شناسهٔ خبر: 28353311 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس کانون وکلای دادگستری استان قزوین:

کانون وکلا با تاسی از فرهنگ ایثار در تحقق عدالت گام برمی دارد

قزوین- رئیس کانون وکلای دادگستری استان قزوین گفت: کانون وکلا با الگو قرار دادن فرهنگ ایثار و شهادت از عدالت، قانون پذیری و سلامت اداری و قضایی در جامعه دفاع می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، همایش مدافعان عدالت روز چهارشنبه با حضور حجت الاسلام قدرتی رئیس کل دادگستری استان، حجت الاسلام صادقی دادستان، امیر پیری فرمانده ارشد آجا در استانهای زنجان و قزوین، جمعی از قضات، وکلا و خانواده های آنها در دادگستری قزوین برگزار شد.

محمد نسخه چی در این مراسم با تسلیت شهادت مظلومانه هموطنان در حمله تروریستی اهواز گفت: حمله به کودکان و زنان و شهروندان غیرنظامی و دفاع غیورانه سربازان وطن یادآور حماسه ملی ایران در دوران دفاع مقدس و بزدلی دشمنان است.

وی افزود: هفته دفاع مقدس نیز یادآور جنگی است که توسط تمامی قدرتهای جهانی علیه ایران شکل گرفت و جوانان غیور ما که امروز نمونه هایی از آنها در این مراسم حضور دارند با ایثار و از خود گذشتگی توانستند از کیان کشور دفاع کنند.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان قزوین تصریح کرد: امروز در هفته دفاع مقدس می خواهیم از خالقان حماسه عظیم دفاع مقدس که با صلابت اراده و نور ایمان توانستند خاطره دلاوریها را در تاریخ شکوهمند این دیار به یاد بگذارند تجلیل کنیم.

نسخه چی یادآورشد: تجلیل از ایثارگران و خانواده های آنها تقدیر از فرهنگ ایثار و فداکاری است و رسالت اجتماعی ما اقتضا می کند با الگو قراردادن ایثارگران و بازگو کردن رشادتهای آنها در قالبهای مختلف بتوانیم فرهنگ ایثار و فداکاری و دفاع از میهن را برای جوانان بازگو کنیم و آن را تداوم بخشیم.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان قزوین اظهارداشت: اعتقاد داریم بسیاری از مشکلات و کاستی ها بدلیل دوری از فرهنگ ایثار و شهادت است لذا امروز ما وکلا وظیفه داریم با الگو قرار دادن فرهنگ شهادت و ایثار از عدالت، قانون پذیری و سلامت اداری و قضایی در کشور دفاع کنیم.

وی بیان کرد: باید از فرهنگ دفاع مقدس بیاموزیم و به سوگندی که یادکرده ایم پایبند باشیم و همیشه قوانین و نظم را مراعات کرده و در مسیر عدالت و احقاق حق گام برداریم.

نسخه چی گفت: وکلای دادگستری و کانون های وکلا در سایه استقلال خود و بدون این که هزینه ای برای دولت ایجاد کنند حق دفاع را به عنوان یکی از ارکان دادرسی عادلانه بر عهده دارند و توانسته اند بیش از ۶۵ سال مجموعه خود را به صورت مستقل اداره کنند.

وی اظهارداشت: کانون وکلا با قوای سه گانه در ابعادآموزشی و احیاء حقوق شهروندی و ارائه توان علمی و تخصصی جهت تقنین در امر قضا برای کاهش اطاله داردسی و تنویر ابعاد پرونده های مبهم حقوقی و کیفری و ارائه مشاوره و معاضدت رایگان به مردم نیازمند همراهی کرده است.

نسخه چی افزود: مشاوره قضایی به صورت رایگان به هزاران نفر از افرادی که توان مالی برای انتخاب وکیل ندارند از رسالتهای ماست تا از حقوق مردم در مقابل ظلم و تعدی و تجاوز دفاع شود و یاری رسان قضات شریف دادگستری در اجرای عدالت باشیم.

وی تصریح کرد: کانون وکلا ظرفیت ارزشمندی دارد که می توان از آن برای احقاق حقوق عامه و اجرای عدالت به عنوان بالاترین و مقدس ترین هدف دستگاه قضا بهره برد.

در این مراسم از قضات و وکلای ایثارگر و خانواده آنها تجلیل شد.

نظر شما