شناسهٔ خبر: 28681354 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

روايت تازه کي روش از فصل ناکام در رئال مادريد

کارلوس کي روش، سرمربي تيم ملي ايران، در گفتگو با تريبونا اکسپرسو، در مورد دلايل ناکامي اش در تنها فصل حضور در رئال مادريد صحبت کرد.

صاحب‌خبر -

کارلوس کي روش که در فصل 04-2003 هدايت رئال مادريد را برعهده داشت، روزهاي سختي را در سانتياگو برنابئو سپري کرد. او که تيمي پرستاره را تحويل گرفت، در نهايت فصل را در رتبه چهارم لاليگا به پايان رساند و اين به معناي پايان همکاري او با کهشاني ها بود؛ در حالي که تا چند هفته پيش از پايان فصل، تيم او از شانس کسب سه گانه برخوردار داد. او در گفتگو با تريبونا اکسپرسو، از دليل اين ناکامي گفت.


شش کهکشاني در حمله و پاوون ها در دفاع


"وقتي به من در مورد پروژه گفته شد و پيشنهاد کار شد، احساس نکردم که فريب خوردم يا به من دروغ گفته شده است. با توجه به آنچه خورخه والدانو به من گفت، دقيقا مي دانستم که اين شغل چه شرايطي دارد. 
او به من گفت "ما به مربي اي نياز داشتيم که اين پروژه را به پيش ببرد و تو کسي هستي که ما به دنبالش بوديم." وقتي از رئال مادريد پيشنهاد دريافت مي کنيد، اولين کاري که مي کنيد اين است که آن را مي پذيريد و بعد به پيشنهاد فکر مي کنيد. در طول سالي که در رئال مادريد بودم، آنها باشگاهي بودند که بازيکن مي فروختند، نه اينکه بازيکن بخرند. هدف باشگاه کاهش بدهي ها بود؛ قولي که رئيس به اعضاي داده بود. سياست باشگاه هم اساسا اين بود: شش کهکشاني که همه در خط مياني و حمله بودند و پاوون ها در خط دفاعي. اما در آن تيم، ماکله له و مورينتس هم بودند که هر دو آنها رفتند."

 

 


جدايي مورينتس و ماکله له


بلافاصله بعد از سوپرکاپ، با مورينتس گفتگوي کوتاهي داشتم و گفتم:" سه شنبه مي بينمت" و او پاسخ داد:" سه شنبه؟ مگه نشنيدي؟ من به موناکو قرض داده شدم"
هيچ تصوري نداشتم. فکر کردم حداقل هنوز ماکله له را دارم و مي توانم ايوان الگوئرا را به مرکز خط دفاعي بفرستم؛ جايي که او خوب کار کرده بود. اما کمي پس از آن، ماکله له به چلسي رفت زيرا باعث نمي شد باشگاه پيراهن هاي بيشتري بفروشد بنابراين بکام مي توانست در خط مياني بازي کند. پست بکام، هافبک راست بود اما وقتي به رئال مادريد پيوست، آن پست توسط فيگو پر شده بود. 

مشکلات ديگري هم بود. مادريد گابريل ميليتو را خريده بود تا جانشين فرناندو هيه‌رو کند؛ کاپيتان که دو روز بعد از قهرماني در ليگ، بازيکن آزاد اعلام شده بود.
 "ما هيه‌رو را از دست داده بوديم. من به يک مدافع مياني نياز داشتم بنابراين ميليتو را خريدم. او بعد از پشت سر گذاشتن تست هاي پزشکي، قرارداد امضا کرد اما بعد از ظهر همه چيز خراب شد و قرارداد فسخ شد. من توصيه کردم که لوئيزائو را بخريم که در بنفيکا بازي مي کرد يا په په که در ماريتيمو بود. ما مي توانستيم په په را با 1.5 ميليون يورو بخريم. چند سال بعد رئال براي او 30 ميليون يورو پرداخت."

 

 

سه گناه مرگبار


وقتي در رئال بودم، سه گناه مرگ بار صورت گرفت؛ سه M: ميليتو، ماکله له و مورينتس. اين سه اشتباه به قسمت از دست رفتن کار سه-چهار مربي بعد از من و ميليون ها يورو در راه بازسازي رئال مادريد شد.
اين سه گناه همه چيز را تغيير داد و دليل بد پيش رفتن اوضاع بود. البته براي دوره حضورم در رئال مادريد پشيمان نيستم. من پاسخ مثبت دادم و اگر باز هم پيش مي آمد، قبول مي کردم. مي دانيد، ايده ترکيب بازيکنان بزرگ با بازيکنان جوان در حال پيشرفت، بد بود."

نظر شما