، وقوع دو انفجار در بغداد و کرکوک، سردار جعفری: ترامپ درباره ایران در اشتباه است، روسیه رهبر حزب التحریر را دستگیر کرد، تحریم هسته ای شگرد تازه آمریکا علیه چین و کسب مدال طلای پرتاب دیسک بانوان در رقابت های پارالمیک جاکارتا، از مهمترین خبرهای 12ساعت گذشته ایرنا بود.

صاحب‌خبر -

اخبار داخلی
*********
تهران- رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: باید با بخشی از سیاسیون، حکومت و یا سایر حوزه های آمریکا که می توانند مانع از شکل گیری فضای گسترده تحریمی علیه ایران شوند، گفت وگو کرد.

ساری- امام جمعه موقت تهران گفت: راهبرد ایران اسلامی امنیت عراق، سوریه ، لبنان و همه دنیای اسلامی است و در این راه در یک موقعیت فاخر قرار گرفته ایم.

ساری- اهدای اعضای بدن جوان 31 ساله اهل شهرستان نکا در شرق مازندران که دچار مرگ مغزی شده بود، به چند بیمار نیازمند پیوند اعضا زندگی دوباره بخشید.

شیراز- رئیس مرکز حافظ شناسی با انتقاد از نبود یک مرکز جامع برای پژوهش درباره آثار لسان الغیب و معرفی این شاعر بلندآوازه در شیراز گفت: چگونه می‌شود شخصیتی به والایی حافظ در این شهر وجود داشته باشد‌ اما پژوهشکده ای در خور شان او نداشته باشیم.

تهران- سردار محمد علی جعفری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت و گو با شبکه خبری المسیره یمن، گفت: رئیس جمهوری آمریکا در خصوص این که گمان می کند ایران از زمان به قدرت رسیدن او ضعیف تر شده، در اشتباه است.

جاکارتا- نماینده دوومیدانی ایران موفق به کسب مدال طلا در پرتاب دیسک بانوان شد.

اخبار خارجی
*********
نیویورک- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در حالی که نسبت به همه کشورها بلافاصله موضع گیری می کند، همچون مقامات کاخ سفید جانب احتیاط را در واکنش به پرونده مفقود شدن روزنامه نگار عربستانی نگه داشت و گفت هنوز اطلاعاتی درباره سرنوشت او در دست نیست.

تهران- سخنگوی «یگان های مدافع خلق» کُرد سوریه روز پنجشنبه اعلام کرد 900 تن از عناصر داعش در اسارت این نیروها قرار دارند.

تهران- آویگدور لیبرمن وزیر جنگ صهیونیستی بامداد جمعه از احداث یک شهرک جدید صهیونیستی در کرانه باختری خبر داد.

تهران- به دنبال ناپدید شدن «جمال خاشقچی» روزنامه نگار عربستان در کنسولگری سعودی در استانبول، شمار زیادی از رسانه ها، روزنامه نگاران و سرمایه گذاران از شرکت در کنفرانسی در عربستان انصراف دادند.

تهران- روزنامه واشنگتن پست به نقل از مقام های آمریکایی و ترکیه ای نوشت، دولت ترکیه به مسئولان آمریکا گفته است که مستنداتی صوتی و تصویری در اختیار دارد که ثابت می کند، «جمال خاشقچی» در داخل کنسولگری عربستان در استانبول کشته شده است.

تهران- دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا حمله لفظی به فدرال رزرو (بانک مرکزی) را از سرگرفت و گفت این نهاد «از کنترل خارج» و «دیوانه شده است.»

بغداد - یک خبرگزاری عراقی از وقوع دو انفجار تقریبا همزمان در بغداد پایتخت عراق و نیز منطقه داقوق در جنوب کرکوک خبر داد.

تهران - سازمان ملل متحد روز پنجشنبه از عربستان سعودی خواست تا با مقام های ترکیه برای پی بردن به سرنوشت جماس خاشقچی روزنامه نگار سعودی همکاری کند.

تهران- آمریکا در خلال جنگ سیاسی و اقتصادی علیه چین جبهه دیگری باز کرد و در تازه ترین کمپین فشار بر آن کشور انتقال فناوری هسته ای غیرنظامی به پکن را محدود کرد. این رویکرد در حالی است که واشنگتن در یک طرح موازی همسایگان خود در قاره آمریکا را به دوری از چین فرخوانده است.
شبک**1983**3404

نظر شما