شناسهٔ خبر: 28356975 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

2427 تخلف در واحدهای صنفی و غیر صنفی کردستان کشف شد

سنندج - ایرنا - رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان از شناسایی و کشف 2 هزار و 427 تخلف واحدهای صنفی و غیرصنفی استان خبر داد و گفت: واحدهای متخلف بیش از 20 میلیارد ریال جریمه شدند.

صاحب‌خبر -

فرزاد سردارزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه در نیمه نخست امسال 57 هزار و 585 مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی بازار این استان انجام شد، اظهار داشت: در این مدت 2 هزار و 106 پرونده تخلف برای واحدهای صنفی تشکیل شد.
وی با بیان اینکه در بازرسی های انجام شده 2 هزار و 427 مورد تخلف شناسایی و کشف شد، تاکید کرد: واحدهای متخلف 20 میلیارد و 692 میلیون و 654 هزار و 670 ریال جریمه شدند.
رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: تعداد بازرسی های انجام شده از واحدهای صنفی و غیرصنفی سطح بازار استان در 6 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4 درصد افزایش داشته است.
وی یادآور شد: همچنین تعداد پرونده های تشکیل شده در این مدت 16 درصد، ارزش ریالی پرونده ها 61 درصد و تعداد تخلف های شناسایی شده هم 24 درصد رشد داشته است.
سردارزاده با اعلام اینکه تاکنون برای یک هزار و 279 پرونده تخلفات این واحدها حکم صادر شده است، گفت: بیشترین تخلف مربوط به گران فروشی، عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور است.
وی اضافه کرد: چند شرکت توزیع کالا در استان هم که خودسرانه اقدام به افزایش قیمت کالاها کرده بودند شناسایی و به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.
رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار داشت: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف واحدهای صنفی اعم از کم فروشی، گرانفروشی، عدم درج قیمت، مراتب را از طریق شماره تلفن 124 اطلاع دهند و یا به ادارات تابعه در شهرستان ها و مرکز استان به سازمان صنعت، معدن و تجارت مراجعه و موارد تخلف را گزارش کنند.
حدود 56 هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این 29 هزار واحد در مرکز استان مستقر هستند که حدود سه درصد از این واحدهای صنفی فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای است.
7348/9102

نظر شما