شناسهٔ خبر: 28494436 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

آناج گزارش می‌دهد؛

سرگذشت تراکتور کهکشانی تا خان هشتم/ سوال بزرگ: تقوی جانشین توشاک می‌شود؟!

تراکتورسازی سرگذشتی تلخ و شیرین تا هفته هشتم فصل جاری لیگ برتر فوتبال داشته است.

صاحب‌خبر -

گروه ورزشی آناج: تراکتورسازی در این فصل تغییرات زیادی داشته که مهمترین آنها ار نظر ساختاری بوده و در این راستا، مالکیت این باشگاه بزرگ مردمی به محمدرضا زنوزی مطلق سرمایه‌دار متمول آذربایجانی که سابقه باشگاه‌داری را سال‌ها در گسترش فولاد تجربه کرده، رسید. 

در ادامه استخدام مربی نامدار فوتبال جهان، خرید ستارگان تیم ملی فوتبال کشورمان و همچنین بازیکنان باکیفیت خارجی موجب شد تا رسانه‌ها لقب کهکشانی را به تراکتور خصوصی بدهند و آنها در قد و قواره یک مدعی وارد لیگ هجدهم شدند.

برخلاف انتظارات، فصل برای تراکتورسازی خوب شروع نشد و سرخ‌پوشان فوتبال آذربایجان در دو بازی ابتدایی برابر رقبای تازه‌ لیگ برتری شده به تقسیم امتیاز رضایت دادند که در دومین بازی سرمربی این تیم هم اعتراف کرد که تیمش شانس آورد با امتیاز از زمین خارج شد.

این عملکرد ضعیف در هفته سوم تکمیل شد و تیم محبوب پرشورها در بازی‌ای سنتی برابر استقلال درحالی که از ستارگان ملی‌پوش خود هم رونمایی کرده بود، 3 گل را با اشتباهات فردی تقدیم میزبانش نمود تا اولین و آخرین شکست خود در فصل جاری لیگ برتر را متحمل شود.



 

بعد از این باخت سنگین انتقادها از تیم توشاک آغاز شد اما بلافاصله برتری خانگی مقابل سایپا در یک روز باشکوه که هواداران تراکتور با ورزشگاه آشتی کرده بودند، از شدت آنها کاسته و به عبارتی دیگر تراکتور را از مسیر ناهموار خارج و در جاده هموار قرار داد.

ایستگاه پنجم و تساوی در خانه تیم مدعی سپاهان در روزی که تراکتوری‌ها یکی از بهترین بازی‌های فصل خود را به نمایش گذاشتند، این روند امیدوارانه را تداوم بخشید منتقدان را که این تیم را با استیل آذین مقایسه می‌کردند، برای مدت کوتاهی ساکت کرد.

بازی هفته ششم در دربی تبریز هم به کام سرخ‌پوشان تمام شد و آنها همشهری خود ماشین‌سازیِ سخت‌کوش را هم از سر راه خود برداشتند تا به صدر جدول نزدیک‌تر شوند و در چنین شرایطی دیگر همه به این تیم به عنوان یک مدعی می‌نگریستند.

اما استارت جام حذفی سرآغاز بحرانی بزرگ برای تراکتور بود جایی که آنها در زمین صنعت نفت با وجود اینکه تا آخرین لحظات 3 بر یک پیش بودند، این برتری را از دست داده و درنهایت در ضربات پنالتی مغلوب شدند تا وداع زودهنگام و ناباورانه‌ای داشته باشند.



 

این شکست تبعات سنگینی برای تراکتورسازان داشت و علاوه بر از دست رفتن یک جام از دو جام ممکن، بازیکنان به خیانت متهم شده و حاشیه‌ها علیه این تیم به اوج خود رسید که در ادامه به دنبال عدم حضور توشاک در تمرین ریکاوری، رسانه‌ها از اخراج پیرمرد ولزی خبر دادند.

این خبر ابتدا از سوی مسئولان باشگاه تکذیب شد اما دیری نپایید که سرمربی سرشناس و پرآروازه چمدان‌های خود را با هدف ترک تبریز بسته و راهی فرودگاه شد تا خیلی زود در فوتبال کشورمان عطای کارش را به لقایش ببخشد.

این درحالی بود که تیم توشاک بازی بسیار خوبی را در برابر صنعت نفت به نمایش گذاشت و از سویی توانسته بود در لیگ برتر به یک هماهنگی نسبی رسیده و در 3 بازی آخر خود به 2 برد و یک مساوی دست یابد که کارنامه‌ای رضایت‌بخش بود.

با وجود اینکه رسانه‌ها روی اخراج توشاک به فرمان مدیریت زودرنج و بی‌طاقت! مالک این باشگاه اصرار می‌ورزیدند، تراکتوری‌ها با یک بیانیه قائله را فیصله داده و محمد تقوی را که به تازگی به عنوان دستیار اول به کادر فنی این تیم اضافه شده بود، به عنوان سرمربی موقت معرفی کردند.



 

تراکتور پساتوشاک در اولین آزمون خود باید در جدالی حساس و سرنوشت‌ساز به مصاف پدیده صدرنشین مسابقات می‌رفت که این تیم با یک بازی محتاطانه توانست ترمز حریف صدر جدولی را کشیده و با یک امتیاز به تبریز بازگردد.

چند روز بعد بود که علیرضا اسدی مدیرعامل این باشگاه برای اولین بار در نشست خبری رودرروی خبرنگاران قرار گرفت و در این جلسه پالس‌هایی داد که حاکی از ادامه فعالیت تقوی به عنوان سکان‌دار اصلی تیم بود.

این کدها به فاصله دو روز در بازی با استقلال خوزستان با حضور تقوی در ورزشگاه با شال تراکتور نمایان و حضور وی در راس کادر فنی شکل رسمی‌تری به خود گرفت؛ دیداری که سرخ‌پوشان حریف نگون‌بخت خود را گلباران و بهترین پیروزی تاریخ خود و لیگ هجدهم را ثبت کردند.

حالا بعد از این دیدار که تراکتور مدعی جدی قهرمانی شده است، زمزمه‌های جانشینی قطعی تقوی به جای توشاک بیشتر از قبل به گوش می‌رسد و باید دید که مسئولان این باشگاه در تعطیلات 20 روزه لیگ چه تصمیمی را برای سکان هدایت تیمشان اتخاذ خواهند کرد؟

انتهای پیام/

نظر شما