شناسهٔ خبر: 28561792 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

بسته خبری امروز سرویس سیاسی ایلنا؛

آخرین وضعیت استیضاح‌ وزرا/ پاسخ ظریف به سوالی درباره احتمال مذاکره با آمریکا/ دستگیری و استرداد پرونده «سکه ثامن»/ معرفی شریعتمداری به مجلس برای تصدی وزارت کار/ دژپسند گزینه وزارت اقتصاد

معرفی وزرا از سوی رئیس‌جمهور براساس ساختار کنونی وزارت خانه ها، آخرین وضعیت استیضاح‌ وزرا، نشست مشترک کمیسیون فرهنگی مجلس و سازمان برنامه و بودجه در هفته جاری، پاسخ ظریف به سوالی درباره احتمال مذاکره با آمریکا، دستورات ویژه جهانگیری به استانداران گیلان و مازندران، بررسی پیش‌نویس اصلاح قانون انتخابات مجلس در کمیسیون شوراها، طرح اصلاح موادی از قانون شوراهای حل اختلاف روی میز اعضای کمیسیون حقوقی، حضور حجتی در کمیسیون کشاورزی، گزارش افشانی از عملکرد ۴ ماهه شهرداری تهران در کمیسیون عمران، تکرار ادعای میانجی‌گری مسکو میان ایران و رژیم صهیونیستی در یک رسانه روسی، دستگیری و استرداد مدیر عامل متواری «سکه ثامن» به کشور، معرفی شریعتمداری به مجلس برای تصدی وزارت کار، تصویب سیاست‌های هماهنگی در عرضه کالا و مقابله با احتکار، جریمه ۵ و نیم میلیون دلاری بزرگترین بانک آمریکا به جرم نقض تحریم‌های ایران، بررسی طرح یک فوریتی اصلاح قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور در کمیسیون انرژی، بررسی جزئیات بسته‌های حمایتی دولت در کمیسیون اجتماعی، حضور لاریجانی در کمیسیون اصل نود، بررسی تقاضای تعدادی از نمایندگان درباره تحقیق و تفحص از عملکرد بانک‌های دولتی و خصوصی، بخشی از اخبار مهم سیاسی امروز بود.

صاحب‌خبر -

با خروج واشنگتن از برجام احتمال جنگ در خاورمیانه بیشتر شده است

وزیر خارجه سابق آمریکا هشدار داد که خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران( برجام)، احتمال جنگ در خاورمیانه را بیشتر کرده است.

البغدادی نزدیک بود در حمله موشکی ایران کشته شود

یکی از فرمانده الحشد الشعبی( بسیج مردمی) در عراق اعلام کرد، نزدیک بود رهبر ارشد گروه تروریستی داعش در حمله موشکی ایران به شرق سوریه کشته شود.

روحانی تاکنون منتظر تعیین تکلیف تفکیک وزارتخانه‌ها بود/ رئیس‌جمهور براساس ساختار کنونی وزرا را معرفی می‌کند

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تاکید کرد: اکنون که در مجلس شورای اسلامی تعیین تکلیف وزارتخانه‌ها مشخص شده است، براساس ساختار کنونی دولت، رئیس‌جمهور در فرصت قانونی باقیمانده وزرای امور اقتصادی و دارایی و همچنین تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به پارلمان معرفی می‌کند.

آخرین وضعیت استیضاح‌ وزرا/ روحانی می‌تواند مانع تحقق استراتژی از نصاب افتادن کابینه شود

یک عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به آخرین وضعیت استیضاح وزرای صمت، راه، آموزش و پروش و کشور، از جمع‌آوری امضاء برای استیضاح وزیر اطلاعات خبر داد و با بیان این‌که رییس‌جمهور باید با معرفی گزینه‌های جایگزین وزرای کار و اقتصاد، مانع از به خطر افتادن حدنصاب کابینه و تحقق استراتژی احتمالی اصولگرایان در این خصوص شود و در عین حال گفت: آقای روحانی اخیراً پیغام داده که فعلاً استیضاح‌ها به جریان نیفتد تا راساً دولت را ترمیم کند که در صورتی که صحت، باید ظرف امروز و فردا اتفاقاتی بیفتد.

نشست مشترک کمیسیون فرهنگی مجلس و سازمان برنامه و بودجه برگزار می‌شود

نشست مشترک کمیسیون فرهنگی و سازمان برنامه و بودجه برای هم افزائی اعتبارات فرهنگی با حضور مسوولان دستگاه های ذیربط در محل سازمان برنامه و بودجه روز دوشنبه برگزار خواهد شد.

«گاز» و سیاست «دلارزدایی»، ایران و روسیه را به هم نزدیک‌تر کرده است

معاون وزیر نفت ایران گفت: آمریکا تحریم‌هایی را علیه ما اعمال کرده اما با این وجود ارزش روبل روسیه، لیر ترکیه و حتی ریال ایران در برابر دلار افزایش یافته است.

پاسخ ظریف به سوالی درباره احتمال مذاکره با آمریکا؛ در سیاست، «هرگز» وجود ندارد

وزیر خارجه کشورمان در مورد اینکه آیا با ترامپ یا اعضای دولت او دیدار خواهد کرد یا نه گفت: در سیاست ، هرگز نباید گفت «هرگز». اما من معتقدم که نیاز به تغییرات جدی در این دولت وجود دارد.

دستورات ویژه جهانگیری به استانداران گیلان و مازندران/ تاکید بر آماده‌باش نیرو‌های امدادی و استفاده از کلیه ظرفیت‌ها برای مدیریت بحران

معاون اول رییس‌جمهور بر بسیج همگانی و بکارگیری همه امکانات و نیرو‌های ستاد مدیریت بحران در استان‌های مازندران و گیلان به منظور کمک‌رسانی و جلوگیری از بروز خسارت به زیرساخت‌ها و شبکه خدمات شهری تاکید کرد.

پیش‌نویس اصلاح قانون انتخابات مجلس در کمیسیون شوراها بررسی می‌شود

ادامه بررسی پیش نویس اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضـــور نمایندگان شورای نگهبان، وزارت کشور، وزارت اطلاعات، معاونت قوانین و مرکز پژوهش‌های مجلس در دستور کار کمیسیون شوراها قرار دارد.

طرح اصلاح موادی از قانون شوراهای حل اختلاف روی میز اعضای کمیسیون حقوقی

طرح لغو احکام و مجوزهای ناظر به استثنای وزارتخانه‌ها، مؤسسات و سازمان‌های مستلزم ذکر یا تصریح نام، از شمول قوانین و مقررات عمومی و طرح اصلاح موادی از قانون شوراهای حل اختلاف در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس بررسی خواهد شد.

حجتی در کمیسیون کشاورزی به سوالات نمایندگان پاسخ می‌دهد

وزیر کشاورزی، آب و منابع طبیعی برای پاسخگویی به سوالات تعدادی از نمایندگان در کمیسیون کشاورزی مجلس می‌رود.

افشانی از عملکرد ۴ ماهه شهرداری تهران گزارش می‌دهد

استیضاح وزیر راه و شهرسازی فردا در کمیسیون عمران مجلس بررسی خواهد شد.

تکرار ادعای میانجی‌گری مسکو میان ایران و رژیم صهیونیستی در یک رسانه روسی

هفته گذشته یک رسانه عربی مدعی شد میانجی‌گری مسکو میان تهران و تل آویو در سوریه شد. اسپوتنیک امروز ادعای الشرق الاوسط را تکرار کرد.

دستگیری و استرداد مدیر عامل متواری «سکه ثامن» به کشور

جانشین رئیس پلیس بین الملل ناجا از دستگیری و استرداد مدیر عامل متواری "سکه ثامن" به کشور خبر داد.

شریعتمداری برای تصدی وزارت کار به مجلس معرفی می‌شود/ دژپسند کاندیدای تصدی وزارت اقتصاد

دبیرکل حزب اسلامی کار از معرفی محمد شریعتمداری به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس شورای اسلامی خبر داد.

سیاست‌های هماهنگی در عرضه کالا و مقابله با احتکار تصویب شد

شورای عالی هماهنگی اقتصادی سیاست‌های لازم برای هماهنگی در عرضه کالا و مقابله با احتکار و اختفا کالاها را تصویب کرد.

جریمه ۵ و نیم میلیون دلاری بزرگترین بانک آمریکا به جرم نقض تحریم‌های ایران

دفتر دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا با انتشار بیانیه ای از جریمه ۵ میلیون دلاری بزرگترین بانک آمریکا به جرم نقض قانون تحریمهای ایران و کوبا خبر داد.

طرح یک فوریتی اصلاح قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور بررسی می‌شود

فردا یکشنبه طرح یک فوریتی اصلاح قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور با حضور مسوولان و کارشناسان بررسی خواهد شد.

ظریف و معاونان وزارت خارجه به کمیسیون امنیت ملی می‌روند

نشست با وزیر امور خارجه و معاونان وی با موضوع بررسی آخرین اخبار و تحولات بین‌المللی در دستور کار روز سه‌شنبه کمیسیون امنیت ملی قرار دارد.

مشکلات کامیون‌دارن در کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح می‌شود/ بررسی جزئیات بسته‌های حمایتی دولت

ادامه بررسی نحوه رسیدگی به وضعیت معیشتی دهک‌های پایین جامع و تکالیف مشترک بین سازمان‌های حمایتی در دستور کار کمیسیون اجتماعی محلس قرار دارد.

FATF و CFT براساس آیین‌نامه مجلس مسیر قانونی خود را طی می‌کند/برخی از نمایندگان صیانت از قانون را جناحی می‌بینند

یک نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: لوایح چهارگانه مسیر قانونی خود را طی می‌کنند و برخی افراد با ایجاد تنش و وحشت و مبادرت به تهدید نمی‌توانند مسیر را متوقف یا منحرف کنند.

باید از کمپانی‌های اروپایی در برابر تحریم‌های آمریکا علیه ایران دفاع کنیم

رییس کمیسیون اروپا از شراکت اروپا در توافق تاریخی هسته ای با ایران دفاع کرد و گفت: اروپایی‌ها باید به قولشان پایبند بمانند و به این دلیل که دیگران به قولشان پایبند نمانده اند، روششان را تغییر ندهند.

آمریکا در حال بررسی معافیت برخی کشورها از تحریم‌های نفتی ایران است

منابع آگاه هندی از برنامه واردات ۹ میلیون بشکه نفت از ایران در ماه نوامبر و همزمان با شروع تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران خبر دادند. در همین راستا یک مقام دولت آمریکا از بررسی اعطای معافیت به برخی کشورها خبر داد.

نشست اعضای کمیسیون اصل نود با حضور لاریجانی برگزار می‌شود

نشست اعضا ثابت کمیسیون اصل نود مجلس با رئیس مجلس شورای اسلامی فردا برگزار خواهد شد.

بررسی تقاضای تعدادی از نمایندگان درباره تحقیق و تفحص از عملکرد بانک‌های دولتی و خصوصی

بررسی تقاضای تعدادی از نمایندگان در خصوص تحقیق و تفحص از عملکرد بانکهای دولتی و خصوصی و نحوه برخورد با تخلفات و نحوه تخصیص وامهای کلان در دستور کار روز دوشنبه کمیسیون اقتصادی در این هفته قرار دارد.

از بررسی تقاضای استیضاح شریعتمداری تا حضور زنگنه، آخوندی و آذری جهرمی در کمیسیون صنایع

این هفته تقاضای استیضاح وزیر صنعت و معدن در کمیسیون صنایع و معادن بررسی خواهد شد. همچنین سه‌تن از وزیران دولت هم برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان در این کمیسیون حاضر خواهند شد.

 

برچسب‌ها:

نظر شما