شناسهٔ خبر: 28360747 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

اخبار کوتاه از فوتبال

صاحب‌خبر -


شفر: تقسیم ۵۰-۵۰ بلیت‌ها کار خوبی بود
سرمربی تیم فوتبال استقلال در نشست خبری پیش از دربی ۸۸ تهران گفت: امیدوارم دراین بازی ورزشگاه پر از تماشاگر باشد چون این برای هر دو تیم خوب است.
وینفرد شفر در نشست خبری پیش از این دیدار اظهار کرد: مدیرعامل باشگاه دیشب درباره مسائل مختلفی از گذشته تا آینده صحبت کردند. صحبت‌های خوبی راجع به آینده باشگاه انجام شد که برای من مهم بود. همه ما مثل خانواده هستیم. او از ما حمایت کرد و ما هم از او حمایت می‌کنیم. تیمی خواهیم ساخت و جوان‌ها باید تلاش کنند که در آینده بازیکنان تیم شوند. در استقلال همه مانند خانواده در کنار هم کار می‌کنند.شفر خاطرنشان کرد: ما بازی با پرسپولیس را آنالیز کردیم و کارهای تاکتیکی آن را مرور کردیم. هر دو بازی الدحیل را بررسی کردیم. خیلی از تیم‌ها پرس می‌کنند که پرسپولیس در دیدار برگشت به خوبی پرس کرد. این مهم است که ۹۰ دقیقه با نظم تاکتیکی بالا بجنگیم و همه بازیکنان توانشان را برای کمک به بازیکنان دیگر بگذارند. ما از آسیا حذف شدیم و باید شجاعانه در دربی بازی کنیم. با حمایت‌های هوادارانمان در ورزشگاه و خارج از ورزشگاه می‌توانیم دربی را ببریم.او افزود: بعد از آخرین تمرین۱۱ نفرم را انتخاب می‌کنم. در یکی، دو پست هنوز تصمیم نهایی‌ام را نگرفته‌ام اما می‌دانم که تمام بازیکنان آماده هستند. نکته آخر اینکه دربی هیجان بزرگی در بیرون و داخل زمین دارد. امیدوارم مانند سال گذشته دربی در بهترین شرایط در ورزشگاه و بیرون از ورزشگاه برگزار شود. باید همیشه به داور احترام گذاشت. اتفاقی که در آبادان برای داور افتاد را دیدید اما همه باید به داور احترام بگذارند. هواداران هم در آرامش از ورزشگاه خارج شوند.شفر ادامه داد: تقسیم بلیت‌های دربی ۱۰-۹۰ نیست و ۵۰-۵۰ است و این بهترین تصمیمی بود که انجام شد. ۱۰-۹۰ اتفاق خوبی نبود. اوایل که اینجا آمده بودم عکسی از دربی دیدم که نصف آبی و نصف قرمز بود و این بسیار جالب بود.
برانکو: اول استقلال بعد السد، قشنگ‌تر از این نمی‌شود
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در نشست خبری پیش از دربی ۸۸ تهران گفت از اینکه جزئی از دربی است افتخار می‌کند. برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پیش از این دیدار اظهار کرد: قشنگ‌تر از این در فوتبال نیست که جزئی از یک دربی بزرگ باشید و بعد هم بخواهید با السد بازی کنید. من می‌خواهم این شادی را به بازیکنانم منتقل کنم تا از بازی لذت ببرند و با نشاط و انگیزه بازی کنند. ما به این خاطر این همه کار می‌کنیم و از بخش‌هایی از زندگی‌مان می‌زنیم. آن چیزی که باعث خوشحالی من است این است که تاکنون با استقلال دربی‌های خوبی بازی کردیم و امیدوارم فردا(امروز) بازی خوبی ارائه دهیم. برانکو در ادامه درباره حضورش در هفت دربی و اینکه دربی‌هایی که او حضور داشته به ندرت به تساوی کشیده شده است، بیان کرد: من باید صحبت‌های شما را اصلاح کنم. من دوست ندارم ببازم و فقط دوست دارم ببرم. البته باخت جزئی از بازی است. تا وقتی من در پرسپولیس هستم، تیمم مقابل هر تیمی از استقلال تا السد برای برد به میدان می‌رود. البته می‌دانم این همیشه شدنی نیست اما این فلسفه پرسپولیس است و هواداران از ما انتظار دارند. ما الان به خاطر هواداران اینجا حضور داریم.برانکو درباره تغییر تاکتیکی تیمش برای این بازی و اینکه آیا با تهاجمی‌ترین ترکیب راهی زمین می‌شود گفت: فردا (امروز)نه می‌خواهیم و نه حق داریم که مصلحت‌اندیشی کنیم. مصلحت‌اندیشی به خودمان ضربه می‌زند. بازیکنانمان با تمام توان در تمرین نشان دادند که انگیزه و شوق بازی دارند. باز هم تکرار می‌کنم که پرسپولیس تهاجمی بازی خواهد کرد اما تمام فازهای بازی را در نظر می‌گیرد. با این حال فلسفه ما بازی تهاجمی و میل به پیروزی است.با این حال باز تکرار می‌کنم، هرگز و هرگز هیچ تیمی نمی‌تواند بگوید که برنده دربی است. دربی بازی‌ای است که ممکن است سرنوشت تیم‌ها را به ناگهان تغییر دهد. ما فردا(امروز) انتظار استقلال با انگیزه‌ای را داریم که شش ملی‌پوش دارد اما ما تنها بشار و بیرانوند را به عنوان ملی‌پوش داریم.
موافقت کی‌روش برای تاخیر ملی‌پوشان استقلال
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با تاخیر در ورود ملی‌پوشان استقلال تهران به اردوی تیم ملی موافقت کرد.برانکو ایوانکوویچ و وینفرد شفر دیروز بعد از حضور در نشست خبری در مورد ‌دربی پایتخت با سعید فتاحی مدیر مسابقات سازمان لیگ نشست‌های جداگانه‌ای در مورد دیدارهای معوقه تیم‌های استقلال و ‌پرسپولیس برگزار کردند. ‌با توجه به حضور پرسپولیس در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا برانکو و فتاحی در مورد برگزاری مسابقه معوقه پرسپولیس در ‌جام حذفی صحبت کردند. ‌ شفر هم در جلسه‌ای با فتاحی در مورد دو بازی معوقه استقلال با نفت مسجدسلیمان در لیگ برتر و جام حذفی صحبت کرد. ‌فتاحی در مورد این جلسات گفت: همواره با باشگاه‌ها در چارچوب مقررات تعامل داشته‌ایم. پرسپولیس ‌اکنون نماینده ایران در آسیاست. زمان مناسبی برای برگزاری دیدار معوقه این تیم تعیین می‌کنیم.  ضمن اینکه با پیگیری‌های ‌انجام شده در نهایت کارلوس کی‌روش موافقت کرد که ملی‌پوشان استقلال دو روز دیرتر به اردوی تیم ملی ملحق شوند. ‌
نشست استیلی در وزارت ورزش درباره تیم امید
مسئولان تیم فوتبال امید ایران در نشستی مشترک با مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت وزارت ورزش ‌و جوانان شرکت کردند. این نشست صبح دیروز در دفتر علی رغبتی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.حمید استیلی مدیر و بهزاد آزاد مدیر اجرایی تیم امید در این نشست ابتدا گزارشی از عملکرد تیم فوتبال امید در رقابت‌های آسیایی جاکارتا ارائه کردند و سپس موضوعات مرتبط با روند آماده‌سازی تیم و برنامه حضور در مرحله مقدماتی بازی‌های المپیک 2020 مورد بررسی قرار گرفت.تیم فوتبال امید ایران برای حضور در نخستین مرحله از بازی‌های انتخابی المپیک 2020 توکیو که فروردین‌ماه سال 1398 برگزار خواهد شد قرار است از 16 مهرماه برنامه‌های آماده‌سازی خود رادنبال کند. بعد از حضور تیم امید در بازی‌های آسیایی تا به امروز اردوی جدیدی تشکیل نشده و با بازگشت کرانچار به ایران قرار است به زودی مرحله جدید تمرینات آغاز شود. حمید استیلی مدیر تیم فوتبال امید درمورد آخرین شرایط تیم امید گفت:در مقطع فعلی اعضای کادر فنی دیدارهای لیگ برتر، لیگ یک و لیگ امیدها را زیر نظر گرفتند و کار خود را با دقت پیش می‌برند. آنها بررسی‌های لازم را انجام می‌دهند تا بهترین‌ها را انتخاب کنند. اقدام دیگری که در این مدت برای تیم امید انجام شده این است که با توجه به در پیش بودن تاریخ فیفادی از طریق فدراسیون در حال رایزنی برای انتخاب حریفان تدارکاتی هستیم. در این مقطع برای ما فرق نمی‌کند به مصاف چه تیمی برویم هر حریفی که برنامه‌اش خالی بود را می‌توانیم انتخاب کنیم تا با انجام بازی دوستانه به اهداف مدنظر برسیم. به دنبال بازی با حریفان قدرتمند هستیم تا بتوانیم نقاط ضعف‌مان را متوجه شویم. با برگزاری بازی‌های دوستانه می‌توانیم خودمان را بهتر از قبل آماده کنیم. وی افزود: ما از 16 تا 24 مهر تاریخ فیفادی را در پیش داریم که در آن زمان بازیکنان همه به اردو می‌آیند و کار با تمامی نفرات دنبال می‌شود. قصد داریم یک هفته زودتر هم اردوی دیگری برگزار کنیم و نفراتی که کمتر دیده شدند را مورد ارزیابی قرار دهیم تا انتخاب دقیقی صورت بگیرد. حتی رضا شکاری و امید نورافکن دو بازیکن لژیونر تیم امید هم با توجه به اینکه اردوی پیش رو در تاریخ فیفادی است در این اردو حضور خواهند داشت. استیلی زمان قرعه‌کشی رقابت‌های انتخابی مقدماتی المپیک را 16 آبان اعلام کرد.

نظر شما