شناسهٔ خبر: 28690515 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، بیان کرد

نقشه مهندسی فرهنگی استان ایلام تدوین شود/ نماز جمعه برکت و میوه شیرین انقلاب اسلامی

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، گفت: نهاد پربرکت نماز جمعه که از الطاف الهی بر نظام مقدس جمهوری اسلامی است، از میوه‌های شیرین انقلاب است و نقش بصیرت افزایی و وحدت بخشی برای همه آحاد مردم دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، صبح امروز (20 مهر) در شورای اداری استان ایلام و آیین تکریم و معارفه امامان جمعه سابق و جدید این شهر، اظهار کرد: مجلس امروز با حضور مسئولین استان به میزبانی استاندار محترم و حضور ائمه محترم جمعه و جماعات و سایر نخبگان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی که جلسه بسیار عالی است، حکایت از تصمیم جمعی خادمان مردم برای اعتلای همه‌جانبه استان ایلام عزیز ایلام دارد.

 

 وی، با اشاره به جایگاه رفیع ایلام در هندسه جغرافیای ایران اسلامی، تصریح کرد: استان ایلام همانند ستاره قدر اول در آسمان کشور می‌درخشد، نشان آن این است که هر گلزاری از گلزار شهدای در کشور رفتیم نامی از استان ایلام بر سنگ مزار شهدا قرار دارد و دوستان بسیاری توفیق داشتند در این منطقه به معراج آسمانی بروند.

 

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، با اشاره به اینکه یکی از شاخص‌های اربعین ازنظر سرزمینی ایلام است، یادآور شد: ایلام معراج شهدای عزیز 8 سال دفاع مقدس است، منطقه وفا، صفا، سربلندی، جوانمردی و بهره‌مند از منابع سرشار عظیم فوق الارضی و تحت‌الارضی است که نوید روزهای بهتری را برای این استان می‌دهد.

 

وی، افزود: بنده به مناسبت مسئولیت‌هایی که در ارتباط با جوانان داشتم طی بیست سال گذشته بارها به استان شما سفر کردم و جوانان این دیار دارای روحیه سلحشوری و با نجابت هستند که سرمایه بسیار بزرگی است که می‌تواند زمینه‌ساز توسعه هر چه بیشتر این استان باشد.

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری، افزود: وجود نماینده ولی‌فقیه در استان یک سرمایه بزرگ است که از سوی امام مسلمین منصوب می‌شود و نقش محوری در وحدت برای ارتقا منطقه دارد، مهر رهبری برای همه است، یک یار، یک همکار و یک نقطه امید برای همه مردم و جوانان انقلابی است که باید به بهترین نحو ممکن از این نعمت بهره برد.

 

 رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، تصریح کرد: نهاد پربرکت نماز جمعه که از الطاف الهی بر نظام مقدس جمهوری اسلامی است، از میوه‌های شیرین انقلاب است و نقش بصیرت افزایی و وحدت بخشی برای همه آحاد مردم دارد، استان ایلام در طی سالهای گذشته از جایگاه نماینده ولی‌فقیه برخوردار بوده و در همه شهرستان‌ها و برخی از بخش‌ها نماز جمعه برگزار می‌شود.

 

وی، با تقدیر از همه‌کسانی که در سنگر نماز جمعه و جایگاه امام جماعت این استان فعالیت کرده‌اند، ابراز کرد: حجت‌الاسلام لطفی، حدود ۱۸ سال در جایگاه امام جماعت فعالیت داشته‌اند، نقش‌آفرینی‌های بسیار زیادی داشتند، ما به‌عنوان نهاد امامان جمعه از این امام‌جمعه ارشد استان صمیمانه تشکر می‌کنیم و امید است در هر مسئولیتی که باشند موفق باشند.

 

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری، گفت: نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه جدید مرکز استان یکی از چهره‌های شناخته‌شده و افراد معتبر روحانیت استان است که با حکم رهبر عزیز و عالی‌قدر حاج‌آقای کریمی تبار وارد این سنگر حساس شده‌اند، امیدواریم که ایشان بتوانند در این جایگاه محور وحدت و همدلی برای همه گروه‌ها، اقشار، مسئولین و مردم ایلام باشند و روحیه‌ای که در ایشان شناخته‌شده است برای آینده ایلام بسیار امیدوارکننده خواهد بود.

 

وی، ابراز کرد: ما در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی دیگر حق نداریم به‌صورت اقتضایی کارکنیم و باید طبق نقشه کارکنیم، نقشه مهندسی فرهنگی کشور تنظیم‌شده، سیاست‌های کلی نظام ابلاغ‌شده طرح تحول بنیادین آموزش‌وپرورش تصویب‌شده و کشور ما مجهز به تمام این موضوعات و هم نقشه جامع علمی کشور است.

 

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، ابراز کرد: در جلسه‌ای که در حضور استاندار محترم بودیم کارگروه‌هایی تشکیل‌شده و در حال فعالیت در استان هستند، از همه خواهش می‌کنم که نقشه جامع مهندسی فرهنگی استان را با دقت تمام بر اساس شرایط کنونی و بر اساس شهرستان‌ها ترسیم کنند و اگر ترسیم‌شده وارد اجرا شود.

 

وی، خاطرنشان کرد: سهم استان از طرح تحول بنیادین آموزش‌وپرورش، از نقشه جامع علمی کشور و مهندسی فرهنگی، بیش‌ازپیش باهمت عزیزان استحصال شود با طراحی‌های علمی اجرا شود، اقدام نظام‌مند و سامانمند حضور عزیزان در شورای فرهنگ عمومی استان و شوراهای مرتبط که با حضور نمایندگی ولی‌فقیه در استان تشکیل می‌شود می‌تواند امیدهای بهتری برای آینده استان باشد.

 

نظر شما