شناسهٔ خبر: 28350318 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

آیت الله مکارم شیرازی:

حوزه در مشکلات اقتصادی همدرد مردم است

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید با بیان این که حوزویان نباید در برابر مشکلات اقتصادی ساکت باشند گفت: مردم دادشان از این گرانی ها بالاست و حوزه و روحانیت در این مشکلات همدرد مردم هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، ایشان روز چهارشنبه در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با انتقاد از گرانی های افسار گسیخته امروز کشور افزود: مکرر ما به مسئولان تذکر می دهیم، ولی گوش شنوایی نیست؛ گاهی گوش می دهند ولی کاری نمی توانند انجام دهند و گاهی نیز کاری می توانند انجام دهند، اما عمدا انجام نمی دهند.

وی ادامه داد: امروز وضع عجیبی در کشور وجود دارد و قیمت ها ساعتی شده و عده زیادی نیز از این وضعیت سوء استفاده می کنند؛ اما بسیاری از افراد جامعه مانند کارمندان، کارگران، بازنشستگان و طلاب حوزه که در پایین ترین حد قرار دارند در فشار و سختی زندگی می کنند.

این مرجع تقلید اضافه کرد: در مشکلات و سختی های اقتصادی امروز، وظیفه حوزویان همدردی با مردم، ساکت نبودن در برابر این شرایط و تذکر به مسئولان برای حل مشکلات اقتصادی است.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: در این شرایط گرانی و مشکلات جامعه باید مردم بدانند که ما در کنار آنها هستیم و از این وضعیت اصلا راضی نیستیم.

وی در ادامه سخنان خود، راز دشمنی عجیب دشمنان اسلام با حوزه و حوزویان را مورد اشاره قرار داد و گفت: حوزه علمیه، دشمنان زیادی در داخل و خارج از کشور دارد و علت این همه دشمنی و عداوت نیز ضرباتی است که در طول تاریخ دشمنان و مستکبرین عالم از حوزه خورده اند.

وی خاطرنشان کرد: ضرباتی که میرزای شیرازی در ماجرای تحریم تنباکو به پیکره انگلیس خبیث زده است، ضرباتی که مراجع و علمای عراق به داعش زده اند و گروه حشدالشعبی را ساختند و همچنین ضربه ای که امام راحل در ایران به دیکتاتوری پهلوی زد همه و همه باعث این عداوت و دشمنی با حوزه شده است.

وی با تبیین وظایف مهم طلاب علوم دینی و حوزویان برای مقابله با دشمنان گفت: پیشرفت علمی، آشنایی با مسائل روز، آراسته شدن به اخلاق اسلامی و همدردی با مردم و در کنار آنان بودن در شرایط اقتصادی، وظایفی مهم است که حوزویان در شرایط کنونی برعهده دارند.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که اسلام دین محبت، عاطفه، دوستی و انسانیت است و مسائل عاطفی را در حد اعلا رعایت کرده، ادامه داد: امروزه که دشمنان سعی می کنند اسلام و مسلمانان را خشن جلوه دهند بیان جنبه های انسانی و عاطفی اسلام می تواند توطئه های آنان را خنثی کند.

 

نظر شما