شناسهٔ خبر: 28355338 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سپاه کهگیلویه وبویراحمد 176طرح مشارکتی در دست اجرا دارد

یاسوج -ایرنا- فرمانده سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد گفت: سپاه پاسداران هم اینک 176 طرح محرومیت زدایی با مشارکت مجموعه دولت و دستگاه های مختلف اجرایی در این استان در دست اجرا دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سردار یدالله بوعلی روز چهارشنبه در آیین افتتاح چهار طرح مشارکتی سپاه کهگیلویه وبویراحمد در حوزه سلامت در شهرستان بویراحمد اظهار داشت: بیش از 80 درصد این طرح ها در سال جاری به بهره برداری خواهند رسید.
35 طرح از این تعداد با اعتباری افزون بر 200 میلیارد ریال در هفته دفاع مقدس امسال به بهره برداری رسیده و یا خواهند رسید.
وی تصریح کرد: علاوه بر طرح های محرومیت زدایی و عمرانی در بخش های مختلف افزون بر 300طرح اقتصاد مقاومتی و تولیدی نیز در قالب طرح های کوچک و زودبازده ظرف سه سال گذشته در استان به بهره برداری رسیده است.
سردار بوعلی یادآور شد: افزون بر 56 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی نیز در قالب اجرای این تعداد طرح اقتصاد مقاومتی به متقاضیان پرداخت شده است.
وی گفت: مشارکت و حضور سپاه در کارهای محرومیت زدایی در چندین سطح انجام می شود که اردوهای جهادی در حوزه های گوناگون و مشارکت در ساخت طرح های عمرانی و خدماتی از جمله این اقدام هاست.
سردار بوعلی ادامه داد: هم اینک 152 گروه جهادی در سطح روستاها و مناطق محروم استان مشغول فعالیت و انجام کارهای عمرانی، خدماتی ، فرهنگی و محرومیت زدایی هستند.
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: رویکرد و جهت گیری دستگاه های مختلف اجرایی در طرح های مشارکتی بهترین و مناسب ترین راهبرد در شتاب بخشی و اجرای زودهنگام آنها در شرایطی است که دولت با کمبود و بحران منابع مالی مواجه است.
سردار بوعلی به طرح های عمرانی و سرمایه گذاری توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه در حوزه های مختلف اشاره کرد و گفت: هم اینک پنج دهستان به عنوان محروم ترین مناطق برای اجرای طرح های محرومیت زدایی شناسایی شده اند.
وی تصریح کرد: 37 طرح آبرسانی توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی در سطح این دهستان ها در حال اجراست که 12 طرح آن ظرف هفته جاری و بمناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس به بهره برداری می رسد.
وی همچنین از در دست ساخت بودن 28 باب مسجد در سطح روستاها و مناطق محروم با مشارکت مردم و خیرین خبر داد و گفت: 10 مورد از این مساجد آماده بهره برداری است.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: یکی از رویکردهای اساسی دانشگاه علوم پزشکی استان اجرای طرح های مشارکتی با مجموعه سپاه و سایر دستگاه ها و یا موسسات و افراد خیر به ویژه در مناطق محروم و روستاهاست.
جلال پورانفرد با تقدیر از مشارکت سپاه فتح استان در ساخت پایگاه اورژانس جاده ای دشت روم به عنوان یکی از نیازهای مبرم برای کاهش تصادفات ، گفت: بیشترین شمار تصادفات منجر به فوت در محور یاسوج - دشتروم- بابامیدان اتفاق افتاده است.
وی تصریح کرد: از سال 90 تاکنون افزون بر 2 هزار نفر در این محور مجروح و 65 تن نیز کشته شده که بدون شک ساخت و افزایش تعداد پایگاه های اورژانس جاده ای در کاهش میزان فوتی ها و درمان مجروحان در این محور بیش از پیش احساس می شود.
این پایگاه جاده ای در زمینی به مساحت 150 متر مربع و با اعتباری حدود 2 میلیارد ریال ظرف کمتر از پنج ماه با مشارکت سپاه فتح و دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد ساخته شد.
3016/1662

نظر شما