شناسهٔ خبر: 28691321 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

چکیده نمازجمعه استانها+ لینک کامل خبر

امیدواریم لوایح FATF ختم به خیر شوند

همزمان با نماز سیاسی - عبادی روز جمعه در تهران در سایر استانها نیز نمازجمعه برگزار و نمازگزاران با شکوه هر چه تمامتر گرد هم آمدند. ائمه جمعه در این هفته به بیان مسائل دینی و روز سیاسی از جمله تصویب لایحه سی.اف.تی، اهمیت پیاده‌روی اربعین، وضعیت بازار ارزو طلا، محتکران کالا و روز کودک پرداختند. آنچه در پی می آید چکیده ای از نمازجمعه استانهای کشور به همراه لینک کامل خبر می باشد.

صاحب‌خبر -

علم‌الهدی خطاب به نمایندگان مجلس:

نباید برای دشمن جاده سازی و راه را به طرف براندازی ما باز کنید

امام جمعه مشهد با اشاره به تصویب لایحه سی.اف.تی خطاب به نمایندگان، گفت: این‌گونه نیست که یک عده بچه‌هایشان شهید شوند و در داغ آن‌ها بسوزند و شما بیاید برای دشمن جاده‌سازی کنید و راه را به طرف براندازی ما باز کنید.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد،  با تأکید بر این‌که «آنچه در روز یکشنبه در مجلس شورای اسلامی انجام گرفت ضد این آموزه زینب حسین بود»، تصریح کرد: در روز یکشنبه در مجلس شورای اسلامی خلاف زینب‌آموزی و حسین‌آموزی عمل شد و در خط زینب و حسین نبود.

وی  با اشاره به تصویب این لایحه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر آمریکا در لیست سیاه تروریستی خود انصارالله یمن، حزب‌الله لبنان، حماس فلسطین و سپاه قدس ایران دارد و اگر این لیست سیاه آمریکا با دسیسه‌های استکبار جهانی به تصویب شورای امنیت برسد -چراکه آمریکا تا امروز هر شگرد شیطانی داشته است، به این دلیل که شورای امنیت نان‌خور آمریکاست و سازمان ملل در اختیار آمریکا و استکبار جهانی است، به تصویب شورای امنیت رسانده- ما با این مصوبه مجلس خودتحریمی کردیم و بایستی سپاه قدسی که جان این ملت و روح دفاع این کشور است از عرصه معاملات بانکی و ارتباطات مالی ما حذف شود. 

امام جمعه مشهد با بیان این‌که «زینب به ما یاد داد با دشمن بجنگیم»، بیان کرد: ما به عنوان ملت زینبی و ملت حسینی چطور راه را برای دشمن باز کنیم، آن هم با تصویب یک لایحه‌ای که در حقیقت دشمن را بر ما مسلط کند.

وی افزود: آنچه مقام معظم رهبری اجازه فرمودند بررسی این لایحه در مجلس شورای اسلامی بود. در طی نامه‌ای که دفتر مقام معظم رهبری به رئیس مجلس نوشتند، ایشان اجازه بررسی این لوایح در مجلس شورای اسلامی را دادند و ما هم قبول داریم. بررسی به حق است و بر حسب دستور و اجازه مقام معظم رهبری  است، اما عزیزان ما در مجلس که این لوایح و قانون منع تأمین مالی تررورسیم را تصویب کردند، آیا این بررسی با توجه به مبنای رهبری یا بی‌توجه به مبنای رهبری بود؟

علم‌الهدی بیان کرد: شما عزیزان ما در مجلس شورای اسلامی نماینده مردمی هستید که روز و شب داد می‌زنند «مرگ بر ضد ولایت فقیه». شما بایستی به عنوان نماینده مردم پیرو ولی‌فقیه این لوایح را با توجه به مبنای مقام معظم رهبری یا بی‌توجه مبنای مقام معظم رهبری درباره کنوانسیون‌ها بررسی می‌کردید؟

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس در خصوص کنوانسیون‌ها، گفت: مبنای مقام معظم رهبری این است که ما به این کنوانسیون‌ها نپیوندیم. ایشان این اجازه را دادند که در مجلس بررسی شود. آقای نماینده مجلس نماینده مردم مقلد و پیرو ولی‌فقیه است. او بایستی به این مبنای مقام معظم رهبری توجه می‌کرد و این لوایح را بررسی می‌کرد یا به این مبنای مقام معظم رهبری توجه نمی‌کرد و طبق نظر خود آن را بررسی می‌کرد؟ کدام یک از این‌ها لازم بود؟

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: تازه شما بررسی کردید و به این نتیجه رسیدید که برای حفظ موقعیت کنونی کشور بایستی این لایحه را تصویب کنید. چگونه به این نتیجه رسیدید؟ کارشناس‌ترین و متخصص‌ترینی که در آن روز در مجلس حضور داشت، آقای وزیر خارجه بود که رسماً گفت تصویب این قضیه مشکلات را حل نمی‌کند. ایشان گفت نه من و نه رئیس‌جمهور تضمین نمی‌کنیم که با این تصویب مشکلات اقتصادی حل شود و فقط ما بهانه را از دست آمریکا می‌گیریم.

امام جمعه زنجان تاکید کرد:

لزوم داشتن رفتار وحدت‌بخش در پیاده‌روی اربعین

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان به حفظ وحدت، احترام به قوانین کشور عراق و رفتارهایی متناسب با شأن جمهوری اسلامی در پیاده‌روی اربعین تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان اظهار کرد: حضور موکب‌ها برای کمک به عراقی‌هاست و زائران باید ضمن حفظ شأن جمهوری اسلامی به قوانین کشور عراق احترام بگذارند و رفتار وحدت‌بخش مسلمانان را به نمایش بگذارند.

خاتمی با بیان این مطلب که ماه صفر ماه اندوه و حزن است؛ چرا که در این ماه اهل‌بیت (ع) و اسرای کربلا به مرکز قدرت، ثروت و تصمیم‌گیری در مجلس یزید وارد شدند، با اشاره به این‌که حاکمان زمان، باورهای منفی نسبت به اهل‌بیت (ع) در جامعه را رواج داده بودند، تصریح کرد: خطبه کوبنده بانوی کربلا حضرت زینب (س) در مجلس یزید، سخنرانی امام سجاد (ع) در اجتماع بزرگ امویان و شهادت مظلومانه سه ساله این خاندان، عمق دشمنی یزید و پیروانش با اهل‌بیت (ع) را آشکار کرد.

خاتمی به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه حل مشکلات کشور کار جهادی لازم دارد، اشاره کرد و افزود: مشکل گرانی، کاهش قدرت خرید مردم، تحت تاثیر قرار گرفتن امرار معاش مردم به‌ویژه طبقات ضعیف نیاز به بهبود برخی امور در حوزه مشکلات نظام بانکی، تقدینگی، اشتغال، تورم و فرآیند بودجه‌ریزی دارد.

وی با اشاره به اینکه آمریکا اکنون دیگر ابرقدرت مطلق دنیا نیست، تصریح کرد: با عزم و اراده مسئولان و ظرفیت بی‌بدیل جوانان و نخبگان توانمند ایران، می‌توان بر مشکلات فائق آمد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی:
‌ضرورت جلوگیری از هدررفت حتی یک ریال در کشور/کار به دست مدیران جهادی سپرده شود

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با تاکید بر جلوگیری از هدررفت یک ریال در کشور، خواستار سپردن کار به دست مدیران جهادی شد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در نماز سیاسی‌عبادی جمعه اراک تقوای الهی را به معنای پرهیز از کبر، کینه، خودخواهی و دوری از رذایل و مزین شدن به فضایل دانست و گفت: مرز جدایی انسان‌های باتقوا از بی‌تقوا خداشناسی، عفاف، کرامت نفس، آزادگی، قناعت و ... است.

وی با تاکید بر استفاده از تجربه موفق ملت‌ها بیان کرد: هنر انسان خردمند استفاده از تجربیات موفق دیگر ملت‌هاست، کشور پس از انقلاب اسلامی با دست خالی در مقابل صدام ایستاد و امروز شرایط کشور از سال 57 و 68 نیز بهتر است، امروز 35 میلیون تن تولید توسط پتروشیمی‌ها در کشور انجام می‌شود و ظرفیت‌هایی خوبی در اختیار است، اما متاسفانه درگیر تجمل‌گرایی که سمی مهلک است، شده‌ایم درحالی که باید زندگی توام با ساده‌زیستی را ساخت.

دری‌نجف‌آبادی با اشاره به انتظارات از قوای سه‌گانه گفت: انتظار می‌رود دولت و مجلس امور کلان کشور را با جدیت دنبال کنند چراکه این قوا اساس کار در تخصیص ارز، منابع، واردات و صادرات و ... هستند و باید تمام تلاش خود را به کار گیرند.

وی عنوان کرد: امروز باید بانی شرایط تلخ کنونی در کشور را پیدا کرد و قوه‌قضاییه باید با جدیت به موضوع متحکران و ضایع‌کنندگان منابع ارزی و ریالی کشور برخورد کند، نباید اجازه از بین رفتن یک ریال را داد چراکه حقوق ملت است و تضییع‌کنندگان حقوق مردم باید مجازات و پاسخگو باشند چراکه به بیت‌المال آسیب زده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به روز کودک بر توجه به تربیت کودکان تاکید کرد و افزود: کودکان امروز شخصیت‌های والای آینده هستند و باید از امروز تربیت آنها مورد توجه قرار گیرد و در این راستا آموزش و پرورش، بهزیستی و رسانه و خانواده و دستگاه‌های مرتبط باید در تربیت، تغذیه، بهداشت و درمان کودکان باید تلاش کنند.

وی با اشاره به تصویب CFT بیان کرد: اگر این مصوبه پس از شورای نگهبان به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شود قطعا در 2 مرحله هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌ها و همچنین در بخش مصلحت‌ها و عدم مصلحت‌های مجمع نیز بررسی و ارائه نظر خواهند شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

برخی با ترویج افکار دشمن، بن‌بست نمایی می‌کنند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بیان این‌که برخی با ترویج افکار دشمن، بن بست نمایی می‌کنند، گفت: بن بست نمایی بزرگ‌ترین خیانت در حق مردم ایران است، برخی چنین نشان می‌دهند که تسلیم شدن در برابر آمریکا تنها راه است، در حالی که یکی از راه حل‌های مشکلات کشور، استفاده از نیروی عظیم جوانان کشور است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام محمد علی آل هاشم در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته با بیان این مطلب اظهار کرد: در هفته گذشته و پس از بحث‌ها و حواشی زیادی که اتفاق افتاد و نظرات مخالف و موافقی که از رسانه‌ها و تریبون‌های مختلف عنوان شد، لایحه CFT و FATF به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیده و به شورای نگهبان الحاق شد، این کنوانسیون‌ها در خصوص مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم در سطح جهان طراحی شده است و کشورها به طور مختلف به آن پیوسته‌اند، باتوجه به فرمایشات رهبری  در چنین مواردی باید بسیار هوشیار عمل کرد. 

وی تصریح کرد: اکنون که این لوایح در مجلس تصویب شده و به تصویب شورای نگهبان نرسیده است، باید گفت که نظام جمهوری اسلامی ایران بن بست ندارد و هیچ مسئله‌ای در آن لاینحل نمی‌ماند، چرا که شورای نگهبان همواره از جمهوریت نظام دفاع و مسایل دارای پیچیدگی را حل و فصل کرده‌ است، به کسانی که معتقد هستند برای حل مشکلات باید در برابر دشمنان تسلیم شد می‌گوییم که بد نیست به تاریخ ۴۰ ساله انقلاب اسلامی ایران سری بزنند تا شاید نظرات خود را اصلاح کنند.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: راه دیگر مقابله با سیاه نمایی دشمن، گرفتن ابزار رسانه از دست دشمن است، بنا به تشبیه رهبر معظم انقلاب، ابزار رسانه همانند سلاح شیمیایی است که انسان‌ها را از بین می‌برد، تلویزیون، رادیو، اینترنت و شبکه‌های مجازی علیه ما و از ناحیه دشمن استفاده می‌شوند، مسئولان مربوطه به این امر توجه داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص مشکلات اقتصادی، بیان کرد: امیدواریم مسئولان ذی ربط در ارتباط با رفع مشکلات اقتصادی نهایت تلاششان را کرده و از نظرات اقتصاد دانان کشور و فعالان بخش خصوصی استفاده کنند. تامین نیازهای عمومی مردم باید به نحو احسن انجام شود تا دشمنان از تحریم‌ها ناامید شوند، مشکلات نظام نقدینگی، بانکی، تورم، فرایند بودجه ریزی، مشکل گرانی و اشتغال باید مورد توجه قرار بگیرد.

امام جمعه اردبیل:

ایران اسلامی در عرصه دیپلماسی بین المللی جایگاه ویژه پیدا کرده است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: در مقابل انزوای سیاسی آمریکا، ایران اسلامی در عرصه دیپلماسی بین المللی جایگاه ویژه پیدا کرده است. 

  به گزارش ایسنا، آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل اظهار داشت: خون مظلومانی که در چند سال اخیر توسط آمریکا و اذناب او در منطقه ریخته شده اثر خود را نشان خواهد داد. نمونه آن افتضاح بسیار بزرگ آمریکا و آل سعود در قضیه جمال خاشقچی است، این افتضاح آنگونه است که اگر میلیاردها دلار مصرف می کردیم نمی توانستیم آن را درست بکنیم. 

وی افزود: برخورد دوگانه آمریکا با موضوع حقوق بشر در این حادثه کاملا معلوم شد و همه فهمیدند درد آمریکا درد حقوق بشر و دموکراسی و تروریسم نیست و همه اینها ابزار منافع نامشروع آمریکایی هاست. در این حادثه ترامپ عملا گفت که پول بر حقوق بشر مقدم است. پس از این به بعد دولت آمریکا حق ندارد از حقوق بشر صحبت کند و کشوری را بخاطر آن محکوم کند یا محاصره برای آن کشور درست کند. 

خطیب جمعه اردبیل در ادامه گفت: وقتی رئیس جمهور آمریکا می گوید از 110 میلیارد دلار فروش تسلیحات به عربستان نمی تواند بگذرد، با این سخن عربستان جری تر می شود و به هر جنایتی دست می زند. این سخن بهترین چراغ سبز برای عربستان جهت هرگونه جنایت و تحرکات تروریستی است. در یمن نیز آمریکا و بعضی کشورهای اروپایی فقط به خاطر پول به عربستان چراغ سبز داده اند که هرچقدر می خواهد از یمنی ها را به قتل برساند. ملت آمریکا از اینکه چنین تاجر بی رحم، بی مروت و بی انصافی را بر مردم دنیا مسلط کرده اند باید خجالت بکشند. 

امام جمعه اصفهان:

نمایندگان مجلس موضوع FATF را در شهرهای خود بررسی نکنند

امام جمعه اصفهان با بیان این‌که ممکن است برای نمونه شخصاً با قرارداد مخالفت‌هایی داشته باشم اما این دلیل نمی‌شود که با اکثریت آرا مخالف باشم، گفت: حتی این موضوع دلیل بر این نمی‌شود که نمایندگان مجلس این موضوع را در شهرهای خود بررسی کنند زیرا دشمن همواره به دنبال بهانه است.

به گزارش ایسنا، سیدیوسف طباطبایی نژاد در نماز جمعه این هفته شهر اصفهان با اشاره به این‌که هر گونه قراردادی که جمهوری اسلامی بخواهد انجام دهد باید آن را مجلس تصویب و شورای نگهبان تأیید کند، اظهار کرد: برای نمونه در خصوص موضوع FATF باید در نظر گرفت که شورای نگهبان آن را تأیید نکرده است.

وی افزود: هم چنین مقام معظم رهبری نیزدر این خصوص دستوری ندادند. تنها در صورتی که شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی قراردادی را تأیید کنند و رهبری نیز حرفی نداشته باشند ما آن را قبول می‌کنیم.

 نماینده ولی فقیه در اصفهان با بیان اینکه سه حالت برای اینکه آرا را مورد تبعیت قرار دهیم وجود دارد، ادامه داد: حالت اول این است که تمام افراد جامعه به یک چیز رأی داده‌اند که چنین امری غیر ممکن است، حالت دوم این است که باید به کمترین آرا اعتنا کرد که چنین کاری اشتباه است و حالت سوم این است که فردی رأی نداده است در این صورت نباید اعتراضی کند چراکه قانون را نمی‌توان تغییر داد.

امام جمعه‌ی جدید ایلام:

هر کس زیر چتر ولایت به مردم خدمت کند خودی است

امام جمعه ایلام گفت: وحدت نیاز امروز جامعه‌ی ماست و از همه‌ی احزاب و گروه‌های سیاسی می‌خواهم حول محور ولایت برای اعتلای کشور و استان تلاش کنند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «الله‌نور کریمی‌تبار» در خطبه‌های اولین نماز جمعه پس از انتصاب به عنوان نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام اظهار کرد: بنده فرزند انقلاب، سرباز و خادم رهبرم و افتخارم این است که مقام معظم رهبری بنده را به خدمتگزاری به مردم استان مفتخر فرموده‌ است.

وی با تاکید بر اینکه مشی بنده فراجناحی است و هرکس که زیر چتر ولایت است را با هر نظر و سلیقه‌ای خودی می‌دانم، تصریح کرد: ضمن حمایت از کارگزاران نظام و دولت در استان ، حقوق مردم را از آنان مطالبه می‌کنم.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام گفت: در دفتر بنده بر روی همه‌ی شما باز است و برای ارتباط با بنده واسطه‌ای وجود ندارد و هیچ کس حق ندارد از انتساب و ارتباط با بنده سوء استفاده کند و از این طریق بخواهد از امتیازی برخوردار شود.

کریمی‌تبار ضمن تقدیر از زحمات حجت‌الاسلام‌المسلمن لطفی، نماینده سابق ولی‌فقیه در استان و ائمه‌ی جمعه‌ی اسبق ایلام، گفت: ایشان سالیان سال در استان زحمت کشیده‌اند و  پدر معنوی استان است و از ایشان خواهش می‌کنم در استان حضور داشته باشند و همچنان نقش پدر معنوی را ایفا و در مشکلات گره‌گشایی کنند.

امام جمعه ایلام از حضور همه‌ی مردم ، مدیران، کارکنان دولت،  ائمه‌ی جمعه و تلاش‌های ستاد استقبال مردمی در مراسم استقبال قدردانی کرد و گفت: وحدت نیاز امروز جامعه‌ی ماست و از همه‌ی احزاب و گروه‌های سیاسی می‌خواهم حول محور ولایت برای اعتلای کشور و استان تلاش کنند.

کریمی‌تبار شرایط امروز جامعه و فضای بین‌المللی را در حال گذار ارزیابی کرد و گفت: به فضل خدا همانطور که جماهیر شوروی فروپاشید و داعش سرنگون شد موانع یکی پس از دیگری برطرف خواهد شد و امروز رییس جمهور بی‌خردآمریکا اعلام می‌کند 7 میلیارد دلار در خاورمیانه هزینه کرده و هیچ فایده ای‌ نداشته و نور انقلاب اسلامی در دنیا به سرعتی پیش می‌رود که فراتر از تصور ماست.

به گزارش ایسنا، مردم ایلام امروز از میدان شهید کشوری تا مصلای امام‌خمینی(ره) از امام جمعه‌ی جدید ایلام استقبال کردند.

 در این مراسم حکم امام جمعه ایلام توسط آیت‌الله محمدی‌گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری قرائت شد  و از زحمات چندین ساله‌ی حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمدنقی لطفی» تقدیر کرد.  

ٱیت الله اعرافی:

صنایع دفاعی، وحدت و انسجام داخلی عناصر اقتدار ایران است

امام جمعه موقت قم گفت: وحدت، انسجام و هم‌گرائی ملت و مسئولان در پرتو رهنمون‌های رهبری موجب اقتدار نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرنگار ایسنا ، آیت الله علی رضا اعرافی در خطبه های نماز جمعه این هفته قم در مصلی قدس عنوان کرد: انسان در گروی اعمال خود بوده و ثواب و عقاب نتیجه اعمال خود انسان است،  انسان موجودی اجتماعی است و اعمال انسان دارای بازتابی در جامعه و زندگی دیگران است.

وی در مورد شرایط کشور و وظایف ما در قبال آن گفت: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با هجمه های اقتصادی و اجتماعی و سیاسی دشمنان مواجه هستیم به تعبیر رهبری هجمه ها منفعلانه و بر اثر پیشرفت طوفنده انقلاب در عرصه بین الملل و ماندگاری و پیشرفت امواج انقلاب است.

امام جمعه موقت قم بیان کرد: دشمنان با همه قوا به میدان آمده اند و باید ملت و مسئولان وارد صحنه شوند بدون شک وحدت، انسجام و هم گرائی ملت و مسئولان در پرتو رهنمون های رهبری موجب اقتدار نظام جمهوری اسلامی است.

وی عنوان کرد: همچنین امروز قدرت موشکی، صنایع دفاعی و وحدت و انسجام داخلی از عناصر اقتدار است و باید از آن صیانت شود.

آیت‎الله اعرافی تصریح کرد: رعایت مصالح کشور در پرتو هدایت‎های رهبری اهمیت زیادی دارد به جز ارتباط با آمریکا و اسرائیل، رهبری اجازه ارتباط با همه کشورها را داده اند اما نگاه ما نباید فقط به آن ها باشد بلکه باید به نیروهای داخلی اعتماد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه ریزی‌ها و طراحی‌ها استقلال و روح انقلابی و اعتماد به نفس را حفظ کنیم مجلس نیز در مصوبات مربوط به اسناد به روحیه انقلابی توجه داشته باشد و شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت و قوای سه گانه و قوه قضائیه و نهادهای کشور و ملت در پرتو راهنمایی های رهبری حرکت کنند.

آیت الله اعرافی بیان کرد: روابط ایران و عراق باید استوار باشد خیلی ها تلاش کردند این روابط را مخدوش کنند مسئولان جدید در عراق عمق اهمیت و ارزش این روابط و ارزش آن برای استقلال کشورها را بشناسند .

وی در مورد قتل روزنامه نگار منتقد عربستانی در ترکیه نیز خاظرنشان کرد: این اتفاق در ترکیه حادثه تلخی بود یک روزنامه نگار سعودی با آن وضع شکنجه و کشته شود مقبول نیست و ما ظلم را نمی پذیریم.

امام جمعه رشت:

مسئولان راه های نفوذ دشمنان را شناسایی کنند

امام جمعه رشت، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع چندصد هزار نفری بسیجیان، یادآور شد: رهبر انقلاب خواستار هوشیاری در برابر توطئه های دشمنان علیه اسلام و انقلاب شدند و لذا تاکید فرمودند که مسئولان راه های نفوذ دشمنان را شناسایی کنند.

به گزارش ایسنا، آیت الله رسول فلاحتی، امام جمعه رشت در خطبه های نماز جمعه این شهر، با بیان اینکه خانواده ها براساس برنامه ریزی و آینده نگری زندگی کنند، گفت: برنامه ریزی در زندگی موجب کاهش خطاها و اشتباهات می شود.

وی از جوانان خواست از هم اکنون برای آینده و زندگی مشترکشان برنامه داشته باشند و اظهار کرد: برنامه ریزی کردن خطرات و آسیب ها و اضطراب های زندگی را کاهش می دهد. البته برنامه ریزی کردن فقط مربوط به زندگی مادی نیست و انسان برای کسب معنویت، آرامش روحی و نشاط جسمی نیز به برنامه ریزی نیاز دارد.

نماینده ولی فقیه در گیلان، با بیان اینکه زن و شوهر در خانواده باید اخلاق مدار باشند، خاطرنشان کرد: حسن معاشرت در خانواده موجب تربیت فرزندان متین و اخلاق مدار می شود.

این کارشناس دینی، سعادت دنیا و آخرت را در گرو تقوا و پرهیزکاری دانست و گفت: انسانی که تقوا ندارد، ممکن است هر کار ناپسندی را انجام دهد، اما انسان متقی و پرهیزکار خدا را مد نظر قرار می دهد و سپس اقدام به انجام کاری می کند. امروز بسیاری از آسیب های اجتماعی ناشی از بی تقوایی است.

امام جمعه رشت، از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست نسبت به انتخاب وزرا به موقع عمل کنند و گفت: مسئولان به جای نگاه کردن به کشورهای خارجی، بر توان داخلی تکیه کنند و به فرمایش رهبر انقلاب درباره رفع مشکلات کشور جامه عمل بپوشانند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

هر قانونی که باعث سلطه بیگانگان بر کشور شود نباید تصویب شود

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: هر نوع کنوانسیون یا قراردادها و معاهدات بین‌المللی به تعبیر رهبری دست پخت استکبار جهانی است قطعا منافع ملت‌ها در آن دیده نشده است.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سید احمد میرعمادی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم آباد با بیان اینکه  روزهای آغازین ماه صفر مصادف با ایام شهادت دختر سه ساله امام حسین(ع) حضرت رقیه(س) است، افزود: شهادت حضرت رقیه(س) سندی ماندگار بر مظلومیت اهل بیت عصمت و طهارت (ع)است.

استکبار اگر قانونی می‌نویسد به نفع خود می‌نویسد

وی تاکید کرد: امروز هم ممکن است لوایحی به مجلس برده شود، باید نمایندگان مجلس حواسشان جمع باشد، هر نوع کنوانسیون یا قراردادها و معاهدات بین المللی که به تعبیر رهبری دست پخت استکبار جهانی است قطعا منافع ملت‌ها در آن دیده نشده است.

جای جوانان در مدیریت اجرایی کشورکمرنگ است

وی به سخنان مقام معظم رهبری در رزمایش باشکوه محمد رسول الله(ص) اشاره کرد و با بیان اینکه این سخنان بسیار مهم و امید بخش بودند، نکته اساسی سخنان رهبری مربوط به جایگاه جوانان و نقش آنان در کشور بوده است، گفت: جوانان در پیروزی انقلاب، در جهاد نظامی دوران دفاع مقدس، در جهاد فرهنگی، در جهاد علمی خود را ثابت کردند و امروز هم نقش جوانان در جهاد اقتصادی را شاهدیم چرا که جوانان مومن حلال مشکلات هستند و پیشرفت، رشد و تعالی کشور به فعالیت آنان بستگی دارد.

میرعمادی تاکید کرد: باید جوانان را باور کنیم  تابتوانند در عرصه‌های گوناگون شرکت کنند.

هزینه سازش با آمریکا به‌مراتب بیشتر از هزینه مقاومت است 

میرعمادی با بیان اینکه هزینه سازش با آمریکا به‌مراتب بیشتر از هزینه مقاومت است و امروز عربستان و آل سعود مظهر سازش با آمریکا هستند، خاطرنشان کرد: ایران مظهر مقاومت است و این در حالیست که رئیس‌جمهور امریکا رسماً می‌گوید عربستان مثل گاو شیرده است و باید آن را بدوشیم.

امام جمعه گرگان:

راه‌حل برطرف شدن مشکلات اقتصادی تسلیم شدن در برابر آمریکا نیست

امام جمعه گرگان با اشاره به اینکه دنیا به سمت چند جانبه‌گرایی پیش می‌رود، گفت: دشمنان این تفکر باطل را که جمهوری اسلامی ایران در برابر آن ها زانو می‌زند و تسلیم خواهد شد را به گور خواهند برد؛ با وحدت و تلاش بیشتر می‌توانیم مسائل و مشکلات کشور را حل کنیم.

به گزارش ایسنا، آیت الله سید کاظم نورمفیدی در خطبه های نماز جمعه این هفته گرگان اظهار کرد: زمانی دنیا دو قطبی بود اما امروز آمریکا قدرت واحد نیست و قدرت های دیگری سربرآوردند. دوران این جمله انحصاری که هیچ راهی برای ادامه فعالیت‌های اقتصادی جز تسلیم در برابر آمریکا وجود ندارد، تمام شده است.

وی افزود: موقعیت امروز آمریکا از لحاظ نظامی، اقتصادی و مراودات بین‌المللی بسیار با گذشته تفاوت داشته و با مشکلات فراوانی روبه‌رو است و دیگر آن توان جنگی را نداشته و در همان جنگ‌هایی که آغاز کرده زمین‌گیر شده است.
 

امام‌جمعه قزوین:

ملت انقلابی ایران اسلامی و مقاومت اسلامی از FATF آسیبی نخواهد دید

امام‌جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: ملت انقلابی ایران اسلامی و مقاومت اسلامی از FATF آسیبی نخواهد دید اما تصویب‌کنندگان FATF خوار و ضایع خواهند شد.
 
به گزارش ایسنا، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین با اشاره به تصویب FATF در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: واقعاً جای تعجب است چگونه کسی که نماینده یک ملت عزتمند و مقتدر است کاری انجام می‌دهد که دور از عقل، منطق، ایمان، سیاست، هوشمندی و بصیرت است.
 
وی افزود: برخی از نمایندگان مجلس برخلاف منافع ملی و استقلال کشور و ملت، برخلاف سوابق انقلابی و آرمان‌های شهدای به خون خفته‌یِ مظلومِ انقلاب و اسلام این اجازه را به خود دادند و FATF را به تصویب رساندند.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: اعتقاد راسخ داریم که تصویب FATF در مجلس فقط اقدام کنندگانش را خوار و ضایع می‌کند اما به عزت و اقتدار ملت انقلابی ایران اسلامی و مقاومت اسلامی در منطقه هیچ آسیبی نخواهد رساند.
 
امام‌جمعه قزوین به تشریح مفاد CFT پرداخت و بیان کرد : CFT بخشی از قرارداد FATF محسوب می‌شود که در مجلس به تصویب رسید اما همچنان بخش‌های دیگری نیز در این قرارداد ننگین وجود دارد.
  
وی بیان کرد: مسئولان کشور نباید امید داشته باشند کسانی که با روح نفاق زندگی می‌کنند، بتوانند باری از دوش شما بردارند و در حماسه انقلاب با ما همراه شوند، گاهی یکی از مسئولان برجسته کشور در دانشگاه با ضعف و زبونی به دانشجویان می‌گوید اگر امریکا موشک خود را به سمت ما شلیک کند ما چه کار باید انجام دهیم! این نگاه درحالی‌که است که رهبری می‌فرمایند اگر دشمن غلطی کند ما تلاویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کنیم.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: فردای روزی که قرار بود تیم هسته‌ای ایران برای مذاکره با امریکا و کشورهای اروپایی حضور پیدا کند رئیس‌جمهور ما می‌گوید خزانه ایران خالی است، متأسفانه این نگاه ذلیلانه عامل سوءاستفاده دشمن شد درحالی‌که ایران اسلامی صاحب قدرت و اقتدار است و ما امیر مؤمنان (ع)، سیدالشهدا (ع)، سابقه قدرتمندانه، تجهیزات موشکی و سیل جمعیت مسلمانان در جهان را پشتیبان خود داریم.
 
آیت‌الله عابدینی اذعان کرد: همان گونه که رهبری اعتقاد دارند؛ جوان‌ها راه‌حل مشکلات کشور هستند، پیران مجرب اگر خسته و بی‌حال نباشند، می‌توانند راهنمایی کنند اما موتور پیش برنده این انقلاب جوانان هستند، بنابراین باید سرمایه عظیم جوانان را مورد اعتماد قرار دهیم و باید پیرانی که جرئت لازم را ندارند میدان را به جوانان واگذار کنند.
 

امام جمعه ارومیه:

مسئولان در حل مشکلات کشور به ظرفیت های داخلی اتکا کنند

امام جمعه ارومیه گفت: مسئولان در حل مشکلات کشور به ظرفیت های و توان متخصصان داخلی اتکا کنند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه ۲۰ مهر با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با روئسای قوای سه گانه تلاش شبانه روزی و جهادی را کلید حل مشکلات کشور دانست و افزود: مسئولان و مدیران در حل مشکلات مردم به ویژه اقشار ضعیف باید با تکیه بر ظرفیت ها و توان متخصصان داخلی کشور اقدام کنند.

قریشی با اشاره به مسئله تصویب FATF در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابه فرمایشات مقام معظم رهبری ایشان با بررسی و نه تصویب FATF موافقت نمودند و مجلس شورای اسلامی را موظف کردند تا به عنوان نهاد قانون گذار کشور با بررسی این موضوع آنچه را که به مصلحت کشور است را تصویب کنند.

وی افزود: همچنان که رهبری فرمودند ممکن است برخی مفاد معاهدات بین‌المللی خوب باشد اما هیچ ضرورتی ندارد با استناد به این مفاد به کنوانسیون‌هایی بپیوندیم که از عمق اهداف آنها آگاه نیستیم یا می‌دانیم که مشکلاتی دارند.

امام جمعه ارومیه تبلیغ منفی علیه اعمال خیر در دین اسلام را از راهبردهای شیطان و اذناب آن برای به انحراف کشاندن امت های اسلامی دانست و افزود: در مقطع کنونی نیز عده ای با نیات شیطانی خود درصدد مذموم جلوه دادن زیارت ائمه معصومین(ع) و توصیه به کمک به فقرا به جای زیارت‌اند که این موضوع از اساس غلط است.

خطیب نماز جمعه شهرکرد:

آمریکا و اروپا هرگز به ما کمک نخواهند کرد

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: آمریکا، اروپا و دشمنانی که کمر به نابودی ما بسته‌اند، هرگز به ما کمک نخواهند کرد، لذا می‌بایست روی پای خود بایستیم تا عزت دینی‌مان حفظ شود. 

به گزاش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد، اظهار کرد: روی پای خود ایستادن، تکیه بر خود، استقامت و تمایل نداشتن به دشمن از جمله موضوعات بسیار مهمی است که همواره در قرآن بر آن تاکید شده و از برنامه‌های محکم قرآنی است. 

وی افزود: خداوند بر پیامبر و امت خویش فرموده که بر آرمان‌ها، سختی‌ها، وظایف، نازیبایی‌ها ایستادگی کنید چرا که پیامبر و امتش را مامور استقامت دانسته است. 

نکونام خاطرنشان کرد: نباید تنها بندگی و ارادت خداوند بر زبان‌ها باشد و لازم است خداوند را همواره ناظر اعمال خویش بدانید، چراکه غیر از این، امری بیهوده است. 

وی در ادامه اظهار کرد: متاسفانه برخی‌ افراد با تهدیدات و محاسبات غلط، به سمت بیگانه‌ تمایل داشته و با ایجاد باورهای نادرست، جامعه را از ایجاد مشکلات اقتصادی و ... ترسانده و دل مردم را خالی می‌کنند، اما مومنان نه تنها نترسیده بلکه به ایمان آن‌ها افزوده می‌شود. 

امام جمعه شهرکرد در ادامه بیان کرد: برخی‌ها با تصویب بعضی مسائل به بهانه عقل‌گرایی و مصلحت راه نفوذ بیگانگان را باز می‌کنند اما لازم است که توجه داشت که راه پیشرفت کشور ما بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری تکیه بر خود و تقویت خود است. 

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: لازم است در تحلیل‌ها و محاسبات از برنامه‌های قرانی دوری نکنید چرا که بالندگی ما قران، اسلام ناب و اهل بیت است، لذا می‌توان با وحدت، تقویت درون، تقویت دولتمردان، تقویت مسئولان زیر پرچم ولایت و انقلاب قرار گیریم. 

امام جمعه بجنورد:

 وابسته بودن بودجه ملی به نفت و اسراف‌گری دو نقطه ضعف کشور است

امام جمعه بجنورد گفت: یکی از توطئه‌های منافقان و دشمنان دین این است که برای کوبیدن حق، لباس حق بر تن می‌کنند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه، اظهار کرد: دشمنان اسلام خودشان باطل هستند اما لباس حق می پوشند تا حق را باطل کرده و به حقانیت ضربه بزنند.

وی گفت: مسلمان با بصیرت کسی است که حق را بر باطل ترجیح بدهد و آینده را با دید کامل در نظر بگیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی با بیان اینکه  آمریکا و نظام استکبار باطل است، تصریح کرد: آمریکا برای به زیر سلطه درآوردن همه کشور ها لباس حقانیت را بر تن کرده است و با نیتی شوم در ظاهر از حقوق بشر حمایت می کند درحالی که با پرتاب موشک و به جان هم انداختن انسان‌ها نشان داده است که نیت و باطن دیگری دارد.

خطیب جمعه بجنورد با اشاره به ششمین سالگرد ورود مقام معظم رهبری به خراسان شمالی گفت: ولایت نعمت بزرگی است که مردم ایران از ۴۰ سال گذشته تا به امروز از حضورش بهره مند شده اند.

وی با اشاره به اینکه امروز دشمنان اسلام در تلاش هستند که نشان دهند جمهوری اسلامی به انتها رسیده است بیان کرد: امروزه ایران به اندازه ای قدرتمند شده است که اکنون ۲۵۰ شبکه با زبان فارسی به صورت شبانه‌روزی برضد آن فعالیت می‌کنند. 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان:

افراد شایعه‌ساز برای خود حد و مرزی نمی‌شناسند

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: کسانی که نمی‌توانند در برابر حق بایستند سعی می‌کنند تا چنگ زدن به شایعه، به اهداف خود دست یابند و برای رسیدن به هدف شوم خود از هیج اقدامی دریغ نمی‌کنند.

به گزارش ایسنا، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی ظهر امروز در جمع نمازگزاران بندرعباس با اشاره به پیامدهای شوم شایعه در جامعه افزود: افراد شایعه‌ساز برای خود حد و مرزی نمی‌شناسند، از این رو همه ما موظفیم هرچیزی را که در مورد دیگران می‌شنویم به راحتی نپذیریم.

وی در ادامه با تاکید بر این‌که هیچ کس از عواقب شوم شایعه مصون نمی‌ماند، افزود: کسانی که نمی‌توانند در برابر حق بایستند سعی می‌کنند تا چنگ زدن به شایعه، به اهداف خود دست یابند و برای رسیدن به هدف شوم خود از هیج اقدامی دریغ نمی‌کنند.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به روز تربیت بدنی و ورزش تصریح‌کرد: تربیت بدنی لازم است اما کافی نیست، ورزش ما باید از ورزش باستانی الهام بگیرد چراکه در این ورزش، اخلاق وجود دارد و پیشکسوت از حرمت بالایی برخوردار است.

آیت‌الله نعیم‌آبادی در ادامه با بیان این مطلب که با توجه به قاچاق کالا و حتی قاچاق انسان از طریق دریا و ورود ابزار فساد از دبی، ضروری است که دولت، دریابانی را تقویت کند افزود: باید نیروهای پرتلاش دریابانی در دریا مستقر شوند، نیروهای دریابانی تاکنون به دلیل نبود تجهیزات لازم، موفق به استقرار در دریا نشده‌اند و مجبورند برای ساعاتی، با قایق در دریا به گشت‌زنی بپردازند.

آیت‌الله نعیم‌آبادی تاکید کرد: اگر مرزبانان در دریا تقویت شوند، بخشی از مشکلات دولت حل و فصل می‌شود و به جرأت می‌توان گفت که ثبات اقتصادی در گرو تقویت دریابانی است.

امام جمعه شیراز:

انقلابی‌تر از رهبری نباشیم

امام جمعه شیراز با تسلیت فرارسیدن ماه صفر، با اشاره به درپیش بودن روز هشتم ماه صفر و ایام غزوه خندق یا جنگ احزاب، یادآوری کرد که این روز به نام حضرت سلمان فارسی، ثبت شده و ما هم افتخار می کنیم که این شخصیت والامقام، ایرانی و فارسی بوده است.

به گزارش ایسنا، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه 19 مهر شیراز، ویژگی مهم سلمان فارسی را قرارداشتن در بالاترین مرتبه ایمان دانست و تاکید کرد که آن بزرگوار این جایگاه را به واسطه ولایت مداری کامل کسب کرد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه جناب سلمان فارسی همیشه پیرو ولایت بود و در حرکت و رفتار از ولایت جلوتر حرکت نکرد و عقب هم نماند، گفت: ما گاهی می خواهیم دینی عمل کنیم اما از ولی امرمان جلو می زنیم، گاهی هم متاسفانه خیلی عقب می افتیم.

وی با تصریح اینکه امروز نیابت آقا امام زمان(عج) با وجود گرانقدر رهبری نظام اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای است، گفت: باید نگاه کنیم ببینیم ولایت مداری ما چطوری است، آیا از آقا عقب افتاده‌ایم یا جلوتر از ایشان حرکت می‌کنیم، متاسفانه بعضی‌ها خیلی عقب مانده‌اند، نوع صحبت های آقا با مواضع بعضی ها زمین تا آسمان فاصله دارد، این همه عقب ماندگی چطور درمان می شود.

وی با بیان اینکه یک عده‌ای در موضعگیری تندتر از رهبر می‌شوند، گفت: اینها هم باید حواسشان باشد، کسی که می خواهد در راستای سخن آقا حرف بزند حق ندارد جلوتر باشد، باید همراه باشند. خدای نکرده نباید احساس کنیم رای ما از رای صاحب امرمان صائب‌تر است. انقلابی‌تر از رهبر بودن درست نیست. کسی که تند می‌رود یکباره از جاده مستقیم خارج شده و درست نقطه مقابل قرار می گیرد؛ ولایت مداری را از سلمان فارسی یاد بگیریم، نه جلو زد نه عقب ماند.

امام جمعه شیراز در خصوص CFT نیز با یادآوری این‌که این یک کنوانسیون بین المللی مبارزه با تروریسم است، گفت: این موضوع برای همه انقلابیون مایه نگرانی و تفکر و تامل شده است؛ در مجلس جمعیتی به این لایحه رای داده و جمعیت قابل توجهی هم رای نداد، این کنوانسیون نگرانی علما و مراجع و بزرگان را هم به دنبال داشته است.

او گفت: علما و مراجع نگرانند که اگر این موضوع را بپذیریم بهانه شود که نتوانیم در مسائل مهم اسلام و انقلاب، راسا و مستقل تصمیم بگیریم؛ یکسری اطلاعات ما به خارج منتقل شده و تمام شرکت ها زیرنظر باشند که پولشان کجا رفت و کجا آمد.

امام جمعه موقت بیرجند:

تصویب CFT پایان بهانه جویی‌های آمریکا نیست

امام جمعه موقت بیرجند گفت: برخی از موافقان لایحه CFT معتقد هستند که با این لایحه بهانه‌ جویی‌ های آمریکا و استکبار جهانی برطرف می‌شود اما باید به این نکته نیز اشاره کرد که بهانه گیری‌های آمریکا با این امور برطرف نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام سید محمد باقر عبادی، امروز(۲۰ مهر)، در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند اظهار کرد: برای انقلاب اسلامی و ملت ایران بن بستی وجود ندارد و در هیچ زمانی چون امروزه آمریکا در سطح جهان گرفتار افول اقتصادی نبود است.

وی افزود: قرآن به صورت مکرر بحث معاد را مطرح می‌کند و علت این امر آن است که باور به جهان پس از مرگ نقش مهم تربیتی داشته و بر روح و روان انسان اثرات معنوی عمیق می‌گذارد.

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: افرادی که در مجلس شورای اسلامی موافق لایحه کنوانسیون تأمین مالی تروریست‌ها (CFT) بودند استدلال‌هایی داشته و از این حیث نباید متهم به خیانت شوند چرا که در این صورت اصل مجلس آسیب می‌بیند.

عبادی اظهار کرد: برخی از موافقان معتقد هستند که با این لایحه بهانه‌های آمریکا و استکبار جهانی برطرف می‌شود اما باید به این نکته نیز اشاره کرد که بهانه گیری‌های آمریکا با این امور برطرف نمی‌شود.

عبادی با بیان اینکه آمریکا با اصل استقلال و قدرت جمهوری اسلامی مخالف است، یادآور شد:  آمریکا و کشورهای مستکبر نگران پیشرفت ملت ایران و موشک‌هایی هستند که زمینه اقتدار ما را فراهم کرده است و با تکیه به توان داخلی، ملت ایران هیچگاه به عقب برنمی‌گردد.

امام جمعه موقت اهواز:

امیدواریم لوایح FATF ختم به خیر شوند

امام جمعه موقت اهواز آیت الله حیدری با بیان این‌که امیدواریم لوایح FATF ختم به خیر شوند و ملت متضرر نشوند، به تصویب لایحه CFTاشاره کرد و گفت: این لوایح، لوایح استعماری هستند. کشورهای وابسته برای تحت فشار قرار دادن کشورهای جهان سوم و اشراف اطلاعاتی به بهانه مبارزه با پول شویی و مبارزه با تروریسم، این قرارداد بین دولتی را در سازمان ملل به تصویب رسانده اند.

به گزارش ایسنا، آیت الله محسن حیدری در سخنرانی خطبه های نماز جمعه امروز (۲۰ مهرماه) که در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد، گفت: بعد از تصویب این لایحه در شورای اسلامی باید شورای نگهبان موارد خلاف قانون اساسی و شرع را کشف و با آن مخالفت کند و بعد از مخالفت تصویب نخواهد شد. سپس اگر مجلس شورای اسلامی نسبت به تصویب این لایحه مصر است به مجمع تشخیص مصلحت ارجاع داه می شود. امیدواریم این لوایح ختم به خیر شوند و ملت متضرر نشوند.

وی در ادامه با بیان اینکه مراسم اربعین حسینی ابعاد حیثیتی پیدا کرده است، تصریح کرد: باید با تمام ظرفیت اربعین حسینی را گرامی بداریم. قطعا دشمنان اسلام که در آستانه سقوط قرار گرفته اند از اربعین حسینی متضرر شده اند و در صدد تضعیف اربعین برآمده اند و تلاش برای ایجاد اختلاف بین مردم ایران و عراق یکی از نمودهای ترس دشمنان اسلام است.

وی با اشاره به حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح اهواز در 31 شهریورماه، عنوان کرد: این حادثه از ابعاد مختلفی قابل بررسی است. نخست تقارن این حادثه با 12 محرم بیانگر رابطه تنگاتنگ شهادت مظلومانه در فاجعه اهواز با شهیدان کربلا است. همچنین تقارن این حادثه با 31 شهریورماه بیانگر ارتباط تنگاتنگ این جنایتکاران با صدام لعنتی است.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه باید بین این جنایتکاران و اقوام مختلف ایرانی تفکیک قائل شویم، یادآور شد: اقوام مختلف مردم ایران و خوزستان همیشه فداکار هستند و لبیک گوی امام(ره) و مقام معظم رهبری بوده اند و این حادثه نباید موجب شود که برخی این جنایتکاران را به قوم خاصی نسبت دهند و موجب ایجاد اختلاف قومی شوند زیرا این مساله بسیار خطرناک است و باید از این مسائل دوری کنیم.

وی افزود: این حادثه به جریان تکفیری و دشمنان ما مربوط می شود که از خط مقاومت اسلامی که در عراق و سوریه و حزب الله لبنان به پیروزی های آشکاری رسیده اند، ضربه دیده اند.

حیدری با اشاره به رسوایی عربستان در قتل خبرنگار ضد عربستانی، اظهار کرد: این خبرنگار به صورت غیرقانونی در کنسولگری عربستان در ترکیه به قتل رسیده است. امیدواریم این رسوایی ها برای اطلاع افکار عمومی جهان بیشتر شود.

وی در پایان با اشاره به آتش سوزی بخش عراقی تالاب هورالعظیم، گفت: آتش سوزی هورالعظیم موجب ایجاد مشکلاتی برای مردم شده است و اگر آتش سوزی در این شرایط علاج نشود ریزگردها به صورت مضاعف بر خوزستان تحمیل خواهد شد. امیدواریم  وزارت نیرو سر عقل بیاید و با رها کردن آب کرخه از این خطرات جلوگیری کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما