شناسهٔ خبر: 284623 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس نگهداری و تعمیرات پالایشگاه اصفهان:

تعمیرات اساسی در۲۴ واحد عملیاتی پالایشگاه اصفهان به صورت همزمان یا جداگانه در دستور کار است

تعمیرات اساسی واحدهای تبدیل كاتالیستی,تقطیر، گاز مایع و غلظت شكن شماره دو شركت پالایش نفت اصفهان، كه ازاول خردادماه با قطع خوراك شروع گردیده بود، در دوم تیرماه ماه با دریافت خوراك وقرار گرفتن در سرویس محصول پایان یافت ودر كمترین زمان ممكن در مدار قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

رئیس نگهداری و تعمیرات شركت پالایش نفت اصفهان گفت: پیش بینی این شركت برای انجام تعمیرات اساسی معادل۳۷ روز اعلام گردیده بود كه با استفاده حداكثری از زمانهای روز و شب و مدیریت ویژه و همت و تلاش بی وقفه كاركنان قسمت های مختلف، انجام تعمیرات اساسی، به مدت۴ روز نسبت به زمان پیش بینی شده كاهش یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان،ناصر خیری ادامه داد: انجام كارها با توجه به حجم بالا می توانست در افزایش مدت زمان تعمیرات، تأثیر بسزائی داشته باشد، این در حالی است كه با تلاش های انجام شده زمان راه اندازی واحد، قبل از زمان پیش بینی اتفاق افتاد.

وی همچنین گفت: در زمان تعمیرات اساسی بیش از۱۳۰۰ مورد دستور كار بازرسی فنی روی ادوات مختلف،۱۵۲۷ مورد دستور كار تعمیراتی و ۱۲۵ مورد پروژه مهندسی عمومی مربوطه انجام گردید.

خیری گفت: ‌ كلیه پرسنل داخلی و پیمانكاری درگیر در تعمیرات اساسی، قبل از آغاز به كار تعمیرات، دوره آموزشی ایمنی را زیر نظر اداره HSE پالایشگاه اصفهان گذرانده‌ بودند. بدین سبب خوشبختانه شاهد بروز هیچ نوع حادثه‌ای نبودیم , زیرا اولویت اول مسئولان اجرایی این پالایشگاه ایمنی و برنامه‌ریزی تعریف شده است.

وی با تأكید بر برون‌سپاری در تعمیرات اساسی، بیان داشت: در این راستا شركت پالایش نفت اصفهان برای فعالیت‌های مهندسی و بهره‌برداری از نیروهای داخلی بهره برد و انجام اكثر كارهای تعمیراتی و دیگر امور را توسط نیروهای خارج از سازمان صورت داد. برای مثال در حین تعمیرات اساسی علاوه بر مجموعه نیروی رسمی و پیمانكاران داخلی تعمیرات پالایشگاه، از حدود ۷۵۰ نفر نیروی فنی خارج سازمانی در جهت محقق ساختن اهداف تعریف شده بهره بردیم.

رئیس نگهداری و تعمیرات پالایشگاه اصفهان با اشاره به اینكه برنامه انجام تعمیرات اساسی روی این واحدها با در نظر گرفتن كلیه شرایط عملیاتی، در فواصل زمانی۵/۳ ساله پیش بینی می گردد، تصریح كرد: هم اكنون شركت پالایش نفت اصفهان ۲۴ واحد عملیاتی دارد، كه تعمیرات اساسی هر یك از واحدها، بر اساس برنامه زمان‌بندی، به صورت جداگانه یا همزمان انجام می شود.

وی در ارتباط با واحد های تبدیل كاتالیستی اظهار داشت: واحدتبدیل كاتالیستی یا «كاتالیتیك ریفورمر» با دریافت حدود ۲۲۵۰۰ بشكه در روز وظیفه تولید گاز هیدروژن، گاز مایع و بنزین مرغوب با درجه اكتان (آرام سوزی) بالا برای موتورهای بنزینی را بر عهده دارد.

خیری همچنین واحدهای تقطیر و گاز مایع را بسیار با اهمیت خواند و اظهار داشت:خوراك واحد تقطیر شماره دو این شركت، به طور متوسط روزانه ۱۴۰ هزار بشكه است كه تولیدات آن گاز مایع، بنزین سبك، بنزین خام، گازوئیل سبك و سنگین و خوراك واحدهای آیزوماكس، شركت نفت سپاهان و شركت نفت جی است و واحد گاز مایع شماره دو نیز با دریافت خوراك ۱۲۰۰۰بشكه در روز، گاز مایع تولید می نماید.

نظر شما