شناسهٔ خبر: 28668003 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

ابهام در جزییات مرگ «دنیا ویسی»

دادستان عمومی استان کردستان درباره شایعات مطرح شده در مورد چگونگی مرگ «دنیا ویسی» دختربچه کردستانی گفت: نتیجه بررسی‌ها مشخص نشده و فعلا پزشکی قانونی نظریه خود را ارائه نکرده است.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :
اکبر جوهری در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز استان کردستان در رابطه با مرگ دنیا ویسی اظهار کرد: این حادثه در قبل از ظهر روز دوشنبه هفته‌ای گذشت بر اثر فرو ریختن دیوار مدرسه قدیمی در روستای گرماش اتفاق افتاد که متاسفانه منتهی به فوت دختر هفت ساله به نام دنیا ویسی شد. بلافاصله معاون دادستان و بازپرس ویژه قتل و اکیپی از کارآگاهان آگاهی در صحنه حاضر شدند و دستور همه جانبه قضایی در خصوص این حادثه و مسببین آن صادر شده است.

وی ضمن تسلیت به خانواده دنیا ویسی تصریح کرد: از مردم با محبت استان می خواهم که تا پس از وصول نظریه قطعی پزشکی قانونی و تشخیص علت مرگ اعلام نتیجه بررسی ها بر احساسات خود غلبه کنند. مردم هیچ نگرانی نداشته باشند ما همه دستورات لازم را صادر کرده‌ایم و با جدیت پیگیر موضوع مرگ دنیا ویسی هستیم.

وی با اشاره به فضاسازی‌ها در رابطه با مرگ این دختر بچه ادامه داد: این فضاسازی ها جز التهاب، کاری از پیش نمی برد و از خبرگزاری ها و شبکه‌های استانی درخواست می‌کنم اولا تا روشن شدن قضیه فعلا خبر رسانی نکنند و متعاقبا پس از بررسی ها، علت مرگ را به اطلاع مردم استان می رسانیم.

دادستان عمومی استان کردستان هم‌چنین با بیان این‌که «در فضاسازی های اخیر بحث را به تهمت کشانده‌اند»، خاطرنشان کرد: فعلا نتیجه بررسی‌ها مشخص نشده است و هنوز پزشکی قانونی نظریه خود را ارائه نکرده است.

وی در پایان یادآور شد: دستگاه قضایی بدون کوچکترین تاثیر از فضاسازی ها کار خود را بر اساس بازسازی صحنه، مستندهای قانونی و نظریه پزشکی قانونی انجام می دهد و ان‌شاالله علت مرگ را مشخص می کنیم.

در همین زمینه احسن علوی، نماینده سنندج دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: هرگونه شایعه تجاوز و یا قتل دانش آموز دختر روستای گرماش را به شدت تکذیب می کنم.

احسن علوی در گفت‌وگو با ایسنا، پیرامون فوت دنیا ویسی، دانش آموز دبستان ظفر روستای گرماش سنندج اظهار کرد: شواهد حاکی از آن است که زمان ساخت مدرسه روستای گرماش به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بر می‌گردد و بسیار فرسوده بوده است که می‌بایست هر چه زودتر بازسازی می‌شد. براساس اظهارات و شواهد محلی در روز حادثه این دانش آموز به دنبال توپ خود در کنار حفره دیوار می‌دود که متاسفانه دیوار مستهلک و فرسوده مدرسه روی سرش آوار می شود و جان می‌سپارد.

وی عنوان کرد: متاسفانه بسیاری از مدارس ما مستهلک و فرسوده هستند که به بازسازی نیاز دارند و باید اعتبارات لازم به آن‌ها اختصاص یابد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود پیرامون شایعات مطرح شده در مورد علت فوت این دانش آموز اظهار کرد: کاملا شایعه هرگونه قتل و یا تجاوز به این دانش آموز را تکذیب می‌کنم و امروز هم در بازدید از این روستا هیچگونه شواهدی دال بر صحت این موضوع را نیافتیم.

نماینده سنندج دیواندره و کامیاران خاطرنشان کرد: استان کردستان همواره جایگاه و خاستگاه انسان های عالم و پاک بوده است و اینگونه شایعات در مرام و مسلک هیچ کردی جایی ندارد.


نظر شما