شناسهٔ خبر: 28351202 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی خبر داد:

رونق در گردشگری خراسان جنوبی/ افزایش ۳۸درصدی ورود گردشگران خارجی

بیرجند-مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی با اشاره به رونق گردشگری طی چند سال گذشته در استان گفت: بیش از ۹۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و ملی در این حوزه هزینه شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حسن رمضانی صبح چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: گردشگری برای هر فردی یک انتخاب است.

 وی با بیان اینکه اگر در حوزه اطلاع رسانی چهره مخدوشی از استان ارائه کنیم قطعا جذب گردشگر نیز نخواهیم داشت، افزود: شعار امسال روز جهانی گردشگری «تغییر ماهیت به سمت گردشگری الکترونیک» است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در مناطق کویری استان گردشگران خواهند توانست از طریق واقعیت مجازی تصاویری را داشته باشند، گفت: طی یک سال گذشته در بخش اعتبارات استانی ۳۱ پروژه در شهرهای مختلف استان با ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار انجام شده که بخشی از آن ها مربوط به تامین زیرساخت ها بوده است.

 وی ادامه داد: در بخش خصوصی دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داشته ایم که در این هفته به بهره برداری خواهد رسید.

وی عنوان کرد: در بخش تامین زیرساخت ها از محل اعتبارات شاخص های توسعه مناطق سه میلیارد تومان در قالب اسناد خزانه اعتبار اختصاص یافته که در زمینه تامین آب، برق، گاز و راه در پروژه های گردشگری هزینه شده است.

پرداخت ۸۷ میلیون تومان یارانه سود تسهیلات بانکی

 رمضانی با اشاره به اینکه در بخش پروژه های ملی حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبارهزینه شده است، بیان کرد: ۸۷ میلیون تومان یارانه سود تسهیلات بانکی نیز طی یک سال گذشته پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه ۲۵ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان بخش گردشگری طی یک سال گذشته پرداخت شده است، اظهار داشت: تبدیل باغ و عمارت معصومیه به هتل سنتی یکی از عمده ترین طرح های حوزه گردشگری در استان است که مراحل پایانی آن در دست اقدام و در بهمن ماه سال جاری افتتاح خواهد شد.

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی ادامه داد: هتل سنتی باغ و عمارت معصومیه تا کنون بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد هتل سنتی در مجموعه باغ و عمارت شوکت آباد نیز از دیگر پروژه های بسیار مهم در حوزه گردشگری استان است، افزود: فاز یک عملیات اجرایی این پروژه بهره برداری شده و فاز دو که ایجاد واحد اقامتی در باغ نارنجستان است نیز در دست اقدام است.

 افزایش ۳۸ درصدی ورود گردشگران خارجی به استان

رمضانی با بیان اینکه اولین کمپ بیابانی استان در روستای دهسلم با اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی و استانی در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته است، گفت: ساختمان پایگاه جهانی بیابان لوت نیز در آینده ای نزدیک افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری ۳۸ درصد افزایش ورود گردشگر خارجی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته ایم، عنوان کرد: فصل گردشگری استان خراسان جنوبی از اواخر شهریور ماه تا پایان اردیبهشت ماه سال بعد است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه فاز یک هتل کویر پنج ستاره قابل بهره برداری است، اظهار داشت: برق رسانی به بیابان لوت نیز با دو و نیم میلیارد تومان اعتبار در حال انجام است.

 سرمایه گذاری ۱۰میلیاردی آستان قدس در آبگرم معدنی دیگ رستم

 وی با اشاره به اینکه آبگرم دیگ رستم ثبت ملی شده است، بیان کرد: آستان قدس رضوی در دیگ رستم مجتمع بزرگ گردشگری را با سرمایه گذاری بیش از ۱۰ میلیارد تومان به تصویب رسانده است.

 رمضانی با بیان اینکه در یک سال گذشته بیش از ۳۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه گردشگری داشته ایم، افزود: از سال ۹۳ تا کنون در حوزه گردشگری ۳۱ میلیارد و ۶۷۳ میلیون ریال اعتبارات ملی و ۵۴ میلیارد و ۴۲۷ میلیون ریال اعتبارات استانی داشته ایم.

وی با اشاره به اینکه پنجم مهرماه سال جاری بازدید از موزه های سطح استان رایگان خواهد بود، گفت: علاقه مندان می توانند در شیفت صبح از ساعت ۹ الی ۱۳ و در شیفت عصر از ۱۶ الی ۱۹ از این موزه ها بازدید کنند.

نظر شما