شناسهٔ خبر: 28352593 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افزایش 3 میلیارد فوت مکعبی تولید گاز در پارس جنوبی

معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران گفت: امسال ۳ میلیارد فوت مکعب به ظرفیت تولید روزانه گاز پارس جنوبی اضافه می‎شود.

صاحب‌خبر -

افزایش 3 میلیارد فوت مکعبی تولید گاز در پارس جنوبیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، غلامرضا منوچهری در بازدید از طرح‎های توسعه‎ای پارس جنوبی بیان کرد: در یارد بوشهر شاهد فعالیت گسترده‎ای هستیم، ۱۰ سکو برای فازهای ۲۲ تا ۲۴ و فازهای ۱۳ و ۱۴ در این یارد در ماه‎های گذشته در حال ساخت و تکمیل بوده که عملیات بارگیری ۲ سکو از فازهای ۱۳ آغاز شده است.

وی تصریح کرد: تا اواخر پاییز و حداکثر اواسط زمستان ۳ میلیارد فوت مکعب گاز به تولیدات پارس جنوبی اضافه می شود که گاز مورد نیاز کشور را در فصل سرد تامین خواهد کرد.

معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: تا اوایل سال آینده نیز بقیه سکوها به دریا حمل و در مجموع تا سال آینده ۶ فاز کامل پارس جنوبی با ظرفیت ۶ میلیارد فوت مکعب وارد فاز تولید می شود.

وی به موضوع تحریم هم اشاره و اضافه کرد: کالاهایی خریداری شده برای ساخت سکوها از خارج وارد کشور شده و شرکت‎های خصوصی ایرانی به عنوان پیمانکاران فرعی شرکت صدرا در حال راه اندازی آنها هستند.

منوچهری گفت: پیش‎بینی می‎شود این سکوها که استاندارد کمی و کیفی خوبی دارند طی ۴۵ روز آینده نصب و راه‌اندازی شوند.

وی با بیان اینکه در یارد بوشهر تجهیزات عمده‌ای هم در بخش خشکی و هم بخش دریا وجود دارد خاطرنشان کرد: هم اکنون هزار و 700 نفر در این یارد کار می کنند که در اوج فعالیت تعداد آنها به 3 هزار و 500 نفر هم می رسد.

معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: کار عظیمی به دست متخصصان ایرانی در پارس جنوبی در حال انجام است که گاز مورد نیاز ما در فصل سرد سال را تامین می کند.

نظر شما