شناسهٔ خبر: 28553603 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

حجت الاسلام ناصری:

ضرورت برنامه ریزی برای اوقات فراغت جوانان/ با خدا بودن بالاترین افتخار و سعادت است

امام جمعه بهبهان، با اشاره به اینکه امام سجاد (ع) در صحیفه سجادیه، به یاد خدا بودن را بالاترین افتخار و سعادت می داند، اظهار داشت: باید برای اوقات فراغت جوانان و نوجوانان فکر و چاره اندیشی کرد و برای آنها برنامه ریزی درست داشته باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، حجت الاسلام سید قدرت الله ناصری، امام جمعه بهبهان، در مراسم «در محضر صحیفه سجادیه» که به میزبانی این شهرستان برگزار شد، گفت: در دوران امام سجاد (ع)، حکومت بنی امیه شرایط بدی را به وجود آورده بودند و اجازه هیچ گونه فعالیت دینی، مذهبی، سیاسی، و اجتماعی را به کسی نمی دادند.

 

وی با بیان اینکه امام سجاد (ع) تواسنت به سه روش به تبلیغ دین و نشر معارف اسلامی بپردازد، افزود: اولین روش سنت عزاداری برای اباعبدالحسین (ع) بود و که یک حلقه تبلیغاتی قی به شمار می رفت و در هر کجایی که فرصتی پیش می آمد به اندک بهانه ای برای پدر بزرگوارش گریه و عزاداری می کرد.

 

حجت الاسلام ناصری، اضافه کرد: دومین روش خریداری بردگان و خدمتگزاران از بازار بود که به آنها در خانه معارف مختلف اسلامی را  آموزش می داد و بعد از تربیت آنها را آزاد می کرد تا معارف قرآن را در بین مردم منتشر کنند.

 

وی تصریح کرد: سومین روش زبان دعا بود و آن حضرت با زبان دعا همه حقایق و معارف بلند قرآنی و معرفتی، راه های خداشناسی و تهذیب نفس، راه و روش برخورد با دوستان، مسائل مختلف سیاسی و اجتماعی و ... را برای مردم بیان و آنها را راهنمایی می کرد.

 

وی عنوان کرد: دعاهای امام سجاد (ع) توسط فرزندش امام محمد باقر (ع) و برادرش زید بن علی بن حسین نگارش شد و زید قبل از شهادت کتاب را به دست فرزندش یحیی بن زید سپرد و ایشان نیز قبل از شهادت صحیفه سجادیه را به دست متوکل می دهد و در نهایت وی کتاب به دست امام محمدصادق (ع) می رساند.

 

امام جمعه بهبهان، با اشاره به اینکه امام سجاد (ع) در صحیفه سجادیه، به یاد خدا بودن را بالاترین افتخار و سعادت می داند، اظهار کرد: هر کس خدا را عبادت کند از دست شیطان و نفس عماره رها و با شکر نعمت روزی او روز افزون می شود.

 

وی اذعان داشت: بنی امیه می خواست نام پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) از زبان ها بیفتد و از خاطره ها محور شود ولی امام سجاد (ع) با ذکر «صلوات بر محمد و آل محمد» در ابتدای هر دعا کاری می کند که نام پیامبر و اهل بیت (ع) در اذهان باقی بماند.

 

وی ادامه داد: امام سجاد (ع) در صحیفه سجادیه دعا می کند که در زمان اوقات فراغت به سلامت بیرون بیاییم طوری که مامورینی که که بر ما موکلند که اعمال زشت ما را بنویسند، ناامید و مایوس برگردند و برعکس موکلینی که مامور کارهای خوب ما هستند با دست پر به نزد خداوند بروند.

 

حجت الاسلام ناصری، تاکید کرد: این امر نشان از اهمیت اوقات فراغت می دهد از این رو باید برای اوقات فراغت جوانان و نوجوانان فکر و چاره اندیشی کرد و بتوانیم با برنامه های درست فرهنگی، آموزشی و برنامه های مختلف ورزشی و جذاب و متنوع اوقات فراغت آنها را پر کنیم.

 

وی عمر را سرمایه انسان دانست و با اشاره به اینکه انسان باید از اوقات فراغت به خوبی استفاده کند و طوری رفتار نکند که پشیمانی به بار آورد، ابراز کرد: باید بتواینم اوقات فراغت خود را در جهت تعالی روحی و معنوی و اخلاقی صرف کنیم.

 

نظر شما