شناسهٔ خبر: 28387518 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

در خطبه های این هفته نماز جمعه استان کرمان عنوان شد؛

منابع عمومی جامعه نباید در رانت بعضی ها باشد/پای نظام، انقلاب و آرمان هایمان ایستاده ایم

آیین نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته نیز با حضور گسترده مردم مومن و انقلابی دیار کریمان در نقاط مختلف استان کرمان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از   راه آرمان؛ آیین نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته نیز با حضور گسترده مردم مومن و انقلابی دیار کریمان در نقاط مختلف استان کرمان برگزار شد که مشروح خطبه ها را در زیر می خوانید:

امام جمعه کرمان:منابع عمومی جامعه نباید در رانت بعضی ها باشد/بخش عظیمی از بدهی افراد به بانک‌،متعلق به افراد بانفوذ در جامعه است

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان ظهر امروز در جمعه مردم و مسئولین شهر کرمان در محل مصلی امام علی(ع) گفت: یکی از دلایل وقوع حادثه عظیم کربلا زمامداران و حکومت بود و گروهی بر این عقیده هستند که اگر بخواهیم حکومت دینی در جامعه برقرار باشد صرف آنکه حاکم مسلمان‌زاده باشد، کفایت می‌کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه صرف اینکه حاکم اسلام مسلمان باشد کفایت نمی‌کند، عنوان کرد: آنچه در کربلا اتفاق افتاد نیز به همین دلیل بود که حاکم زمان ادعای مسلمانی داشت اما بویی از اسلام نبرده بود.

امام جمعه شهر کرمان ادامه داد:گروهی از زمامداران هستند که مسلمانان بوده و به احکام اسلامی نیز مقید هستند اما با رسیدن به حکومت معتقد نیستند که احکام اسلامی در جامعه ساری و جاری شود.

وی افزود:گروهی دیگر از زمامداران هستند که مسلمان هستند و در زندگی شخصی و اجتماعی معتقد بر جاری شدن احکام اسلامی در جامعه هستند که این نوع زمامداری مورد تاکید اسلام اسلام ناب است.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی تصریح کرد: در زمان امام حسین(ع) افرادی حاکم بر مسلمین شدند که خدامحور نبودند، خدا می‌گفتند اما خداجو نبودند و تفکرات شیطانی بر آنها حاکم بود و فساد را علنی انجام می‌دادند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با تأکید بر اینکه رفتار امام حسین(ع) کاملا سیاسی اجتماعی بود و با یک حکومت طاغوتی به ظاهر اسلامی مقابله کرد، ادامه داد:رضاخان نیز همین‌گونه بود و با تظاهر به اسلام به حکومت رسید و بعد از آن با برگزاری روضه‌های امام حسین(ع) مخالفت و آنها را ممنوع کرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه  نمی‌شود ادعای اسلامی بودن داشته باشیم اما در اقتصاد اسلامی رفتار نکنیم، گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید اموال یکدیگر را به باطل نخورید و در داد و ستدها مراقبت کنید نشان از تاکید اسلام بر اقتصاد اسلامی در جامعه است و انبیای الهی نیز بر آن تاکید داشتند.

وی افزود:رشوه مورد تنفر در اسلام است تا مالی از راه غیرمشروع به دست مسلمان نیفتد و خداوند رشوه دهنده و رشوه گیرنده و کسی که واسطه این رشوه می‌شود را مورد لعن قرار داده است.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی تأکید کرد: منابع عمومی جامعه نباید در رانت بعضی‌ها باشد و شک نکنید که هر افقی از عدالت که طلوع کند فقر از جامعه کمتر می‌شود.

امام جمعه کرمان  با تأکید بر اینکه اگر اقتصاد اسلامی در جامعه حکم‌فرما باشد شاهد تبعیض، نفوذ و رانت نخواهیم بود، ابراز کرد: بخش عظیمی از بدهی که افراد به بانک‌ها دارند متعلق به افراد بانفوذ در جامعه است و این افراد از رانت‌های خاص استفاده کردند و امروز بدهی خود را پس نمی‌دهند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان اینکه دفاع مقدس انقلاب اسلامی را بیمه کرد و دشمن هنوز از این رشادت رزمندگان اسلام هراسان است، عنوان کرد: حادثه تروریستی مراسم رژه اهواز با حمایت استکبار جهانی اتفاق افتاد و اقدامی رذیلانه بود که در آن تعدادی مردم بی‌گناه به شهادت رسیدند در حالی که ادعای حقوق بشری دارند.

این مقام مسئول ادامه داد:نوع پوشش خبری شبکه‌های غربی و عربستانی نشان داد که حامی این اقدام تروریستی بوده و آنها می‌خواهند جنگ را به داخل کشور بکشانند و  قطعا این اقدام تروریستی بدون جواب نخواهند ماند.

وی با بیان اینکه  جمهوری اسلامی جوابی پشیمان کننده به آنها خواهد داد، ابراز کرد:در روزهای اخیر در سازمان ملل سخنان رئیس جمهور آمریکا و ایران را شنیدیم ؛ ترامپ که خودش را رئیس جمهور دنیا می‌داند مورد تمسخر دنیا قرار گرفت و امروز دنیا حق را می‌شناسد.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی در پایان خاطر نشان کرد: این روزها کاروان اسرای کربلا به امامت امام سجاد(ع) و راهبری زینب کبری(س) شهر به شهر می‌گذرد؛عامل موفقیت این کاروان آن است که جریان عاشورا را جهانی کرده و منزل به منزل واقعه عاشورا را تبیین کردند.

امام جمعه ریگان:برجسته سازی مشکلات مردم از برنامه های دشمن است

حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی در خطبه های این هفته نماز جمعه ریگان با بیان اینکه در چهل سالگی انقلاب هستیم ،اظهار داشت:امروز در دستور کار دشمنان ما این مقوله قرار گرفته است که اگر نظام جمهوری اسلامی از چله بگذرد تبدیل خواهد شد به یک ابرقدرت و هرگز نمی توانیم او را شکست دهیم.

امام جمعه ریگان با اشاره به اینکه عاشورای امسال پر رنگ تر و پر رونق تر از سالهای قبل برگزار شد،ادامه داد:عاشورا و اربعین ضامن حفظ و بقای نظام جمهوری اسلامی است، نهضتی که امام راحل بنیانگذار اون بود و ازنهضت حسینی الگوبرداری شد.

وی افزود:امریکا طی ۱۷ سال گذشته ۷هزار میلیارد دلار در منطقه غرب آسیا هزینه کرده است برای براندازی نظام جمهوری ایران و تا کنون شکست خورده است.

خطیب جمعه ریگان تصریح داشت:افغانستان و عراق را اشغال کرد تا به ایران برسد، جنگ لبنان و غزه را راه انداخت تا به ایران تسلط پیدا کند، در سوریه و عراق بحران افرید تا بر ایران تسلط پیدا کند، داعش را خلق کردند تا جنگ های نیابتی را راه اندازی کنند و بتوانند در منطقه حضور و تسلط پیدا کنند و نظام جمهوری اسلامی را به انزوا و شکست بکشانند که نتوانستند، طراحی ترورها و انفجارها را در دستور کار قرار دادند و شهدای هسته ای را از ما گرفتند تا ما تسلیم شویم که نشدیم.

رنجبر ماهانی عنوان داشت:دشمن بداند ایران اسلامی پر است از شهید حججی ها و محمدطاهاها، این از خواری و ضعف دشمن است که با کودک چهارساله بدون سلاح بجنگند ملت ایران با این ترورها و صحنه ها ذره ای ترس و وحشت ندارد ما مرد دفاع مقدسیم ما مرد جنگ نبرد و جنگیم مکتب ما عاشوراست رهبر ما روح الله است .

وی با اشاره به اینکه در جنگ ۸ ساله ۸۰ کشور را آمریکا علیه نظام جمهوری اسلامی بسیج کرد،ادامه داد:آمریکا زمانی که ما نه قدرت دفاعی داشتیم و نه پشتوانه اقتصادی داشتیم و نه دوست و حامی در کشورهای منطقه داشتیم ،آمریکا هیچ غلطی نکرد اما امروز حتی در خواب هم نمی توانند ما را به زانو در بیاورند،یکی از برنامه های دشمن سیاه نمایی از نظام و برجسته سازی مشکلات مردم و تطهیر چهره پهلوی خائن است.

وی بیان داشت: کسانی که پشت کردند به نظام و انقلاب ما و دهن کجی کردند و رقاصه ها و خواننده هایی که از نظام ما فاصله گرفتند ما باید به اینها سیلی محکمی بزنیم نه اینکه آنها را در فضای مجازی بزک کنیم و بزرگ جلوه دهیم.

خطیب جمعه ریگان گفت:این از ترفندهای دشمن است ما قبول داریم تورم و گرانی را ، ما قبول داریم که رفع کامل مطلق فقر نشده و فاصله ها داریم ،قبول داریم که سوء مدیریت هاست و باید با مفسدان اقتصادی مبارزه شود اما این نواقص مارا از هدف اصلی خود نباید باز دارد،ما ظرفیت های زیادی داریم که باید از آنها استفاده کنیم در طول چهل سال انقلاب ما در همه زمینه ها پیشرفت داشته ایم .

وی افزود: نگاهی به همین شهرستان بیندازید که چهل سال پیش چه بوده و الان چه پیشرفتی داشته است،اگر ما بخواهیم به دشمن ضربه بزنیم و اگر بخواهیم دشمن به ما ضربه نزند باید تمام راه های نفوذ دشمن را شناسایی و مسدود کنیم .

این مقام مسئول در پایان عنوان داشت:بازدید بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی از دانشگاه ها و مصاحبه با استادان ما که چندین مرتبه در طول برجام انجام شده است و دولت هم با تکذیب این اخبار سعی در مخفی نگه داشتن آن دارد، این بازدیدهای بی رویه تکمیل پازل اطلاعاتی دشمن و زمینه ی ترور دانشمندان ما را فراهم و جلو پیشرفت حوزه دانش هسته ای را خواهد گرفت. امیدواریم که دولت محترم جلوی این بازرسی ها و بازدید های بی رویه را بگیرد تا خدایی نکرده دچار مشکلات امنیتی نشویم.

امام جمعه عنبرآباد:نتیجه مجمع عمومی سازمان ملل تحقیر سیاست های رییس جمهور آمریکا بود

جت الاسلام والمسلمین رضا سالاری امام جمعه شهرستان عنبرآباد در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه به تقوای الهی گفت: تقوا ثمره شرافت و انسانیت است.

وی  ابراز داشت: ظهور امام زمان(عج) شعار دادنی و نشستنی نیست بلکه باید بلند شد و تحرک داشت تا موانع ظهور برطرف شود که یکی از مهمترین راهکارهای ظهور جریان عاشورا است.

حجت الاسلا سالاری  گفت: با کنار گذاشتن منیّت ها که سد و مانع ظهور است، واژگان تربیتی همچون؛ ایثار، صبر، شجاعت، وفا، امانت داری و... جایگزین آن می شود.

امام جمعه عنبرآباد با توجه به ضرورت یاری امام عصر (عج) عنوان کرد: امام زمان(عج) عوام بیدار و خواص هوشیار می خواهد که اگر کربلا چنین می شد هیچگاه امام حسین(ع) سر بریده نمی شد.

وی با اشاره به ایام اسارت اهلبیت اباعبدالله(ع) گفت: همانگونه که اسرای کربلا، تهدیدهای دشمن را به فرصت تبدیل کردند ما نیز با تاسی از واقعه کربلا، امروز تهدید دشمنان را باید به فرصت برای پیشرفت همه جانبه تبدیل کنیم.

سالاری  عنوان داشت: حادثه تروریستی اهواز سند مظلومیت انقلاب و رسوایی کاخ سفید را امضا کرد.

سالاری ضمن بزرگداشت هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس اسطوره دفاع، تدبیر، اخلاص، ایستادگی، عزت، مردانگی و... است ، گزینه امروز و فردای ما در برابر دشمنان اسلام و انقلاب، مذاکره نیست بلکه موشک است.

امام جمعه عنبرآباد  مبارزه با آسیب های اجتماعی را از آرمان های دفاع مقدس برشمرد و گفت: محقق ساختن اقتصاد مقاومتی و عبور از این گردنه سخت در قالب پیام هیهات مناالذله که شعار  دفاع مقدس است محقق خواهد شد.

وی با تبریک بازگشایی مدارس گفت: آموزش و پرورش باید در زمینه تعلیم و تربیت کوشا باشد چرا که کار اصلی معلمین، تربیت است.

حجت الاسلام سالاری ضمن گرامیداشت هفته تکریم سالمندان گفت: سالمندان مورد دعای امام زمان (عج) هستند که امید داریم جایگاه سالمندان در جامعه از سوی فرزندان و دیگر افراد، حفظ شود.

وی ابراز داشت: برجستگی خاص نشست عمومی سازمان ملل متحد چند روز پیش، انزوایی آمریکا بود که اساس سیاست خارجی آمریکا از جنگ جهانی اول بر اساس انزواگرایی در قالب قلدرمآبانه بوده و امروز ترامپ این سیاست را دنبال می کند.

سالاری گفت: همه دنیا دیدند که نتیجه مجمع عمومی سازمان ملل، تحقیر سیاست های رییس جمهور آمریکا بود.

امام جمعه عنبرآباد گفت: برای مبارزه با جنگ روانی دشمن که برای ناامید کردن مردم وارد میدان شده، باید مدیریت فضای مجازی در کشور قوی شود.

سالاری ابراز داشت: از صحبت های مسولان مشخص است که امروز ماندن در برجام فایده ای برای کشور ندارد چون برجام برای رفع تحریم ها بود که اگر اروپایی ها نتوانند تحریم ها را کاهش بدهند ما از برجام خارج خواهیم شد و اگر آمریکا بخواهد برگردد باید برای او شرط گذاشته شود.

امام جمعه رودبار جنوب:آمریکا در سازمان ملل تاخت و تاز می کند/امروز اگر دشمنان جمهوری اسلامی ایران یکی بزنند ده تا خواهند خورد

حجت الاسلام والمسلمین عباس گروهی امام جمعه شهرستان رودبار جنوب در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: روز ۳۱ شهریور استارت جنگ را علیه ما زدند و هنوز هم توطئه های استکبارعلیه ما وجود دارد.

وی ادامه داد: امروز اگر دشمنان یکی بزنند ده تا خواهند خورد،امروز جنگ ترکیبی عجیبی بر علیه ما وجود دارد.

امام جمعه شهرستان رودبار جنوب خاطر نشان کرد: آمریکا در سازمان ملل تاخت و تاز می کند،دروغ های رئیس جمهور آمریکا و نسنجیده حرف زدن او باعث خنده حضار در سخنرانی رئیس جمهور آمریکا شد و این نشان از حماقت ترامپ دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عباس گروهی بیان داشت: فقط ۹ کشور با انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس را حمایت کردند و این یعنی انزوای آمریکا.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران سنجیده حرف می زند و در هر جایی که وارد می شود کمک به محرومان عالم است و مسیری را که ما دنبال می کنیم دنیا پسند کرده است.

امام جمعه شهرستان رودبار جنوب تصریح کرد: این مشکلات اقتصادی و جنگ اقتصادی در یک مقطع خاص است و به توفیق الهی این را پشت سر خواهیم گذاشت،مسئولین محترم نظارت خود را بر بازار بیشتر کنند و مردم بزرگوار نیز باید همکاری بیشتری کنند تا مشکلات و التهاب بازار را کمتر کنیم.

امام جمعه رفسنجان:پای نظام، انقلاب و آرمان هایمان ایستاده ایم

حجت السلام رمضانی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر رفسنجان با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوی الهی ، حدود و مقررات و اصلاح ذات البین و با عرض تسلیت ایام حزن عزای اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: اینکه برخی مغازه داران خرید قبل را با قیمت امروز بفروشند این ممنوع، بی انصافی و بی برکتی است ظلم و اجحاف به حق مردم است در این راستا اصناف و بازاریان رعایت کنند و بیشتر توجه شود.

وی با گرامیداشت یاد و نام شهدای حادثه دلخراش اهواز بیان داشت: این حادثه تروریستی که ظالمانه و کور بود دلهای همه مردم ایران و جهان را جریحه دار نمود و تعدادی از هموطنانمان از جمله کودک چهار ساله را به شهادت رساندند؛ این جنایات نمی تواند به این نظام و مردم انقلابی ضربه بزند ما به این دشمنان همچون آمریکا و صهیونیست، سعودی ها و اماراتی ها و برخی کشورهای اروپایی و زباله های آنان در داخل کشور اعلام می کنیم که ما پای نظام، انقلاب و آرمان هایمان ایستاده ایم و تا آخر هم خواهیم ایستاد.

رمضانی پور گفت: مسئولان اطلاعاتی و امنیتی بیشتر هوشمند باشند تا دشمن نتواند به جایی ضربه بزند اجتماعات بزرگی را در پیش داریم هرچند خیلی زحمت می کشند اما یک مقدار هوشمند تر باشند .
وی خاطر نشان کرد: مردم از این اقدامات تروریستی دلسرد نمی شوند که در برنامه ها شرکت نکنند مردم از سوء مدیریت و کم کاری برخی مسئولین ناراحت می شوند غصه می خورند و می گویند چرا وضع موجود را بیان نمی کنید و دفاع نمی کنید ، مردم از غفلت مسئولان نسبت به برخی کارها در سختی قرار گرفته اند.

رمضانی پور تصریح کرد: مسئولان باید پیش بینی لازم داشته باشند از جمله قضیه کامیونداران که بستر فتنه سازی است مسئولان راه و شهرسازی و صنعت و معدن باید پیش بینی لازم میکردند نباید اجازه می دادند کامیونداران تحصن کنند تا کمبود ارزاق و میوه و امثالهم بوجود آید بعد به فکر بیوفتند، این کار غلطی است، نباید اجازه ندهند شوک در جامعه ایجاد شود الان بستر شایعات فراهم است.

امام جمعه رفسنجان از شورای تامین شهرستان که تدابیر خوبی را درباره سوخت رسانی به سایر شهرستانها و اسکورت کامیون های سوخت داشتند قدردانی کرد و گفت: اگر جایی کار خوبی از مدیران و مسئولان صورت گیرد قطعا مردم تشکر می کنند.

وی در ادامه به سفر رئیس جمهور کشورمان به نیوریورک و حضور در مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد و بیان داشت: این حضور ارزشمند بود و سخنرانی ایشان خیلی خوب و راه گشا بود رئیس جمهور آرمان و دیدگاههای ملت و رهبری را بیان کردند در اقع عقلانیت را در مجمع عمومی سازمان ملل به رخ جهانیان کشاندند.

رمضانی پور ادامه داد: ترامپ رئیس جمهور آمریکا سبک مغزی کرد و سران کشورها او را تمسخر کردند و ملعبه قرار گرفت در حالیکه رئیس جمهور کشورمان مورد تشویق و تشکر سران دنیا قرار گرفتند.

خطیب جمعه رفسنجان با گرامیداشت روز آتش نشانی بیان داشت: آتش نشانی ایمن بخشی به جامعه و اطمینان دادن به خانواده ها و شهروندان است، سربازان عرصه اتش نشانی تا سر حد جان تلاش می کنند و سال گذشته شاهد حادثه دلخراش پلاسکو بودیم که سربازان این عرصه به شهادت رسیدند.

وی افزود: شما مردم هم بایستی اهتمام داشته باشید و از مواردی که می تواند خطر ساز باشد و بروز حادثه شود رعایت کنید .

رمضانی پور به برگزاری پیاده روی اربعین اشاره کرد و گفت: کسانی که عاشق و رهرو راه امام حسین(ع) هستند از فرصت پیاده روی اربعین استفاده کنند و امسال تمهیداتی اندیشیده شده که هزینه ویزا زیاد افزایش پیدا نکند،  امام حسین انتظار دارد که شما قدم بگذارید و انبوه عظیم جمعیت تشکیل شود، عراقی ها هم سعی دارند اتوبوس های رایگان در اختیار زائران قرار دهند که در کاهش هزینه ها کمک کنند.

وی به فعالیت موکب خیمه گاه اهل بیت(ع) برای اسکان زائران اربعین حسینی در نجف و کربلا اشاره کرد و گفت: سال گذشته این موکب توانست بیش از دو هزار نفر شبانه اسکان دهد که الویت با رفسجانیها بود امسال هم در بین راه و مسیر نجف و کربلا ایجاد می شود .

خطیب جمعه رفسنجان در پایان به برخی شایعات در خصوص ورشکستگی بانک رسالت اشاره کرد و بیان داشت: شایعات بستر ساز التهاب در جامعه است هم بانک مرکزی شایعه ورشکستگی بانک رسالت را تکذیب کرد و هم دادستان کرمان اقدام کردند برای دستگیری شایعه سازان باید یک جایی جلوی مخلان جامعه گرفته شود.

وی خاطر نشان کرد: مسئولان بانک رسالت نیز خوب مدیریت کردند و زحمت شد برای مردم ؛ بانکها مورد حمایت بانک مرکزی هستند حتی برخی موسات غیرمجاز را هم بانک مرکزی حمایت کرد و سپرده های مردم را دادند.

انتهای پیام/

نظر شما