شناسهٔ خبر: 28351382 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

دیدارهای هیات پارلمانی ایران با دستیار وزیر امورخارجه در امور اقتصادی و رئیس اتاق بازرگانی استونی

اردشیر نوریان، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و استونی که به دعوت همتای استونیایی خود به تالین سفر کرده است در ادامه برنامه های خود، در دیدارهای جداگانه ای با دستیار وزیر امورخارجه در امور اقتصادی و توسعه استونی و رئیس اتاق بازرگانی استونی دیدار و گفت و گو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، اردشیر نوریان، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و استونی که به همراه فریدون احمدی، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن و دیگر عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و استونی بدعوت همتای استونیایی خود به تالین سفر کرده است در ادامه برنامه های خود، در دیدارهای جداگانه ای با واینو رینارت، دستیار وزیر امورخارجه در امور اقتصادی و توسعه استونی و همچنین میت پالتس، رئیس اتاق بازرگانی استونی دیدار و پیرامون موضوعات مختلف دوجانبه اقتصادی، بازرگانی و علمی و بسط و گسترش همکاری ها با یکدیگر به تبادل نظر پرداختند. 

 

دیدار گروه دوستی پارلمانی ایران و استونی با دستیار وزیر امور خارجه استونی در امور اقتصادی و توسعه

 

رئیس گروه دوستی پارلمانی کشورمان در دیدار با دستیار وزیر امورخارجه استونی در امور اقتصادی و توسعه از ابراز همدردی وزارت امورخارجه استونی به مناسبت حادثه تروریستی اهواز تشکر و قدردانی نمود.

وی سفر گروه دوستی پارلمانی کشورمان را نقطه عطفی برای آغاز روابط و همکاریهای دو کشور در عرصه های مختلف اقتصادی، تجاری و بازرگانی دانست و گفت: راهبرد سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، همکاری و ایجاد روابط دوستانه فی مابین تمامی کشورهای جهان است. 

 

دیدار گروه دوستی پارلمانی ایران و استونی با دستیار وزیر امور خارجه استونی در امور اقتصادی و توسعه

 

وی افزود: از این رو به رسمیت شناختن استقلال استونی و حمایت ایران از عضویت استونی در شورای امنیت سازمان ملل، نشاندهنده علاقمندی ایران به برقراری ارتباط بیشتر فی مابین دو کشور است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی کشورمان با اشاره به خروج یک جانبه آمریکا از برجام و ادامه تحریم ها علیه ایران بر لزوم پایبندی اتحادیه اروپا به این توافق تاکید و گفت: جمهوری اسلامی ایران ثابت نموده که خواهان همکاری با جهان پیرامون، بویژه اتحادیه اروپا است. اکنون اتحادیه اروپا در یک آزمون بزرگ تاریخی قرار دارد و می بایست استقلال خود را در تصمیم گیری و پایبندی خود به تعهدات و قوانین بین المللی را در عمل اثبات کند.

 

دیدار گروه دوستی پارلمانی ایران و استونی با دستیار وزیر امور خارجه استونی در امور اقتصادی و توسعه

 

رئیس هیات پارلمانی کشورمان همچنین در ملاقات با رییس اتاق بازرگانی استونی، با اشاره به فرصت های بوجود آمده میان دو کشور برای آغاز همکاریهای دوجانبه و چند جانبه در زمینه های مختلف اقتصادی، صنعتی، بازرگانی و علمی، مناسبات پارلمانی را زمینه ساز تقویت و تحکیم روابط دوستانه و گسترش همکاری ها عنوان کرد.

دستیار وزیر امور خارجه در امور اقتصادی و توسعه استونی نیز در دیدار با رییس هیات پارلمانی کشورمان، ضمن خوشامدگویی و ابراز خرسندی از این دیدار، حادثه تروریستی اهواز را تسلیت گفته و این اقدام را محکوم کرد.

 

دیدار گروه دوستی پارلمانی ایران و استونی با دستیار وزیر امور خارجه استونی در امور اقتصادی و توسعه

 

وی گفت: از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از استونی در مجامع بین المللی تشکر میکنم.

وی افزود: ما خواهان ارتباط و همکاری دو کشور در عرصه های مختلف مورد علاقه طرفین هستیم و بر حمایت خود در اتحادیه اروپا از روابط با ایران تاکید خواهیم کرد./

پایان پیام

برای دیدن گزارش تصویری این نشست اینجا کلیک کنید.

 

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، به گزارش خبرگزاری خانه ملت، به گزارش خبرگزاری خانه ملت، به گزارش خبرگزاری خانه ملت، برای دیدن گزارش تصویری این نشست اینجا کلیک کنید. برای دیدن گزارش تصویری این نشست اینجا کلیک کنید. برای دیدن گزارش تصویری این نشست اینجا کلیک کنید.

نظر شما