شناسهٔ خبر: 28348113 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

ثبت نام "زائران اربعین" با ارز هشت هزار تومانی

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر امور حج و زیارت سازمان حج از ثبت نام و ارائه ارز هشت هزار تومانی به زائران اربعین آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج، مرتضی آقایی، با اعلام  خبر آغاز ثبت نام زائران اربعین که در دو هزارو 500 دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر امور حج و زیارت سازمان انجام می شود گفت که ارزهای ارائه شده به زائران هشت هزار تومان است.

وی افزود: این مبلغ فقط برای صدور روادید در نظر گرفته شده و هزینه‌های بیمه، بهداشت و خدمات درمانی در حدود 20 هزار تومان و نیز کارمزد ثبت‌نام دفاتر جداگانه محاسبه و اخذ می‌شود.

مدیر‌کل نظارت بر امور زیارت سازمان حج خاطرنشان کرد: ویزای صادره زائران اربعین از زمان صدور دارای 50 روز اعتبار است و زائران عتبات می‌توانند طی این مدت به عراق سفر کنند.

آقایی اضافه کرد: زائران برای ثبت‌نام شرکت در مراسم اربعین فقط می‌توانند از طریق سامانه سما اقدام کنند؛ مردم باید با هوشیاری کامل مراقب افراد فرصت‌طلب و کلاهبردار باشند و نباید تحت هیچ شرایطی حتی در صورت تقاضای ثبت‌نام کنندگان به آنان ارز پرداخت کنند.

وی گفت: زائران اربعین در صورت مشاهده هرگونه تخلف می‌توانند مورد تخلف را به بازرسی وزارت کشور یا بازرسی سازمان حج و زیارت گزارش کنند.

سال گذشته بیش از دو میلیون زائر حسینی برای حضور در آیین جهانی اربعین راهی عتبات عالیات شدند.

 

نظر شما