شناسهٔ خبر: 28646251 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

نکات مهم پنج لیگ معتبر اروپایی در هفته گذشته؛ از تحقیر بایرن مونیخ در آلیانز آره نا تا کامبک استثنایی شیاطین سرخ در دقایق پایانی

سید مسعود شمس قاسمی

فوتبال باشگاهی اروپا جذاب تر از همیشه در حال سپری شدن است.

صاحب‌خبر -

اختصاصی طرفداری- فوتبال اروپا در این هفته شاهد رقابت های جذابی در خود بود. در این هفته شاهد اتفاقات عجیبی در فوتبال اروپا بودیم. از کامبک فوق العاده دورتموند و منچستریونایتد تا ناکامی های ادامه دارد رئال مادرید و بارسلونا، از اتفاقات جذابی بود که در این هفته رخ داد. با توجه به پر طرفدار بودن لیگ های معتبر، در این یادداشت و طبق روال هفته های گذشته سری زده ایم به اتفاقات چشمگیر و قابل توجه در پنج لیگ معتبر اروپایی در هفته ای که سپری شد. از جزیره شروع خواهیم کرد.

 

لیگ برتر

الف- کامبک بی نظیر منچستر یونایتد در مقابل نیوکاسل

درشبی که شیاطین سرخ دو گل زود هنگام را در اولدترافورد دریافت کردند و به نظر می رسید این تیم شکست دیگری را تجربه خواهد کرد، با کامبکی دیدنی و زدن 3 گل در 20 دقیقه پایانی، بازی را به نفع خود برگرداند و موفق به کسب سه امتیاز حیاتی این بازی شد. این بازی جذاب نکات قابل توجه زیادی داشت که با هم مرور خواهیم کرد.

الف(1)- الکسیس سانچز با گل دقایق پایانی خود، اولین گل فصل خودش را در حساس ترین زمان ممکن به ثمر رساند.

الف(2)- از زمان پیوستن مورینیو به منچستریونایتد، پل پوگبا با تاثیر بر 29 گل شیاطین سرخ موثرترین بازیکن تیم بوده است. (16 گل و 13 پاس گل)

الف(3)- مورينيو با پیروزی در برابر نیوکاسل بهترين درصد پيروزى را در بين مربيان تاريخ منچستريونايتد کسب کرد.(131 بازى؛ 79 برد؛ 28 تساوى و 24 باخت)

 الف(4)- پيروزى مقابل نيوكاسل، چهارصدمين برد تيم هاى مورينيو در بازى هاى ليگ بود؛ 597 بازى، 400 برد، 124 تساوى و 73 باخت

ب- آرسنال شگفت انگیز امری

روند شگفت انگیز توپچی ها در هفته های اخیر ادامه دار بوده است و این تیم توانست در این هفته با نتیجه خیره کننده 5 بر یک فولام را در هم بکوبد. آرسنال با شکست فولام به نهمین پیروزی متوالی اش در این فصل رسید و تنها در هفته های ابتدایی و 2 بازی نخست خود را در جزیره به حریفان واگذار کرده است. آرسنال با این پیروزی به رده چهارم جدول صعود کرد و تنها 2 امتیاز با صدر جدول فاصله دارد. اما نکات مهم این بازی:

ب(1)- آرون رمزی و اوبامیانگ هر دو در بازی برابر فولام هم گل زدند و هم پاس گل دادند.

ب(2)- این برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر است که دو بازیکن تعویضی چنین کاری را در یک بازی انجام می دهند.

پ- هازارد پرچم دار آبی های لندن در این فصل

چلسی مائوریتزیو ساری یکی از جذاب ترین تیم های این فصل فوتبال اروپا است. تیمی که بسیار زیبا بازی می کند و در نتیجه گیری هم بسیار موفق است. آبی های لندن در این هفته موفق به شکست 3 بر صفر ساوتهمپتون شدند، تا با 20 امتیاز در کنار منچسترسیتی و لیورپول در صدر جدول رده بندی حضور داشته باشند. اما نکات مهم این بازی:

پ(1)- سه مربى تاريخ چلسى در ليگ برتر كه در ٨ هفته نخست شكست ناپذير بوده اند: ژوزه مورينيو، فيليپه اسكولارى و مائوريتزيو سارى

پ(2)- چلسی برای هشتمین بار در تاریخ لیگ برتر است که پس از پایان هفته هشتم، حداقل 20 امتیاز کسب می کند.

پ(3)- ادن هازارد با ٧ گل زده در ليگ برتر انگليس، بيش از كل بازيكنان ساوتهمپتون در اين فصل گلزنى كرده است.

پ(4)- ادن هازارد اولين بازيكن اين فصل ليگ برتر است كه روى ١٠ گل تاثير مستقيم داشته است: ٧ گل و ٣ پاس گل.

پ(5)- ادن هازارد تاکنون در 11 دیدار چلسی در همه رقابت های این فصل، 11 بار دروازه رقبا را گشوده است.

پ(4)- پيش از گل موراتا، بازيكنان چلسى ٣١ پاس پياپى به يكديگر دادند كه بهترين ركورد از اين حيث در مسابقات فصل جارى ليگ برتر است.

ت- ماحرز بر باد دهنده سه امتیاز ارزشمند در آنفیلد

حساس ترین بازی این هفته فوتبال جزیره با تساوی بدون گل منچسترسیتی و لیورپول به پایان رسید. تا جدال در بین صدرنشینان جزیره به اوج برسد. در این بازی دو تیم بسیار محتاطانه بازی کردند و موقعیت های محدودی برای رسیدن به گل در این بازی را شاهد بودیم. تنها 2 ضربه در چارچوب از هر دو تیم و در صد بالایی از گردش توپ در میانه میدان نشان دهنده عدم شکل گیری یک فوتبال جذاب در این دیدار بود. با اینحال در دقایق پایانی این بازی منچسترسیتی صاحب یک ضربه پنالتی ارزشمند شد که ریاض ماحرز با بی دقتی هر چه تمام تر توپش را به آسمان کوبید تا سیتی را از سه امتیاز این دیدار محروم کند. اما نکات مهم این بازی:

ت(1)- براى اولين بار از آگوست 1986 است كه بازى ليورپول و سيتى در آنفيلد با تساوى بدون گل به پايان مى رسد.

ت(2)- عملکرد فوق العاده جان استونز در آنفیلد:

پاس صحیح دقت پاس پاس عمقی صحیح تکل موفق دفع توپ قطع توپ دوئل موفق
78 97.5 9 1 7 1 6

ت(3)- آخرین پنالتی که ماحرز در لیگ برتر انگلیس گل کرده است در نوامبر 2016 بوده و وی از 8 پنالتی آخرش تنها 3 پنالتی را گل کرده است.

ث- دومین پیروزی برایتون در این فصل این بار با حضور ثابت جهانبخش

برایتون پس از هفته ها ناکامی موفق به کسب بردی ارزشمند در برابر وست هم شد. علیرضا جهانبخش که طی هفته های گذشته از روی نیمکت بازی را آغاز می کرد، این بار در ترکیب ثابت تیمش حضور داشت تا حضورش در این بازی رقم زننده یک پیروزی بسیار شیرین برای هوادارن برایتون باشد. عملکرد جهانبخش در این دیدار مطابق جدول زیر است.

دقایق بازی پاس دقت پاس دوئل موفق نمره
71 19 74 1 6.2

ث- بورنموث شگفتی ساز هفته

جالب ترین نتیجه این هفته لیگ جزیره را بورنموث کسب کرد و موفق شد با نتیجه 4 بر صفر واتفورد را در هم بکوبد و با 16 امتیاز در رده ششم جدول رده بندی قرار بگیرد. ستاره بی چون و چرای این بازی جاشوا کینگ، مهاجم توانمند بورنموث بود که با نمره 9.1 به عنوان بهترین بازیکن دیدار انتخاب شد و عملکردش در این بازی به شرح زیر است.

گل شوت پاس دقت پاس دوئل موفق نمره
2 4 28 82 5 9.1

لالیگا

الف- شکست های ادامه دار رئال مادرید در این فصل

روند ضعیف لوس بلانکوس، طی هفته های اخیر ادامه دار است و رئال مادرید در یک بازی ضعیف با نتیجه یک بر صفر مغلوب آلاوز شد تا لوپتگی و شاگردانش وارد بحرانی جدی در این فصل شوند. این بازی حاوی نکاتی منفی برای رئال مادرید بود که با هم مرور خواهیم کرد.

الف(1)- شش ساعت و چهل و نه دقیقه از آخرین گلزنی رئال مادرید می گذرد.
الف(2)- آخرین بار مارکو آسنسیو مقابل اسپانیول برای رئال مادرید گلزنی کرد و آنها مقابل سویا، اتلتیکو مادرید، زسکا مسکو و آلاوز گل نزده اند.

الف(3)- براى اولين بار از آپريل 1985 است كه رئال مادريد در 4 بازى پياپى به گل نمى رسد، در آن سال بازيكنان رئال مادريد در 5 بازى پياپى موفق به گلزنى نشدند كه بدترين ركورد تاريخ اين باشگاه است. رئال مادريد پس از 33 سال از گلزنى در 4 بازى پياپى باز مى ماند.

الف(4)- تونى كروس به ركورد ٢٠٠ بازى در پيراهن رئال مادريد رسيد و آمار دوران حضور او در این تیم مطابق جدول زیر است.

ب- روند نا امید کننده بارسلونا در این فصل

بلوگرانا در ادامه روند نا امید کننده خود در لالیگا، در چهارمین بازی پیاپی خود از پیروزی باز ماند، تا همانند رئال مادرید طی هفته های اخیر با بحرانی جدی در کسب پیروزی در این رقابت ها مواجه شود. از نکات جالب توجه این بازی مالکیت 76 درصدی بازیکنان بارسلونا بود که با توجه به این درصد مالکیت توپ در ایجاد موقعیت گلزنی به شدت با مشکل مواجه بود و تنها موفق به زدن 5 شوت به سمت دروازه شاگردان مارسلینیو شد. اما نکات مهم این بازی:

ب(1)- مسى با 57 گل زده از خارج محوطه جريمه، بهترين ركورد را طى 10 فصل اخير در بين همه بازيكنان شاغل در 5 ليگ معتبر اروپايى دارد.

ب(2)- سوارز بيش از هر بازيكنى در لاليگا به مسى پاس گل داده است؛ او با گذشتن از دنى آلوز با 27پاس گل براى مسى ركورددار است.

ب(3)- بارسلونا براى اولين بار از آپريل 2016 از پيروزى در 4 بازى پياپى لاليگا باز مى ماند (3 تساوى و1باخت)

ب(4)- آرتور ملو مقابل والنسیا 142 پاس به ثبت رساند (135 پاس صحیح) که بیشترین تعداد پاس توسط بازیکنی در طول یک دیدار از این فصل لالیگا محسوب می شود.

ب(5)- لوییس سوارز برای ششمین بازی متوالی در گلزنی ناکام ماند.

ب(6)- مسی موفق شد برای بیست و پنجمین بار دروازه والنسیا را بگشاید و این تیم به چهارمین باشگاهی بدل شود که حداقل 25 بار دروازه اش در مقابل مسی باز می شود.

ب(7)- مسی بیشتر از هر بازیکن دیگری در تاریخ لالیگا، موفق به گلزنی در استادیوم مستایا در مقابل والنسیا شده است. لیونل مسی (9)، کریستیانو رونالدو (8) و سزار (7) به ترتیب رکورددار هستند.

پ- آلاوز شگفتی ساز این فصل

حضور در رده ششم جدول و تنها 2 امتیاز اختلاف با صدر جدول نشان دهنده کار بزرگ شاگردان آبلاردو فرناندز است. این تیم در ادامه روند فوق العاده خود، در این هفته موفق به شکست تیم بزرگ رئال مادرید در زمین خود شد تا یکی از بزرگترین شگفتی های این هفته را رقم بزند. آلاوز تا به اینجای فصل موفق به کسب 4 برد شده است و بهترین بازیکنان این تیم ایبای با 3 گل زده و جانی با دادن 4 پاس گل بوده اند. بازیکنانی که بزرگترین عامل حضور آلاوز در جمع برترین تیم های لالیگا هستند.

ت-  سویا صدر نشین جدید لالیگا

پس از عدم نتیجه گیری تیم های رئال مادرید و بارسلونا، این سویا بود که توانست با بردی ارزشمند در برابر سلتاویگو خودش را به عنوان صدرنشین جدید لالیگا مطرح کند. در این بازی که در ورزشگاه سانچز پیسخوان برگزار شد سویا با استفاده از تک موقعیت های خود و گل های پابلو سارابیو و بن یدر موفق به پیروزی در این دیدار شد. بازیکنان سویا در این دیدار تنها 3 شوت در چارچوب داشتند که موفق به زدن 2 گل شدند. در واقع مهاجمان سویا در این فصل فوق العاده کار کرده اند و موفق به زدن 18 گل  شده اند. سویا بعد از تعطیلات فیفا دی باید به مصاف بارسلونا برود و باید ببینیم که خواهد توانست به روند پیروزی های خود ادامه دهد؟

ث- برد ناپلئونی شاگردان سیمئونه

اتلتیکو مادرید به روند خوب گذشته خود بازگشته است و این را می توان از نتایج خوبی که در هفته های اخیر کسب کرده است فهیمد. اتلتیکو مادرید در این هفته از رقابت ها میزبان بتیس بود که موفق شد با تک گل آنخل کوریا رقیبش را مغلوب کند. از نکات قابل توجه این دیدار می توان به بازی خوب یاران بتیس اشاره کرد که نزدیک به 65 درصد مالکیت توپ و میدان را در اختیار داشتند و با دادن 541 پاس حدود 272 پاس بیشتر از بازیکنان اتلتیکو مادرید در زمین ردو بدل کردند، ولی در نهایت این تیم سیمئونه بود که مثل همیشه با استفاده از تک موقعیت های خود در جریان بازی موفق به پیروزی در این دیدار شد.

سری آ

الف-یوونتوس شکست ناپذیر

بیانکونری در این فصل شکست ناپذیر به نظر می رسد و تا به اینجای فصل تمامی رقبای خود را از پیش رو برداشته است. آخرین قربانی این تیم اودینزه بود که با شکست 2 بر صفر در مقابل این تیم به لیست تیم های شکست خورده در مقابل بانوی پیر پیوست. شاگردان آلگری در این دیدار حاکم مطلق توپ و میدان بودند و 21 شوت را به سمت دروازه حریف شلیک کردند، اما درخشش اسکوفت در این دیدار مانع از رقم خوردن بردی پرگل برای بانوی پیر در این دیدار شد. اما نکات جالب توجه این دیدار:

الف(1)- براى ششمين بار در تاريخ سرى آ، تيمى فصل را با 8 برد پياپى آغاز مى كند (يوونتوس 4، ناپولى و رم هركدام 1 بار) ركورد بيشترين برد پياپى در آغاز فصل سرى آ براى رم با گارسيا ثبت شده است (10 برد)

الف(2)- براى اولين بار در تاريخ يوونتوس است كه اين تيم فصل را با 10 برد پياپى در همه رقابت ها (8 برد در سرى آ و 2 برد در ليگ قهرمانان اروپا) آغاز مى كند.

ب- سه امتیاز ارزشمند میلان در خانه کیوو

میلان در ادامه روند خوب خود در هفته های اخیر موفق شد با نتیجه 3 بر یک کیوو را شکست دهد تا با  12 امتیاز به رده دهم جدول صعود کند. در این بازی هیگواین با زدن دو گل بازی درخشانی را ارائه داد، اما باز هم این سوسو بود که در ادامه روند بسیار درخشان خود در این فصل موفق به دادن 3 پاس گل در این دیدار شد و با نمره 9.6 به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. و اما نکات مهم این بازی:

ب(1)- هر سه گل هيگواين در سن سيرو در سرى آ براى ميلان از پاس سوسو حاصل شده است.

ب(2)- بهترين شروع يك فصل براى هيگواين، او در 7 بازى براى ميلان در همه رقابت ها 6 بار گلزنى كرده تا بهترين شروع يک فصل از دوران بازى اش را سپرى كند.

ب(3)- بوناونتورا در دیدار مقابل کیه وو به رکورد 150 بازی برای میلان رسید.

ب(4)- عملكرد فوق العاده سوسو در اين فصل؛ 2 گل زده و 6 پاس گل در 7 بازى براى ميلان.

پ- نراتزوری درخشان تر از همیشه با کاپیتان ایکاردی

اینتر با درخشش ایکاردی بازی ها را می برد و با برد این هفته خود با 16 امتیاز تبدیل به نزدیکترین تعقیب کننده ناپولی در رده دوم جدول شده است. نراتزوری در این هفته از رقابت ها موفق شد با نتیجه 2 بر یک  و دبل ایکاردی اسپال را شکست دهد. اما نکات مهم این بازی:

پ(1)- 8 گل از 17 گل اینتر در این فصل، پس از دقیقه 75 به ثمر رسیده است.که در نوع خود آمار جالب توجه ای به شمار می رود.

پ(2)- مائورو ايكاردى با دبل در مقابل اسپال با 103 گل زده براى اينتر در سرى آ، همراه با ويرى در رتبه هفتم بهترين گلزنان تاريخ اينتر در اين ليگ قرار گرفت

ت- روند توقف ناپذیر گلزنی پیاتک در سری آ

جنوا در این هفته از رقابت های سری آ با نتیجه 3 بر یک مغلوب پارما شد، ولی بازی هم پیاتک در روز بد تیمش موفق به گلزنی شد تا همچنان به روند خیره کننده گلزنی خود ادامه دهد. او در8 بازی انجام داده برای جنوا موفق به زدن 13 گل شده است که میانگین عجیب هر 53 دقیقه 1 گل را به نام خود ثبت کرده است.

ث- بازگشت رم به روز های خوب

رم دیگر آن تیم شکست خورده اوایل فصل نیست و این روزها تمامی حریفان را مغلوب می کند. رم در این هفته موفق شد با نتیجه 2 بر صفر و با درخشش استیون انزونزی که به عنوان بهترین بازیکن زمین هم انتخاب شد، با نتیجه 2 بر صفر امپولی را شکست دهد و با 14 امتیاز به رده ششم جدول صعود کند.  عملکرد انزونزی در این دیدار مطابق جدول زیر است.

گل پاس دقت پاس دوئل موفق تکل موفق نمره
1 58 88 6 2 8.1

 

بوندس لیگا

الف- تحقیر بایرن مونیخ در آلیانز آره نا

بایرن مونیخ با کواچ هفته های فاجعه واری را سپری می کند و پس از کسب چند نتیجه بد در هفته های اخیر با نتیجه عجیب 3 بر صفر بازی را مونشن گلادباخ واگذار کرد، تا پس از شروعی عالی در لیگ در این روزها در بحرانی عجیب گرفتار شود. از نکات جالب توجه این دیدار می توان به درخشش پدیده ۲۱ ساله و ملی پوش مونشن گلادباخ فلورین نیوهاوس اشاره کرد که در این بازی هم بسیار درخشان ظاهر شد و به همراه یوناس هافمنی که در این دیدار موفق به دادن 2 پاس گل شد، جنگ میانه میدان را از هافبک های قدرتمند بایرن مونیخ برد. نیوهاوس تا به این جای فصل در 7 بازی ای که برای گلادباخ به میدان رفته است موفق به زدن یک گل و دادن 7 پاس گل شده است.

الف(1)- آرین روبن با بازی مقابل گلادباخ سیصدمین بازی خود برای بایرن مونیخ را در تمامی رقابت ها انجام داد.

ب- کامبک شگفت انگیز زنبور ها در شب درخشش خیره کننده آلکاسر

دورتموند در بازی ای که تا دقیقه 80 با نتیجه 2 بر یک از آگزبورگ عقب بود با درخشش پاکو آلکاسر و هتریک به یاد ماندنی اش در دقایق پایانی موفق شد با نتیجه 4 بر سه حریفش را مغلوب کند، تا با 17 امتیاز و سه امتیاز اختلاف با تیم دوم جدول لایپزیش، صدرنشین بلامنازع بوندس لیگا تا به اینجای فصل باشد. آلکاسر با این هتریک در 4 بازی موفق به زدن هفتمین گلش شد. همچنین او در این فصل بوندس لیگا هر 13.5 دقیقه یک را وارد دروازه حریفان کرده است. عملکرد آلکاسر در برابر آگزبورگ به شرح زیر است.

دقایق بازی گل پاس دقت پاس دوئل موفق دریبل نمره
31 3 12 75 1 1 9.6

پ- لایپزیش رقم زننده یک طرفه ترین بازی هفته

لاپیزیش در این هفته از رقابت های بوندس لیگا موفق شد با نتیجه خیره کننده 6 بر صفر نورنبرگ را در هم بکوبد تا با 14 امتیاز در رده دوم جدول قرار بگیرد. از نکات قابل توجه این دیدار درخشش خیره کننده مارسل سابیتزر، هافبک لایپزیش در این دیدار بود که علاوه بر زدن 2 گل با پاس های خود موتور محرک خط حمله تیمش در این دیدار بود. همچنین تیمو ورنر با دو گلی که در برابر نورنبرگ به ثمر رساند به رکورد 50 گل زده در بوندسلیگا رسید.

ت- دومین پیروزی پیاپی شالکه

به نظر می رسد شالکه از روزهای بد ابتدای فصل فاصله گرفته است و موفق شده است در دو بازی گذشته، با پیروزی زمین را ترک کند. بعد از ماینتس، این بار نوبت دوسلدورف بود که با نتیجه 2 بر صفر مغلوب میهمانش شود. شالکه در این دیدار بسیار خوب ظاهر شد و با زدن 15 شوت به سمت دروازه حریف و با درخشش وستون مک کین که در این دیدار عالی کار کرد، با کسب سه امتیاز بازی به رتبه پانزدهم جدول صعود کند.

عملکرد مک کین در بازی با دوسلدورف

گل پاس دقت پاس پاس کلیدی دوئل موفق نمره
1 29 69 2 8 8.3

ث- روند ضعیف اشتوتگارت در این فصل

اشتوتگارت در ادامه بازی های ضعیف خود در این فصل با نتیجه 3 بر یک مغلوب هانوفر شد تا با 5 امتیاز در قعر جدول رده بندی بوندس لیگا حضور داشته باشد .  تیمی که در فصل گذشته به مقام هفتم فوتبال باشگاه های آلمان رسید در این فصل عملکردی فاجعه وار داشته است و از 7 بازی خود صاحب 4 باخت، 2 تساوی و تنها یک برد شده است.

 

لوشامپیونه

پاری سن ژرمن لیگ فرانسه کاملا به سلطه خود در اورده است و تمام بازی های خود را با نتایج پر گل پشت سر می گذارد. شاگردان توخل در ادامه روند فوق العاده خود در این فصل موفق شدند در شب درخشش خیره کننده کیلیان امباپه که در این بازی 4 گل به ثمر رساند، با نتیجه 5 بر صفر لیون را رد هم  بکوبد و با 27 امتیاز صدر نشین بلامنازع لوشامپیونه باشد. اما نکات مهم این بازی:

الف(1)- امباپه جوانترين بازيكن 45 فصل اخير ليگ فرانسه است كه در 1 بازى 4 گل مى زند. او مقابل ليون در عرض 13دقيقه پوكر كرد تا سریعترین بازیکن طی 45 فصل اخیر این لیگ باشد که موفق به انجام این کار می شود.

الف(2)- ام باپه در 135 مسابقه باشگاهی و ملی، 67 گل، 37 پاس گل و 3 هت تریک به ثبت رسانده است. این در حالی است که او در ماه دسامبر تازه 20 ساله خواهد شد.

الف(3)- پاری سن ژرمن، اولین تیم تاریخ لیگ1 فرانسه است که هر 9 بازی ابتدایی اش در این لیگ را با برد پشت سر می گذارد.

ب- قدرت نمایی لیل در میان بزرگان

لیل در این فصل فوق العاده کار کرده است و با پیروزی ای که در این هفته کسب کرد با 19 امتیاز در رده دوم جدول رده بندی لوشامپیونه قرار گرفته است. این تیم در این هفته موفق شددر شب درخشش جاناتان بامبا که در این بازی موفق به زدن 2 گل و یک پاس گل شد با نتیجه 3 بر یک سنت اتین را مغلوب کند.

عملکرد بامبا در برابر سنت اتین

گل پاس گل پاس دقت پاس دوئل موفق نمره
2 1 34 91 3 9.2

پ- شکستی دیگر برای موناکو

موناکو در ادامه روند نا امید کننده خود در این فصل، نبرد تیم های انتهای جدولی را به رن باخت تا با 6 امتیاز در کنار نانت و گنگام قعر نشین جدول رده بندی لوشامپیونه باشد. در این بازی حاتم بن عرفا ستاره میدان بود و موفق به زدن یک گل و یک پاس گل شد. همچنین بن عرفا با کسب نمره 8.5 به عنوان بهترین بازیکن این دیدار انتخاب شد. 

ت-پیروزی جالب توجه بوردو

بوردو در این هفته رقابت های لوشامپیونه موفق به کسب بردی جالب توجه شد و موفق شد با نتیجه 3 بر صفر نانت را مغلوب کند و به رده هفتم جدول صعود کند. درخشان ترین بازیکن این دیدار فرانکوییس کامانو بود که در این بازی عملکرد جالب توجهی را از خود ارائه داد که در جدول زیر آن را مرور خواهیم کرد.

گل پاس دقت پاس دوئل موفق دریبل موفق نمره
2 42 74 5 3 9.2

ث- سوپر گل قدوس حکم به سومین پیروزی فصل آمیان

سومین پیروزی فصل آمیان در این فصل با درخشش سامان قدوس و سوپر گلش در بازی برابر دیژون همراه بود، تا آمیان با کسب این پیروزی ارزشمند با 10 امتیاز به رده سیزدهم جدول رده بندی لوشامپیونه صعود کند. عملکرد قدوس در این بازی به شرح زیر می باشد.

لازم به ذکر است که قدوس با نمره 7.8 به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.

دقایق بازی گل پاس دقت پاس دوئل موفق نمره
90 1 22 68 5 7.8

مروری بر اتفاقات مهم هفته های گذشته

 

 

 

ده گل برتر لیگ های باشگاهی فوتبال اروپا به انتخاب طرفداری 

نظر شما