شناسهٔ خبر: 28626655 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس پلیس راهور ناجا مطرح کرد:

حیوان‌گردانی در خودرو تخلف است/بازنگری در مبلغ جرائم رانندگی در سال آینده

سردار مهری با بیان اینکه حیوان‌گردانی در خودرو جرم است و در صورت رویت با خودروی متخلف برخورد خواهد شد، گفت: امسال آخرین سالی است که مبالغ جریمه راهنمایی و رانندگی اجرا شده و برای سال آینده بازنگری در مبالغ جریمه صورت خواهد گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، رئیس پلیس راهور ناجا در حاشیه رونمایی از کیت‌های جدید تشخیص مصرف مواد مخدر در جمع خبرنگاران اذعان داشت: براساس قانون؛ رانندگانی که هر نوع مواد مخدر یا الکل مصرف کرده باشند، گواهینامه‌ آنها ضبط می‌شود و خودروی آنها نیز توقیف خواهد شد.

سردار تقی مهری افزود: این افراد به مراجع قضایی هم معرفی می‌شوند که این امر در پیشگیری از وقوع جرم موثر است.

وی خاطرنشان کرد: مصرف مواد الکلی و روانگردان و نیز مواد مخدر تاثیر زیادی در تصادفات رانندگی دارد و برخورد پلیس با این تخلفات باعث می‌شود افراد هنجارشکن نتوانند ایمنی و سلامت شهروندان و کاربران ترافیکی را به خطر بیندازند.

وی درخصوص گرداندن حیوانات و گربه‌سانان در داخل خودرو نیز تاکید کرد: حیوانات خانگی باید در ظرف‌های مخصوصی که برای جابه‌جایی آنها وجود دارد، در شهر تردد کنند و جابه‌جا شوند در غیر این صورت، در صورت رویت پلیس با رانندگان متخلف برخورد می‌شود. بنابراین براساس قوانین چنین اقدامی تخلف است.

سردار مهری در خصوص جرایم رانندگی گفت: هر سه سال یکبار در مبلغ جرایم راهنمایی و رانندگی بازنگری صورت می‌گیرد و این بازنگری در جلساتی با حضور پلیس راهور، وزارت راه، وزارت کشور و... انجام می‌شود اما امسال آخرین سالی است که این مبالغ جریمه اجرا می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما