شناسهٔ خبر: 28628198 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آرمان امروز | لینک خبر

گردن‌آویزهای رنگارنگی که نصیب کاروان ایران شد

صاحب‌خبر -

آرمان- در ادامه رقابت‌های پاراآسیایی 2018 جاکارتا ورزشکاران کشورمان به مصاف حریفان خود رفتند و مدال‌های خوشرنگی را برای کاروان ایران به ارمغان آوردند. در این بین سهم رشته دوومیدانی از بقیه بیشتر بود.

مدال‌های دوومیدانی

جاوید احسانی‌شکیب در رقابت‌های دو و میدانی بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا و در ماده پرتاب دیسک کلاس F۵۷ موفق شد ایران را صاحب مدال نقره کند. عذرا مهدوی‌کیا دوومیدانی‌کار کشورمان در ماده دوی ۱۵۰۰ متر کلاس ادغامی T۱۲-۱۳ به مصاف حریفان خود رفت و با برجای گذاشتن حدنصاب ۵ دقیقه و ۱۶ ثانیه و ۶۳ صدم ثانیه مدال طلا را بر گردن بیاویزد. وحید علی نجمی ملی‌پوش دو و میدانی کشورمان در ماده دو ۲۰۰ متر مردان به مدال طلا رسید. در دوی ۲۰۰ متر کلاس T۱۳ رقابت‌های دو و میدانی بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا، امید ظریف‌صنایعی در رقابت با حریفان صاحب مدال برنز شد. در رقابت‌های دو و میدانی بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا و در ماده دوی ۲۰۰ متر کلاس T۳۷ نمایندگان ایران موفق به کسب مدال‌های نقره و برنز شدند. پس از نماینده اندونزی که مدال طلا گرفت، علی الفت‌نیا صاحب مدال نقره و داودعلی قاسمی صاحب نشان برنز شد. همچنین در ماده پرتاب نیزه کلاس ادغامی F۵۳-۵۴ زهرا صالحی در مصاف با رقبا صاحب نشان نقره شد. سیدعلی‌اصغر جوانمردی در ماده پرتاب کلاس ادغامی F۳۵ رقابت‌های دو و میدانی بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا، در مصاف با حریفان موفق شد صاحب مدال نقره شود. نماینده پرتاب وزنه ایران پس از پرتابگر ازبکستان که توانست با پرتاب ۱۵ متر و ۷۵ سانتی‌متر به مدال طلا برسد، ۱۵ متر و ۴۵ سانتی‌متر پرتاب کرد و صاحب مدال نقره شد، نماینده چین هم با ۱۴ متر و ۹۹ سانتی‌متر مدال برنز را به گردن آویخت. دیگر نماینده پرتاب وزنه ایران مهران نکویی‌مجد بود که با پرتاب ۱۴ متر و ۷۰ سانتی‌متر چهارم شد. در ماده پرتاب دیسک نمایندگان ایران به مصاف حریفان رفتند و در نهایت موفق شدند سه مدال باارزش طلا، نقره و برنز این رقابت‌ها را کسب کنند. علیرضا قلعه‌ناصری با رکورد ۱۲,۴۳ به مدال طلا رسید و جلیل باقری هم با رکورد ۱۴.۳۷ مدال نقره را کسب کرد. حامد امیری هم با رکورد ۱۲,۳۰ صاحب گردن‌آویز برنز شد. بهزاد عزیزی در ماده پرتاب نیزه کلاس F۱۲/۱۳ با حریفان خود به رقابت پرداخت و موفق شد با پرتاب نیزه به میزان ۶۵,۶۲ متر مدال نقره را از آن خود کند. همچنین در این ماده عرفان حسینی دیگر پرتاب‌گر ایران نیز با برجای گذاشتن حدنصاب ۵۸,۱۷ متر برنزی شد. در این ماده دوومیدانی‌کار ازبکستانی با رکورد ۶۷.۹۲ توانست صاحب گردن‌آویز مدال طلا شود. علی امیدی نیز در کلاس ادغامی F۴۲-۴۴/۶۱-۶۴ در رقابت با حریفان خود با ۵۸,۹۸ متر به مدال برنز رسید؛ در این ماده ورزشکار هندی مدال طلا گرفت. زهرا برنکی در ماده پرش طول کلاس T/۴۵/۴۶/۴۷ با پرشی به طول ۴,۵۱ سوم شد و به مدال برنز دست پیدا کرد. نمایندگان کشورهای ازبکستان و سریلانکا با رکوردهای ۴,۷۱ و ۴.۷۲ متر صاحب مدال‌های طلا و نقره پرش طول بازی‌های پاراآسیایی شدند. زهرا شاه‌محمدی در این بخش با پرشی به طول ۴,۲۱ چهارم شد و به مدال نرسید.

دومین طلای ایزدیار

شاهین ایزدیار در رشته شنای ماده ۱۰۰ متر آزاد کلاس S ۱۰ با عبور از شناگرانی از کشورهای هندوستان، سریلانکا، قزاقستان، کامبوج و تایلند به مدال طلا رسید تا دومین مدال شاهین در بازی‌های پاراآسیایی به ثبت برسد.

تیراندازی

در ادامه بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا، ساره جوانمردی در فینال تیراندازی ماده ۵۰ متر میکس مقابل رقبای خود قرار گرفت و موفق شد با شکست حریفان خود صاحب گردن‌آویز مدال طلا شود. رقبای جوانمردی از کشورهای ژاپن، کره جنوبی، چین، هند و ازبکستان بودند. سمیرا ارم دیگر نماینده ایران در این بخش نتوانست به مدال برسد و در نهایت ششم شد. رقیه شجاعی نماینده ایران‌ در ماده تفنگ بادی با ثبت ۲۴۷ امتیاز به عنوان قهرمانی رسید و گردن‌آویز طلا را از آن خود کرد. شجاعی در حالی به این مدال رسید که نخستین حضور خود را در رقابت‌های پاراآسیایی تجربه‌ می‌کند.

تنیس ‌روی‌میز

حسن جانفشان در رشته تنیس ‌روی‌میز در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف حریفی از کره‌جنوبی رفت و به ترتیب با نتایج ۱۱ بر یک، ۱۱ بر ۸ و ۱۱ بر ۶ مقابل حریف چشم‌بادامی شکست خورد و به مدال برنز اکتفا کرد.

گلبال

رقابت‌های گلبال بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ در سالن بالای کارتینی جاکارتا دنبال شد. در نخستین مسابقه تیم‌ملی گلبال بانوان کشورمان به مصاف ژاپن رفت و با نتیجه ۶ بر ۲ شکست خورد. این تیم روز گذشته نیز در مصاف با تیم تایلند به نتیجه تساوی پنج بر پنج دست یافته بود. در ادامه بازی‌های گلبال پاراآسیایی ۲۰۱۸ و در روز سوم این رقابت‌ها گلبال مردان در دومین دیدار خود به مصاف قطر رفت و این رقابت به برتری پر گل ۱۵ بر ۵ تیم کشورمان انجامید.

نظر شما